Samochód z climatronik czy klimatyzacją manualną?

30 Wrz 2018, 20:30

959rn napisał(a):To taka mała dygresja do inżyniera dzidy.
a nie potrzebna :x 929rn każdy wybiera to co mu odpowiada, ja też nie jestem aż tak wymagająca i jak tylko mogę to jadę sobie z otwartą szybą.
A tymczasem otrzymujesz ostrzeżenie za prowokacje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2018, 21:14

W poprzednim aucie miałem klimę manualną, w obecnym automatyczna... W życiu więcej nie kupię manualnej. Choćby dlatego, że w manualnej kompresor pracuje cały czas i strasznie to czuć w osiągach.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Paź 2018, 21:24

rbkt666 napisał(a): że w manualnej kompresor pracuje cały czas i strasznie to czuć w osiągach.
a w automacie nie chodzi cały czas? :sly:
druga sprawa nie wiem jakim trzeba jezdzić autem aby było tak strasznie to czuć na osiągach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2018, 21:36

W IS200, który jest typowym japońcem (mało niuta, a do 3k rpm masakra) jest duża różnica. A kompresor nie chodzi cały czas i słychać i czuć kiedy działa, a kiedy nie :P w 200 konnej Preludzie po włączeniu klimy też była znaczna różnica w mocy...
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Paź 2018, 21:38

W starszych autach moze byc czuć
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2018, 21:40

rbkt666 napisał(a):w 200 konnej Preludzie po włączeniu klimy też była znaczna różnica w mocy...


Masz hamownię w nogach? :D U mnie przy 107 KM różnica jest mała, wyczuwalna, ale mała.

Co do wyłączania sprężarki to prawda, w niektórych autach nie pracuje non stop.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Paź 2018, 21:44

To nie wiem co to za automat jak nie chodzi cały czas :naughty: Na tyle co aut miałem a trochę ich było :naughty: nigdy nie odczułem takiego spadku mocy żeby to było jakoś szczególnie zauważalne, ale mówiąć że w 200 konnej preludzie czuć spadek mocy to mnie rozśmieszyłeś :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2018, 22:42

To widocznie w IS200 nie mam automatycznej klimy, bo jak już kabina się schłodzi to słychać i czuć, że silnik nie jest już obciążany (słychać charakterystyczne pyknięcie takie jak w momencie załączania klimy).

Co do "czucia" w 200 konnej Preli.. no niestety czuć, że klima jest włączona. Przy wyprzedzaniu wyłączałem. Poza tym co z tego, że miała 200 koni, jak momentu niewiele więcej i to dopiero przy ponad 5000rpm.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Paź 2018, 07:05

rbkt666 napisał(a):Choćby dlatego, że w manualnej kompresor pracuje cały czas i strasznie to czuć w osiągach.

Wszystko zależy od modelu samochodu zakładając, że klima jest nabita.

W niektórych autach czuć jak się załącza klima ale najczęściej zauważa się to jak się jedzie z tą samą prędkością. Wynika to z rodzaju konstrukcji i sposobu jego załączania - kompresor może cały czas się kręcić (sterowanie zaworem ciśnienia) albo tylko gdy potrzebny (sprzęgło z elektromagnesem)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010