Samochód za 50-70 tyś

24 Sie 2019, 22:22

Raziel11 napisał(a):Za granica nikt sie tym nie przejmuje, auto u pierwszego wlasciciela jezdzi 3 lata robi 150tys, drugi kupi dobije do 300 i nastepuje powazna awaria


Raziel11 przeczytaj dokładnie artykuł i zobacz ile rzeczy było naprawiane w Golfie. Amortyzatory i sprzęgła nie wytrzymały nawet 150 tys.km.
Mercedes miał JEDNĄ nieeksploatacyjną wymianę do przebiegu 300 tys.km - termostat. Poza tym tylko olej, filtry, tarcze, klocki - jaki jest zatem wniosek?

Druga sprawa - jakie używane samochody będą kupowane za 5-10 lat? Na rynku będą takie Golfy z przebiegiem cofniętym z 280 na 180, gdzie silnik będzie na wykończeniu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Sie 2019, 00:28

Raziel11 napisał(a):Czytałem wlasnie ostatnio w gazecie i na facebookowym profilu autoswiata
moim zdaniem normalny przebieg jak na tego typu jednostki, w komentarzach natomiast gownoburza jaki to vag slaby

Moim zdaniem takie problemy tylko w polsce z racji tego ze czesto z powodów finansowych jestesmy zmuszeni jezdzic autami wyekplostopwanymi, druga sprawa ze niepotrzebnie ciagle zyjemy latami 90 gdzie 1.9 tdi czy inne tego typu jednostki krecily przebiegi po 600-800tys, czas w koncu przyjac do wiadomosci ze takie czasy juz nie wroca

Za granica nikt sie tym nie przejmuje, auto u pierwszego wlasciciela jezdzi 3 lata robi 150tys, drugi kupi dobije do 300 i nastepuje powazna awaria

gdybysmy zarabiali wiecej to rowniez nikt by sie raczej nie przejmowal czy auto bedzie jeszcze zylo u 3 czy 4 wlasciciela, sorki za offtop


Chłopie ale o czym Ty piszesz ???? Czytałeś artykuł czy tylko patrzyłeś na obrazki? W nie niemieckim piśmie okazuje się że do 200k.km. wymienia się podzespołów pewnie za 10k.bez serwisu, skrzynia jest naprawiana drugi raz a przy 220k.km. silnik pije olej na "potęgę" i dalej uważasz że wszystko jest ok???

Kiedy w końcu zejdziecie na ziemię... ???

To co ma być nie ok.???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Sie 2019, 06:51

szybki napisał(a):silnik pije olej na "potęgę" i dalej uważasz że wszystko jest ok???

70l :shock: oleju na dolewki to już znacząca pozycja w kosztach eksploatacji.
Ciekawy jestem też, czy VW w Polsce, prywatnemu właścicielowi(a nie Niemieckiej gazecie testującej auto), też dorzuciłby się do naprawy skrzyni :?: :sly:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 07:26

Jeszcze raz napisze bo chyba nie kazdy zrozumial.

Auto ma wytrzymac 120 czy 150tys km, to jest srednio 3 lata jazdy, pierwszy wlasciciel zbywa auto po takim przebiegu, następnie kupuje je druga osoba ktora z mniejszym lub większym wkladem dojedzie do tych 300tys.

Tylko w cebulandii i moze w krajach 3 swiata ludzie widzą w tym problem bo kupujemy stare trupy po 5 właścicielu. Jesli dla kogos to problem to zawsze mozna pojsc do salonu po nowe auto albo polubic sie z komunikacja miejska
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 07:54

Tu caly czas nie o to chodzi a trwalosc tsi, dsg i tego typu podobnych wynalazkow. Kiedys jak robilem statystyki i np rozmawialem z wlascicielami leonow, to 80% tsi chlalo olej na potege po przekroczeniu 200tys km. Niezaleznie czy to ea113, ea211 czy ea888. Takie sa fakty bo te silniki sa zbudowane z gownolitu, ale tu na forum radosnie sie poleca stare tsi z przebiegami 200+ lub w tych okolicach. Dsg nawet takich przebiegow nie osiaga w jednym kawalku, stronic w a4/a6 podobnie. Na a4 klub masa tematow w ktorych ludzie pisza ze jest obliczony na 150tys km. A widzialem tez awarie po 20tys km.
Swoja droga ciekawe ile przejezdza nowe cupry, s3, golfy 7r, w ktorych robi sie seryjnie 300hp z 2l pojemnosci... Potem ludzie to chipuja pod 400. O pierwszych przypadkach chlania oleju i remontow tez juz slyszalem a to kilkuletnie auta.
Dla mnie to sa jaja bo jak widac inne auta nadal zyja przy tym przebiegu i robia kilometry.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Sie 2019, 08:04

Problem nie dotyczy tylko grupy vag.
Rekordowo duzej mocy z litra tez nie wyciska vag. Pug 308gti 272km z 1.6, a45 amg 400 z 2 litrow.

Zamiast narzekać trzeba sie do tego przyzwyczaić

Caly czas wam probuje jedno uswiadomic ale widze ze odporność duza.

Kogo interesuje to ze auto po przebiegu 200tys bedzie brało olej? Ja kazde swoje auto kupuje od 1 właściciela z niskim przebiegiem tak abym jakis czas pojezdzil bez awarii.

Ludzie sami pakuja sie na miny kupujac wypasione fury ponizej cen rynkowych, statystyczny cebulak zamiast kupic auto x z polskiego salonu z przebiegiem 100tys za 40tys kupi ten sam model z przebiegiem 200tys za 20tys.

