Samochód pod lpg za ok 12tys dla kobiety

26 Sie 2018, 16:49

Wg mnie różnic nie będzie, tu i tu masz turbo, sprzęgło z dwumasą, w dieslu wtryski, droższy - większy akumualtor itd..

Prześledź sobie koszyk części/naprawy (zrobił zestawienie nasz kolega z forum - Dzida) dla Golfa IV 1,9 tdi 90 i np dla Ibizy Cupry 1,8T i zobacz że różnica to 200 pln (przy czym nie wiem nawet czy w Ibizie nie są nieco droższe amortyzatory bo Cupra miała ciut inny zawias niż zwykłe A3/Golf 1,8T)

download/file.php?id=2324&mode=view

download/file.php?id=2717&mode=view

w 1,9 tdi moc można zwiększyć ale i tak dostanie zadyszki powyżej 130 km/h bo 150 koni tak zaraz z tego nie zrobisz..może ~120..
w 1,8T poza tym też zwiększysz moc i masz wtedy 180 koni..

na pewno na plus tego TDIka jest to że ma lepsze wyposażenie niż 1,8T
no ale musisz ocenić czy np pasuje Ci kultura pracy bo to nie jest TDI common rail, on chodzi trochę jak traktor, nie każdy to lubi, że silnik słychać zewsząd itd..
z drugiej strony 1,8T na lpg przejedzie 100 km taniej niż 1,9 tdi
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2018, 17:07

To ze na lpg wyjdzie troche taniej to wiadomo. Ale trzeba pamietac ze nikt zdrowego 1.8t z takiego rocznika za 7k nie sprzeda, te auta chodza 2-3tys drozej niz tdi. Do tego koszt zalozenia lpg (no chyba ze juz bedzie jakas w miare swieza instalacja).

Jesli chodzi o koszty utrzymania bedzie podobnie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Sie 2018, 17:13

Przypominam tylko, że piszemy o tych:
tdi: https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... -PERE%A3KA
1.8t: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Właściwie, to wszystko okaże się jutro na miejscu, być może ten klekot będzie nie do wytrzymania i wtedy wrócę do 1.8t
Weronika2020
Początkujący
 
Posty: 65
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Sie 2018, 17:17

Tańszy w utrzymaniu będzie 1.9 TDi, to chyba najprostszy diesel jaki może dzisiaj występować, natomiast 1.8T to już bardziej zaawansowana jednostka z 5 zaworami na cylinder, do tego łańcuch rozrządu. Najpierw to trzeba sprawdzić czy serię trzyma, bo chyba nie muszę przytaczać historii właściciela A6 z tym silnikiem który się lekko zdziwił jak hamownia wypluła nieco więcej niż 100 koni (a miało być 150).

Wgl co to za porównanie 90 konnego klekota do 150 konnej turbo benzyny? Przecież to dwa różne światy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sie 2018, 18:11

Tak, a do tego trzeba wziac pod uwage ze mowimy tu o starych 1.8t ktore diagnostycznie sa trudne i mozna wymienic pol osprzetu zeby doprowadzic do serii. Tam nawet sensownych logow nie zrobisz.
Porownanie obu silnikow zadne, bo albo sie decydowac na dobre osiagi przy swiadomosci kosztow, w tym osprzetu 1.8t, albo przecietne osiagi przy twalosci najprostrzego tdi.
Poza tym przy uzytkowaniu 1.8t przydaloby sie troche wiedzy o tym silniku, jego przypadlosciach, zeby nie jezdzic z kazda pierdola do mechanika i wymieniac co sie zepsulo na zasadzie totolotka.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Sie 2018, 18:17

bartez90 napisał(a):Porownanie obu silnikow zadne, bo albo sie decydowac na dobre osiagi przy swiadomosci kosztow, w tym osprzetu 1.8t, albo przecietne osiagi przy twalosci najprostrzego tdi.
i to było kluczowe zdanie w całym tym temacie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Sie 2018, 18:24

Bardzo dużo pomogliście mi tymi wypowiedziami teraz i tym samym wybieram prostego diesla :roll:
Weronika2020
Początkujący
 
Posty: 65
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Sie 2018, 18:32

I moim zdaniem bardzo rozsądnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Sie 2018, 08:21

galakty napisał(a):Barol napisał(a):
Ok tylko to nie jest turbo a zwykłe 1.8..


Wrzucała diesla 90 KM więc i tak te 1.8 będzie lepsze.


A widziałeś A3 z linku? O tym pisałem bo sprzedający napisał że to 1.8T a moc podana 125km i nie ma znaczka T przy 1.8 na tylnej klapie...


Swoją drogą ta granatowa A3 1.8T spod Oświęcimia już nieaktualna.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Sie 2018, 08:22

Wczoraj coś się nie mogłam dodzwonić do sprzedawcy, a dziś rano dostałam sms, że auto zarezerwowane ale żeby jutro jeszcze dzwonić.
Jakby poszło to szkoda ale trzeba być przygotowanym :(
Zapowiada się kolejny dzień przed kompem :bored:
Weronika2020
Początkujący
 
Posty: 65
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2018, 08:59

Ja bym się bliżej zainteresował tą zieloną A3 z Chełmka.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Sie 2018, 09:06

A może takie coś:

1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

W zasadzie wszystkie grubsze rzeczy porobione w aucie.

2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Fajne auto, inne wyposażenie ale już cena dosyć wysoka (adekwatna do stanu).
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2018, 09:34

Audi zielone niby silnik fajny ale jakoś mi się nie widzi.
Leon bardzo ładny ale nie wiem czy komfortem i wyciszeniem dorównuje audi?
Jestem w stanie dać 14k za to audi, wygląda super i takiego szukała bym na 1 miejscu, tylko jest małe ale: obawiam się już pompowtrysków,dpf i nie wiadomo czego jeszcze w takim dieslu, szczególnie, że jak pisałam wcześniej często robię małe trasy rzędu 3/5km no i jak ze spalaniem w takim audi bo ceny ON już praktycznie takie same jak PB :(
Weronika2020
Początkujący
 
Posty: 65
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2018, 09:45

W tym audi za 14tys nie będzie dpf, a egr jest usunięty. Nie ma się tam co zapychać od krótkich przebiegów. Spalać wiadomo że może troszkę więcej od takiej wersji 90/110km. Leon nie powinien jakoś odstawać pod względem komfortu/wyciszenia. Musiałabyś się sama przejechać i zobaczyć czy Ci odpowiada.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2018, 09:48

Większą różnicę zrobią opony...

Nie bój się 1.9 TDI, bo to dinozaur i nie ma tam co się zepsuć od jazdy w mieście (no poza wersją BXE, ale to szrot sam w sobie). Znam osobę, która jeździła 6 lat po mieście ale czasem robiła trasy i silnikowi nic nie było (poza oczywiście walką z wężykami, podciśnieniem itp, ahhh te turbo). Spalanie oczywiście że musi być nieco wyższe bo masz większą moc, ale bez szaleństwa, jak będziesz jeździł normalnie bez katowania to Ci spali ile, 0,3-0,5 litra więcej średnio? Oczywiście przy deptaniu to i 2-3 litry więcej weźmie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007