Szukam samochodu 6-7s. do 100km/h mało awaryjne

09 Wrz 2019, 19:25

Witam, zamierzam się do kupna auta które będzie miało w granicach 6-7s do pierwszej setki Za około 60tysięcy, najlepiej jeżeli by to było jakieś 55 a reszta na podstawowe filtry/oleje etc. Aby był najmniej awaryjny, a nie w ciągu roku przekroczą naprawy wartości połowy auta :lol:
Na oku mam póki co Alfę Giulietta TB 1.75cm3 235koni. Póki co przeglądając forum to silnik bezawaryjny z dosyć niezłymi osiągami ino podstawowe wydatki jak się dba.
W oko też mi wpadł VW Golf VII Gti 2.0 tsi 220 koni oczywiście manual, tylko jak widzę że albo w tej cenie są sprowadzane z zagranicy i nie wiem czy nie trafię na jakiegoś ulepa. Plus na forum nie znalazłem albo niedokładnie szukałem awaryjności tego auta, czy nie pada rozrząd jak w słynnych 1.6thp
Lub macie coś innego do zasugerowania?
Kaliszthe
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Wrz 2019, 12:43

W tej cenie szukaj megane 3rs, może nawet uda się wersję cup dorwać. Mało awaryjne będzie, dosyć tanie w eksploatacji (w porównaniu z innymi hh) i lepiej prowadzące się od obu powyższych. Seryjnie też szybsze.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

10 Wrz 2019, 18:15

Scirocco R 2.0tfsi 265km
S3 8P 2.0tfsi 265km
Cupra R 2.0tfsj 265km
Focus ST mk3
55 na auto reszta na podstawowy serwis w zupelnosci wystarczy
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2019, 23:07

Obok propozycji Raziela z Vagów dodałbym Golfa VI "R" świeższy nieco dizajn od S3 8P i praktyczniejszy od Scirocco ( 5 drzwi) lub Golf V R32/ A3 3,2 fajnie brzmi, wolnossak ale mocny i w automacie z LC okolice 6 sek do setki
Inna fajną opcją ale też z tych mniej praktycznych bo też 3 drzwi jest Astra J OPC

a może takie GTC z PL salonu - 4latek? (zrobisz soft na 230 i zejdzie poniżej 7 sek)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2019, 07:57

Akurat tego silnika 1.6t z astry za bardzo sobie nie po chipujesz. Po pierwsze slaba i nietrwala skrzynia m32, ktora w pb ledwo 320 nm wytrzymuje, a po drugie sam silnik tez jest zrobiony z gownolitu - sa przypadki w ktorych nawet przy 210 km tloki potrafily poplynac. Takze chip z tego silnika zdecydowanie nie.
Odnosnie pozostalych aut:
Wszelkie golfy gti, cupry, focusy st to zwyklaki, szybkie dupowozy jako daily i nic poza tym. Do tego zrobienie z nich np 300hp+ nie jest ani tanie (poza cupra), ani przyjemne na caly rok(fwd).
Golf R, S3 8p maja ta zalete ze jest haldex co bardzo duzo daje, a i fabrycznie te silniki sa najbardziej wytrzymale ze wszystkich tfsi. W szczegolnosci cdla, ktory ma ogarniety uklad paliwowy (brak wadliwej pompy oleju jak w innych ea113), poprawione tłoki, najgrubsze pierscienie i korby ktore przyjmuja spokojnie 550nm. Wiec dla podnoszenia mocy najlepsza opcja.
A3 3.2 lub golf r32 bardzo fajna opcja, jest V6 którym jeździ się dużo przyjemniej niż r4, a koszty eksploatacji będą niższe niż w mocnych tfsi. Silnik dosyć pancerny, jeszcze na mpi, a jedyną drogą kwestią jest rozrząd.
Megane rs (a przynajmniej gen 3, bo 4 jest bardziej plaska) to sportowy samochod. Twardy, bardzo meski, swietny na tor, az nie chce sie z niego wysiadac. W kwestii prowadzenia oferuje najwiecej z powyzszych. No ale jako daily moze byc meczacy, to tez zalezy kto co lubi i po jakich drogach sie jezdzi.
Najlepiej przejechac sie kazdym z nich.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

11 Wrz 2019, 12:43

trainpro napisał(a):Akurat tego silnika 1.6t z astry za bardzo sobie nie po chipujesz. Po pierwsze slaba i nietrwala skrzynia m32, ktora w pb ledwo 320 nm wytrzymuje, a po drugie sam silnik tez jest zrobiony z gownolitu - sa przypadki w ktorych nawet przy 210 km tloki potrafily poplynac. Takze chip z tego silnika zdecydowanie nie.


To jak wytłumaczysz coś takiego? hmm?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



trainpro napisał(a):A3 3.2 lub golf r32 bardzo fajna opcja, jest V6 którym jeździ się dużo przyjemniej niż r4, a koszty eksploatacji będą niższe niż w mocnych tfsi.

Jasne, szczególnie rozrząd (z robocizną)
tak przy okazaji VR6 a nie V6

trainpro napisał(a):Wszelkie golfy gti, cupry, focusy st to zwyklaki, szybkie dupowozy jako daily i nic poza tym. Do tego zrobienie z nich np 300hp+ nie jest ani tanie (poza cupra), ani przyjemne na caly rok(fwd).

Kaliszthe napisał(a):zamierzam się do kupna auta które będzie miało w granicach 6-7s do pierwszej setki


A kto pisał o 300hp+? większość aut wymienionych w temacie nie potrzebuje mieć 300 hp żeby robić setkę tak jak pisze autor
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2019, 13:03

Pionek napisał(a):To jak wytłumaczysz coś takiego? hmm?


Można wszystko, tylko pytanie po co i ciekawe jak długo to pojeździ. Sporo tunerów nawet nie chce się podjąć chipa w 1.6t i m32, a większość pozostałych robi do 320 nm maks. Wystarczy popytać w środowisku.
[link do strony wygasł]
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=116&start=1040
https://www.wyborkierowcow.pl/awaryjna- ... -poradnik/

Tematów o tych skrzyniach jest całe mnóstwo (w wersji 200km taka sama skrzynia jak w 180). Jednemu się chip uda, a drugiemu nie. Sam silnik też bardzo mało trwały, a auto bardzo cieżkie. Nawet po chipie jeździ to gorzej niż w/w auta bez chipa, więc nie wiem po co ryzykować.

Pionek napisał(a):Jasne, szczególnie rozrząd (z robocizną)


Spytaj się o koszty w tfsi ich użytkowników, jak np z rf (tam nikt nie twierdzi, że tfsi jest tańsze w eksploatacji od 3.2). Może zrozumiesz. Chociaż nie, Ty niczego nie rozumiesz.

Pionek napisał(a):A kto pisał o 300hp+? większość aut wymienionych w temacie nie potrzebuje mieć 300 hp żeby robić setkę tak jak pisze autor


Nikt nie pisał, ale być może będzie chciał to zrobić w przyszłości. Głównie chodziło mi o to, że te auta to zwyklaki, nie robiące żadnego szału w prowadzeniu.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

11 Wrz 2019, 13:32

trainpro napisał(a):Nawet po chipie jeździ to gorzej niż w/w auta bez chipa, więc nie wiem po co ryzykować.

Zależy co kto woli ryzykować, Astra to jest kilkuletnie auto PL salon, natomiast 75% aut z tematu to niestety sprowadzone o wątpliwej historii auta które mają ~ 10 lat
Z drugiej strony autor wymagań nie ma że to ma być potwór do przegonienia Porsche Cayenne turbo na niemieckim autobahnie także co kto woli

Tak samo koszty też niższe niż pozostałe auta.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2019, 13:39

Tu też PL salon i niewielkie przebiegi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z młodszych aut wolałbym takiego leona fr od astry:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

A na będącym p&p is20 ma całkiem fajny potencjał:-)
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

11 Wrz 2019, 14:03

Autor nie szuka auta na tor, poza tym jak auta ktore robia setke w 6 albo ponizej 6 sekund to zwyklaki to nie mam pytan
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2019, 14:08