Tez bym chcial zeby auta byly mniej awaryjne i bardziej zywotne sle tak sie nie da, firma musi przynosić zyski to raz, a dwa ekologia tez przyczynia sie do tego ze auta sa coraz bardziej skomplikowane i awaryjne
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Technologia, która wspiera koncentrację kierowcy
    Kierowcy firmowi pokonują najczęściej o wiele większe przebiegi od właścicieli samochodów prywatnych. Dlatego też częściej narażeni są na niebezpieczne sytuacje. Oto systemy, które dbają o bezpieczeństwo kierowcy. ...
    Filmy szpiegowskie Toyoty Supry z toru Nürburgring
    Szpiegowski film z testów Toyoty Supry na torze Nurburgring. Tył auta przypomina koncepcyjny supersamochód Toyota FT-1. Premiera flagowego auta sportowego Toyoty jest przewidywana na 2018 r., rok po debiucie ...

25 Sie 2019, 08:12

Raziel11 napisał(a):Zamiast narzekać trzeba sie do tego przyzwyczaić

Otóż nie, nie trzeba się do tego przyzwyczajać, można przecież zmusić głosowaniem producentów do robienia trwałych aut.
Oczywiście głosujemy swoimi pieniędzmi. Ja właśnie zagłosowałem, biorąc Outlandera z klasyczną 2.0 benzyną.
jak to mówi pewne powiedzenie- "Jestem za biedny by pozwolić sobie na kupowanie szajsu"
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 08:13

To oznacza kompromis najczesciej pomiedzy wlasnie trwałością a osiagami
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 08:16

Raziel11 napisał(a):To oznacza kompromis najczesciej pomiedzy wlasnie trwałością a osiagami

Każdy wybór to jakiś kompromis. A jak ktoś jest biedny, to ważniejsza jest trwałość niż osiągi. A my jako naród(mimo znaczącego postępu), jesteśmy zaliczani raczej do biednych, niż bogatych. I to powinno determinować nasze wybory. Auto to przecież narzędzie do przemieszczania się, a nie wyznacznik statusu społecznego, co u nas jest stosunkowo często, aż nadto widoczne.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 08:31

Zgadza sie, zazwyczaj ma byc szybkie, tanie, bezawaryjne i malo palic :p
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 08:34

:lol: Trafiłeś w sedno :mrgreen:
A żeby skończyć już ten off top, to ze swojej strony polecę jakiegoś kompakta ze zwykłym wolnossącym benzyniakiem-moim faworytem przy tych założeniach byłaby Elantra. Sam ostatnie 5 lat jeździłem Lancerem 1.6, też głównie po drogach powiatowych i naprawdę nigdy nie miałem kłopotów z wyprzedzaniem. Wolnossak mniejszy moment obrotowy rekompensuje szybkością reakcji na gaz i błyskawicznym wchodzeniem na wysokie obroty, oczywiście przy odpowiedniej redukcji( tiry przeważnie wyprzedzałem na 3 biegu)
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 08:53

Raziel11 napisał(a):Jeszcze raz napisze bo chyba nie kazdy zrozumial.

Auto ma wytrzymac 120 czy 150tys km, to jest srednio 3 lata jazdy, pierwszy wlasciciel zbywa auto po takim przebiegu, następnie kupuje je druga osoba ktora z mniejszym lub większym wkladem dojedzie do tych 300tys.

Robiłeś jakieś badania, czy tak się tylko Tobie wydaje?
No to Cię oswiece, jestes w ogromnym błędzie, przykładów mam masę, bo widze to na co dzień i każdy robi po swojemu, a nie tak jak to sobie wymyśliłes.
I takim sposobem Twoje dywagacje są bezwartościowe, bo wymyslasz sobie fakty, niestety, zatem co to w ogóle za dyskusja?
A tam masz artykuł z faktami, ale oczywiście wiesz lepiej.
tomekdk
 

25 Sie 2019, 08:55

Ale co mi sie wydaje? Większość aut jwst w leasingu, praktycznie nikt tych aut nie wykypuje na wlasnosc po 3 latach, to sa fakty

A co do faktow w artykulez zobacz sobie koszty przegladow, wymiany oleju co 30tys w vagu swoje zrobily, w mercedesie masz wymiany co 15tys, nie powiesz mi chyba to jest bez znaczenia
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 09:15

Pisałeś o tym jak to wygląda poza Polską, a nie wygląda to tak, jak pisałeś, tylko inaczej, bo nie ma na to jednego prostego schematu.
tomekdk
 

25 Sie 2019, 09:23

To sprawdz sobie ile aut jest branych w leasing i zwracanych po upływie tego leasingu

Wiekszosc nowych aut jest branych w leasingu, klienci indywidualni biora jeszcze najem dlugoterminowy, od lat funkcjonuje taki model uzytkowania aut, jesli kogoś stac to jest to bardzo wygodna forma, co 2-3 lata jezdzisz nowym autem i masz w pompce to czy ono przejedzie 159 czy 200 tys km. Ci mniej zamozni odkupuja takie auta i nadal maja sporo km wzglednie bezproblemowej jazdy, na szarym koncu sa cebulaki ktorzy narzekaja ze auto ktore kupili z przebiegiem 300tys wymaga powaznej naprawy...
Moje auta maja male przebiegi wiec tez mam gdzies co z nimi bedzie za 10 lat bo na 100% zadnego z nich nie bede posiadal przed upływem 200tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna