REKLAMA
Wg mnie różnic nie będzie, tu i tu masz turbo, sprzęgło z dwumasą, w dieslu wtryski, droższy - większy akumualtor itd..
Prześledź sobie koszyk części/naprawy (zrobił zestawienie nasz kolega z forum - Dzida) dla Golfa IV 1,9 tdi 90 i np dla Ibizy Cupry 1,8T i zobacz że różnica to 200 pln (przy czym nie wiem nawet czy w Ibizie nie są nieco droższe amortyzatory bo Cupra miała ciut inny zawias niż zwykłe A3/Golf 1,8T)
download/file.php?id=2324&mode=view
download/file.php?id=2717&mode=view
w 1,9 tdi moc można zwiększyć ale i tak dostanie zadyszki powyżej 130 km/h bo 150 koni tak zaraz z tego nie zrobisz..może ~120..
w 1,8T poza tym też zwiększysz moc i masz wtedy 180 koni..
na pewno na plus tego TDIka jest to że ma lepsze wyposażenie niż 1,8T
no ale musisz ocenić czy np pasuje Ci kultura pracy bo to nie jest TDI common rail, on chodzi trochę jak traktor, nie każdy to lubi, że silnik słychać zewsząd itd..
z drugiej strony 1,8T na lpg przejedzie 100 km taniej niż 1,9 tdi