Samochód za 50-70 tyś

17 Sie 2019, 09:22

Cześć
Przymierzam się do zakupu Opla Astry K 1.4 T (125 lub 150 KM jeśli budżet pozwoli) niestety naczytałem się wiele o pękających tłokach (chyba tylko w egzemplarzach z początku produkcji) oraz o nieszczęsnej skrzyni M32. Pękające tłoki chyba zostały wyeliminowane, ale ta skrzynia mnie martwi ponieważ chciałbym pojeździć tym samochodem z 10 lat. Jakie jest wasze zdanie brać Astre czy zwrócić się w kierunku i30 albo ceeda tyle że tam w tym budżecie raczej nie dostane 1.4 T-GDi tylko 1.4 MPi. Może macie jakieś inne lepsze propozycje ? Rocznie robię jakieś 20 tyś km, codziennie 2x po 20 km autostradą (dopóki nie będzie płatna :D) wiec może jakiś diesel ? Skłaniam się do zakupu auta z salonu więc zaraz ktoś pewnie napisze "kupujesz nowe auto więc bierz co ci się podoba i się nie przejmuj" ale z racji tego że planuje nim pojeździć parę ładnych lat chciałbym wybrać coś jak najmniej awaryjnego. Użytkuję auto trochę w mieście, trochę jak wyżej napisałem na autostradzie, ale głownie to drogi powiatowe, wojewódzkie. Co do wyposażenia nie mam dużych wymagań klimatyzacja, czujniki parkowania ogólnie taki Enjoy + Pakiet Biznes z Astry pewnie by mi wystarczył chociaż wiadomo im więcej tym lepiej.
JohnLocke
Nowicjusz
 
Posty: 10

17 Sie 2019, 09:51

Jeśli auto ma być na 10 lat to ciężko powiedzieć czy z takim turbo silnikiem nie trafi się jakaś droga awaria. Alternatywnie możesz wziąć:
-Fiata Tipo (ten 1.4T jest prostszym silnikiem, ma wtrysk pośredni, można założyć LPG, minus to trochę wyższe spalanie), tutaj wersja Lounge:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- Peugot 308 1.2 Puretech, oszczędny silnik i w miarę dynamiczny:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

A tak to pozostają wolnossące silniki np.
Toyota Auris/Corolla Classic 1.6
Hyundai i30/Kia Ceed 1.4 MPI
Hyundai Elantra 1.6
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Sie 2019, 10:12

Nie wiem w jakim zakresie działa ta 7 letnia gwarancja w KIA ale moze to byc dobry trop, oczywiście jesli priorytetem jest spokojna głowa przez kilka lat, swoja droga 200tys to powinien przejechać bez problemu kazdy silnik
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2019, 16:18

Rozważałem Tipo, ale jakoś nie przemawia do mnie. Oczywiście że silniki wolnossące są pewniejsze jednak z drugiej strony podróżując po tych moich drogach powiatowych jeśli trafi się na jakiegoś zawalidrogę nie ma zbyt dużo miejsca żeby go wyprzedzić i w takiej sytuacji zapas mocy by się przydał. Myślę że kupując nowe auto i dobrze jest traktując to turbo nie rozleci się w ciągu tych 200 tyś które zamierzam przejechać tym samochodem.
JohnLocke
Nowicjusz
 
Posty: 10

17 Sie 2019, 16:26

A nawet jesli padnie to turbo to nie wyrok
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2019, 21:14

JohnLocke napisał(a):Przymierzam się do zakupu Opla Astry K 1.4 T (125 lub 150 KM jeśli budżet pozwoli) niestety naczytałem się wiele o pękających tłokach (chyba tylko w egzemplarzach z początku produkcji) oraz o nieszczęsnej skrzyni M32.

Od września wchodzi Astra po face liftingu. Będą nowe silniki i nowe skrzynie biegów. Wszystkie silniki będą trzycylindrowe. Będzie skrzynia manualna (nie wiem jaka), bezstopniowa i automat 9-biegowy.
Jeśli chcesz jeszcze kupić Astrę przed FL, to bierz 1.4 automat. Dobra skrzynia (6T35).
aGradory
 

18 Sie 2019, 09:01

O turbo to bym się nie martwił, ale o inne wynalazki w tych nowych silnikach: GPF, paski rozrządu w kąpieli olejowej, czujniki, itp., itd. Jest dużo więcej części, które mogą paść niż w starym wolnossącym silniku. Na pewno obowiązkowo zmieniaj olej w silniku co 10 tys.km bez względu na warunki.

A co do Astry to automat to dobry wybór, jeśli boisz się awarii skrzyni M32. Popytaj w salonach, bo jak będzie wchodzić Nowa gama silnikowa to będą wyprzedawać dużo taniej te wersje.
Alternatywnie diesel - najtańszy sensowny to Peugeot 308 1.5 HDI lub Focus 1.5 TDCI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Sie 2019, 14:39

Ossy napisał(a):O turbo to bym się nie martwił, ale o inne wynalazki w tych nowych silnikach: GPF, paski rozrządu w kąpieli olejowej, czujniki, itp., itd.

Starsze silniki Opla? Słynne klapy w kolektorze dolotowym, które często się psuły. Jeszcze starsze silniki to częsty problem z braniem oleju. W nowszych tych problemów nie ma. Jednak wolałbym nowsze silniki Opla.
aGradory
 

18 Sie 2019, 22:33

O automacie nie myślałem, bo to chyba już poza moim zasięgiem finansowym chyba żeby spojrzeć na jakaś używkę. Astry po faceliftingu raczej nie kupię chyba że z dieslem, ponieważ silnik trzycylindrowy raczej wykluczam.
JohnLocke
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Sie 2019, 23:03

Po pierwsze cenę w salonie negocjuj. Dobre kilka procent rabatu masz od razu. Możesz wynegocjować i kilkanaście procent. Kupisz nowy w samochód w cenie rocznego.

Automat to dobra opcja. Popularność i sprzedaż automatów rośnie bardzo szybko. Chcesz samochód na 10 lat więc bierz przyszłościowy automat.

A jeśli chodzi o silniki, to wkrótce może nie być innych niż trzycylindrowe w pojemnościach do 1.5. :naughty: Ford Focus też już ma trzycylindrowe silniki. Odrzucając te silniki ograniczasz sobie wybór i rezygnujesz z najnowszych modeli.
aGradory
 

24 Sie 2019, 15:43

Co myślicie o samochodach, które można kupić w salonach ale mają przebieg tak do 20k km i były wykorzystywane jako auto zastępcze dla klientów serwisu ?
JohnLocke
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Sie 2019, 17:54

Raziel11 napisał(a):swoja droga 200tys to powinien przejechać bez problemu kazdy silnik


EA211 zrobił nawet prawie 300 tys. zanim się rozsypał:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... ik/lsx56y0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Sie 2019, 19:14

JohnLocke napisał(a):Co myślicie o samochodach, które można kupić w salonach ale mają przebieg tak do 20k km i były wykorzystywane jako auto zastępcze dla klientów serwisu ?

Raczej bym brał nowy.
aGradory
 

24 Sie 2019, 21:23

Ossy napisał(a):EA211 zrobił nawet prawie 300 tys. zanim się rozsypał:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... ik/lsx56y0

Czytałem wlasnie ostatnio w gazecie i na facebookowym profilu autoswiata
moim zdaniem normalny przebieg jak na tego typu jednostki, w komentarzach natomiast gownoburza jaki to vag slaby

Moim zdaniem takie problemy tylko w polsce z racji tego ze czesto z powodów finansowych jestesmy zmuszeni jezdzic autami wyekplostopwanymi, druga sprawa ze niepotrzebnie ciagle zyjemy latami 90 gdzie 1.9 tdi czy inne tego typu jednostki krecily przebiegi po 600-800tys, czas w koncu przyjac do wiadomosci ze takie czasy juz nie wroca

Za granica nikt sie tym nie przejmuje, auto u pierwszego wlasciciela jezdzi 3 lata robi 150tys, drugi kupi dobije do 300 i nastepuje powazna awaria

gdybysmy zarabiali wiecej to rowniez nikt by sie raczej nie przejmowal czy auto bedzie jeszcze zylo u 3 czy 4 wlasciciela, sorki za offtop
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sie 2019, 21:50

Czytałeś artykuł? Z mercedesem nie ma problemów.
aGradory