Raziel11 napisał(a):poza tym jak auta ktore robia setke w 6 albo ponizej 6 sekund to zwyklaki to nie mam pytan


Wiesz czasy do 100tki dla koniobijców to sobie możesz wsadzić w d...
Evo też robi podobne czasy do 100tki, a porównaj jazdę nim z jazdą wymienionymi autami. Pod tym względem pisałem że to zwyklaki. Jak ktoś chce zwyklaka to nie ma problemu, przedstawiłem tylko alternatywę dla ludzi mających większe ambicje i potrzeby. Teraz najlepiej niech się określi autor.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

11 Wrz 2019, 14:21

Dzięki za rady, ale widzę że stała się tutaj mała dyskusja. Tak jak wspomniał @Raziel11 nie szukam auta do toru, tylko daily i po prostu z mocą aby móc jak coś mieć moc w zapasie przy wyprzedzaniu więc nie będzie katowane 24/7. Ma to być w miarę trwała konstrukcja a nie jak przekroczy 200tys km
przy wymienianiu okresowym filtrów i naprawach to umrze silnik, bo prawdę mówiąc auto to będzie użytkowane przez najbliższe kilka lat. Mój warunek to aby był manual a nie automatyczna skrzynia biegów. I żeby to auto było nowsze a nie starsze tylko po to aby je modyfikować i tuningować bo taka moc wystarczy mi w zupełności.
Powyższe propozycje nie podobają mi się wizualnie oprócz meganki 3 rs i tej alfy giulietty, więc jakby ktoś mógł się wypowiedzieć wiedząc coś o nich to byłbym wdzięczny.

Plus w sumie wypatrzyłem takie model jak Ford Fiesta mk7 ST/ST200
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Bo przy tych kosztach można znaleźć dosyć nowsze i z niedużymi przebiegami.
Kaliszthe
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Wrz 2019, 16:30

Kaliszthe, Fiesta z Niemiec wg mnie walona i 2 lata ma i 3 właściciel? :?
Ogólnie spoko auto ale szukaj jakiegoś fajniejszego egzemplarza, bardziej pewnego

A ta Astra - którą pokazałem nie odpowiada Tobie? wg mnie fajna opcja, w sumie Meganki też są niezłe

Umówmy się raczej nie będziesz kupować Racelogica żeby sprawdzić że dane auto robi setkę w 7,5 zamiast nie wiem..w 6,9 sek

jak Fiesta ST to bardziej coś takiego
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

tylko by trzeba dopytać czemu ktoś sprzedaje będąć w posiadaniu od stycznia i niby Wielkopolska a rejestracja Kujawsko-Pomorskie, pomimo że wcześniej też Wielkopolska 1 właściciel
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2019, 17:01

Kaliszthe napisał(a):Bo przy tych kosztach można znaleźć dosyć nowsze i z niedużymi przebiegami.

Patrz na stan auta
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2019, 18:15

Megane rs tak jak Ci pisalem, sa twarde, bardzo dobrze wywazone, czuc na kierownicy ze naprawde ma sie kontrole nad tym autem, bardzo pewnie sie prowadza. W wersji cup ze szpera to juz wogole prowadzenie jak sportowego auta. Dla mnie nr 1 wsrod hh. Musisz sie przejechac i zobaczyc czy Ci to odpowiada i czy na codzien tez mozesz nia jezdzic. Ogolnie to auto nie jest jakies przesadnie drogie w utrzymaniu, powiedzialbym ze tansze niz wiekszosc hh. Ciezko cos tak naprawde zarzucic bo ogolnie megane 3 to bdb i niedrogie w eksploatacji auto. Wiadomo przyrostow mocy jak w tfsi tu nie zrobisz ale nawet po programie z dp i ic bedzie 320 hp.

Fiesta st to tez taki troche maly bandyta, ostrzejsza niz focus st. Jak odpowiada Ci wielkosc to czemu nie. Moc mniejsza ale masa niewielka. Ta co podal Pionek bardzo ladna i warta uwagi.

Co do alfy sie nie wypowiem bo nie mialem ani nia nie jezdzilem, zaden z moich znajomych tez nie mial.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003