Samochód sportowy max 7000zł

02 Lip 2008, 19:25

Witam wszystkich forumowiczy. Jestem świeżym kierowcą i noszę się z zakupem pierwszego auta. Od razu przyznaję, że w temacie samochodów jestem zielony jak trawa, stąd moja prośba o pomoc w wyborze. Jak do tej pory najbardziej w oczko wpadła mi Toyota Celica np taka jak ta :

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Od samochodu oprócz wyglądu oczekuję głównie komfortu jazdy, nie zależy mi na ściganiu się po szosach, nie chciałbym też utonąć w kosztach wymiany podzespołów itp. Nie mam zamiaru robić setek kilometrów miesięcznie, raczej była by to jazda po mieście. Stąd moje pytania :

1. Czy warto inwestować kwotę max 7000zł w tego typu samochód z rocznika 90-93? (może lepiej odpuścić i kupić coś "brzydszego" a nowszego/tańszego ? )

2. Czy warto takie auto przerabiać na gaz i ile ewentualnie taka zabawa kosztuje ?

3. Gdzie teraz można najtaniej kupić samochód w Polsce/Europie ?

4. Na co głównie zwracać uwagę przy zakupie Celicii ?

5. Jak drogie są do niej części w stosunku do pozostałych może bardziej popularnych w Polsce aut ?

6. Jakieś propozycje co do alternatywy ? Może teraz łatwiej kupić podobne auto innej marki ,a np. taniej lub bardziej niezawodne ?

Za każdą odpowiedź z góry dzięki i przepraszam za moją amatorszczyznę ;)
Lucjus
Nowicjusz

Miejscowość: Radom

02 Lip 2008, 20:22

1. I tak, i nie. Zależy jakie auto i jaki egzemplarz. No i zależy jakie preferencje kierowcy.

2. Jak mało będziesz jeździł to nie przerabiaj, bo zapłacisz i za instalacje (1500-2000 zł), i poźniej mogą wystąpić pewne awarie.

3. Tanio można kupić w Niemczech, Włoszech i na zachodzie Polski (szczególnie sprowadzane), ale różnice na terenie naszego pięknego kraju nie są duże.

4. Tu Ci niestety nie odpowiem, bo nie wiem :P

5. Toyota to japończyk, dlatego ceny części mogą być dość wysokie, szczególnie w porównaniu do takich marek jak volkswagen, opel czy fiat. Ale podobne ceny występują w przypadku hondy.