Santa Fe 2.0 CRDI - ciężki rozruch....

13 Paź 2013, 22:12

Witam,
chciałbym zasięgnąć Waszej rady.... mianowicie w moim Santa FE 2.0 CRDI 113KM 2001r. od jakiegoś czasu, rano, troszkę dłużej trzeba było kręcić żeby odpalił. Teraz jak ranki są chłodniejsze miał jeszcze trudniej i w końcu doczekałem się, że nie odpalił rano. W aucie sam w swoim zakresie wymieniłem filtr paliwa, akumulator i świece żarowe..... jest teraz lepiej ale to jeszcze nie tak jak powinno być. Teraz jest tak że robi kilka obrotów i powiedzmy, że już powinien odpalić to mija jeszcze z 1-2 sekundy i po tym jakby się rozkręcał, coraz szybciej, jakby mieszanka wybuchała nie na wszystkich garach i coraz szybciej i w końcu załapuje.....
Może coś pomożecie, chcę zrobić jeszcze próbę przelewową, może któryś leje [dodam, że w ogóle nie kopci i z przyspieszeniem raczej nie ma problemów] i chyba po tym zabiegu oddam auto do mechanika... tylko w mojej okolicy to dobrego od diesla to ze świecą szukać :[
Mam jeszcze pytanko odnośnie ciśnienia w szynie, czy wysokie ciśnienie utrzymuje się tam po zgaszeniu silnika, czy pompa wysokiego ciśnienia szybko nabija ciśnienie takie jakie jest potrzebne do rozruchu???
Z góry dzięki za pomoc
elpaso
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.0 CRDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Paź 2013, 00:27

Masz sprawny akumulator? Chodzi tu o moc rozruchową.

Ja miałem kiedyś 1.9TDi w Audi i wszyscy rozkładali ręce nie palił do strzału tylko musiał zakręcić 2-3 obroty. Okazało się z akumulator w prawdzie dobry, ale nie miał już odpowiedniej mocy rozruchowej. Nikt o tym nie pomyślał. Po wymianie jak ręką odjął zapalał do strzału.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

15 Paź 2013, 11:47

aku, świece i filtr wymieniony... wszystko ze średnio- wyższej półki i moc rozruchowa jest większa niż w starym aku...
moje typy teraz to cos związane z paliwem,bo tylko to zostalo, czyli może się cofać albo nie dawać takiego ciśnienia jak trzeba albo wtryski szwankują [przebieg 215tyś]. Auto mam od roku i nie wiem czy coś z wtryskami było robione, niby nie kopci w ogóle....
elpaso
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.0 CRDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Paź 2013, 18:51

zrobiłem test przelewowy i na trzecim wtrysku nie nadążałem zlewać z menzurki, na reszcie powolutku się nabierało... czyli mam nadzieję, że to będzie przyczyna moich kłopotów ale... no właśnie jest jeszcze "ale". Chciałem się upewnić i włożyłem rękę w dolno-tylną część pompy CR i się okazało, że jest tam całkiem mokro od ropki, więc pompa pewnie tez będzie do roboty ale na razie zrobię ten wtrysk i zobaczymy co się zmieni.
chciałem go sam wyciągnąć ale zatrzymałem się na tej zapince, muszę chyba doczytać jak to cudo się demontuje...
a mam jeszcze pytanko, bo paliwo z tego trzeciego wtrysku lekko się pieniło i widać było bąbelki jakby gdzieś powietrze zaciągał, to normalne??
elpaso
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.0 CRDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2018, 10:54

Witam serdecznie, jakiś czas temu pisał Pan o problemach z rozruchowych w Santa fe CRDI, mam bardzo zbliżony problem, posiadam santa fe 2.2 CRDI, wymienione świece,akumulator, filtr paliwa, itp..a jednak ciężki zapłon na zimnym silniku,jak Pan sobie poradził z tym problemem? Co było przyczyną?
Proszę o odpowiedź i pozdrawiam...
Wlodzio24
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Maj 2021, 22:19

Witam mam ten sam problem jaka była przyczyna?
Mikolaj1234
Obserwowany
 
Posty: 2