Samochodzik o zacięciu sportowym - 15-20 tys

10 Wrz 2013, 00:06

Witam,
Poszukuję samochodu do 20 tys, ważne jest dla mnie, aby miał silnik max 2l - idealny żeby w razie potrzeby przyśpieszyć a jednocześnie takie, aby dało się jeździć po mieście bez konieczności codziennego tankowania. Jazda miasto/trasa to u mnie jakieś 70/30. Fajnie by było, gdyby miał w miarę dobre wyposażenie i ładnie prezentował się z zewnątrz. Wersje coupe mile widziane . Marka dowolna, niemiec, japoniec czy francuz - wszystko jedno.

Zastanawiam się nad BMW E46 320i Coupe, mam opcję na 2003 rocznik po faceliftingu. Silnik i całe autko w stanie bdb, pierwszy właściciel i dobre wyposażenie. Warto się skusić, czy polecicie coś ciekawszego ? :D

Czekam na opinie
cysiuu123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 12 2013
Auto: nie mam

10 Wrz 2013, 00:47

cysiuu123 napisał(a):Zastanawiam się nad BMW E46 320i Coupe, mam opcję na 2003 rocznik po faceliftingu


Twój tytuł tematu nijak się ma do tego co wytypowałeś. Jak wybierasz auto które waży 1,5t to postaraj się o coś co będzie miało prznajmniej Nm żeby jechało. Mały silnik przy takich klockach zazwyczaj owocuje dużym spalaniem i kiepskim przyśpieszeniem.
Pomyśl o czymś z większym silnikiem albo o jakimś lekkim hot chatch-u tylko z turbo bo da Ci to inny pozim frajdy z jazdy niz małe N/A w odważniku. Jak się uprzesz na małe N/A to lekka buda i wysokie obroty co oferuje praktycznie tylko honda Type-r.
Wklejam Ci link poglądowo, wyciągnij wnioski:

hot-hatch-jaki-wybrac-vt67976.htm
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2013, 12:06

Zacznijmy od tego, że E46 320i po liftingu ma silnik R6 2.2 170 km i 220 Nm. Także założenia autora co do pojemności nie są spełnione. Wiem, że w mieście da się zejść z tym silnikiem do 10 l, na trasie pewnie do 7. Osiągi są przyzwoite, bo o ile pamiętam to lekko ponad 8 s do setki.

Jeżeli E46 i minimalne spalanie to właśnie 320i albo 318i (to silnik R4 2.0 143 km - około 9.5 s do setki).

Jak jakiś hothatch to albo japońszczyzna type-R albo jakieś turbo niemieckie, najlepiej 1.8T i Golf albo A3. Lub nawet coś mniejszego jak dorwiesz z tym silnikiem. Japońszcyzna ma więcej koni jak momentu - nie jedzie na niskich obrotach.

Jeżeli to ma być coupe to bym został przy E46.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Wrz 2013, 09:47

[link do oferty na Allegro wygasł]

Auto świetne, naprawdę komfortowe, tylko czy przekonasz się do 2.0 TDi? Spalanie max jakie mi wychodziło przy ,,butowaniu" i ostrej jeździe w trasie jak i mieście nigdy nie przekroczyło 6.5L.
znawca44
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 12 04 1964
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: laguna III
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Wrz 2013, 09:52

znawca44 napisał(a):Auto świetne, naprawdę komfortowe, tylko czy przekonasz się do 2.0 TDi? Spalanie max jakie mi wychodziło przy ,,butowaniu" i ostrej jeździe w trasie jak i mieście nigdy nie przekroczyło 6.5


Poczytaj o 2,0 tdi z 05r. zanim polecisz jakiegoś diesla.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Wrz 2013, 09:54

Miałem takiego i dosłownie przez 4 lata jedynie co mi poszło to przepustnica ;). Jak ktoś dba tak ma i tyle.
znawca44
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 12 04 1964
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: laguna III
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Wrz 2013, 10:04

A ja miałem takiego od nowości i to bi colora ori. Przy 120tyś.km. zaczął jeść chłodziwo podobno norma, spalanie 6,5 przy emeryckiej jeździe, po programie na 170KM nastąpiła totalna klęska o mały włos sprawa nie zakończyłaby się w sądzie z ASO.
Ciekawostką w tym aucie był oszukujący komputer średniego spalania zawsze mylił się o prawie 1l w stosunku do ilości paliwa zatankowanego.
Dlatego jeszcze raz proponuje poczytać o najgorszych dieslach tdi...
Reszta jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Wrz 2013, 10:58

To naprawdę Ci spieprzyli tuning na te 170 kucy skoro, aż tak źle było. Ja na ten zabieg się nie decydowałem, a te 6.5L to wcale nie było przy emeryckiej jeździe, uwierz mi ;).
znawca44
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 12 04 1964
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: laguna III
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Wrz 2013, 11:27

znawca44 napisał(a):To naprawdę Ci spieprzyli tuning na te 170 kucy skoro, aż tak źle było. Ja na ten zabieg się nie decydowałem, a te 6.5L to wcale nie było przy emeryckiej jeździe, uwierz mi ;).


Nie musiałem aż tak mocno sprawdzać bo auto używała moja żona i woziła dziecko :D . Auto sprzedałem ponieważ na szczęście okazało sie że w seacie pracował mój kolega i uświadomił mnie co do2,0tdi.
Ogólnie fajne auto dosyć szybkie tylko ten silnik makabra.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe