Saxo 1.1 brak wolnych obrotów

20 Wrz 2012, 15:27

Witam!
Moje saxo nie trzyma wolnych obrotów. Silniczek krokowy nie reaguje mimo iż został wymieniony na nowy wraz z monowstryskiem wiec to je chyba wyklucza jako przyczynę. Dodatkowo gdy się uruchomi samochód, to po dodaniu gwałtownie gazu silnik się dusi i gaśnie. Autko było sprawdzane na komputerze co nie wykazało żadnych błędów. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Wrz 2012, 22:41

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Wrz 2012, 13:51

Sprawdzałeś przepływomierz powietrza czy jest sprawny?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Wrz 2012, 18:49

Jak się dusi i gaśnie tzn, że nie dostaje paliwa. Albo paliwa w baku nie ma (może być pływak zablokowany i pokazywać, że masz pół baku a w rzeczywistości bak pusty), albo pompa paliwa, sprawdź czy pompa podaje paliwo.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Wrz 2012, 20:45

W jaki sposób mogę sprawdzić przepływomierz?

Auto gdy się rozgrzeje to przestaje się dławić więc to chyba wyklucza pompę paliwa prawda? Na zimnym silniku jeżeli dodam delikatnie gazu to nie ma problemu, lecz gdy nacisnę gwałtownie to wtedy dławi.

Najpierw chciałbym rozwiązać problem wolnych obrotów i niereagującego silniczka krokowego, gdyż to jest bardziej kłopotliwe bo samochód potrafi mi zgasnąć nawet przy zmianie biegu. Tak jak pisałem wcześniej monowtrysk i silniczek są wymienione lecz to nie pomogło. Może jakiś czujnik jest zepsuty i nie wysyła sygnałów do krokowca?
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Wrz 2012, 22:03

Autko było sprawdzane na komputerze co nie wykazało żadnych błędów

zakładam że ktoś wiedział co robi :wink: ,
czy sonda lambda pracuje ? świece dobre ?
styki czujnika temp dobre?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    SKODA Citigo - nr 1 w segmencie aut mini!
    SKODA Citigo zajęła 1. miejsce pod względem sprzedaży w segmencie A na polskim rynku w styczniu 2013 roku. Model Citigo od momentu wprowadzenia na rynek cały czas zajmował bardzo wysokie pozycje, jednak pierwszy raz udało ...

24 Wrz 2012, 16:45

Sorki, mój błąd. Na szybko czytałem i myślałem, że w ogóle odpalić nie możesz. W tym wypadku co napisałeś to jest na 100% układ zapłonowy (miałem to w astrze- mało mocy, krztusi się po dodaniu gwałtownie gazu, po lekkim muśnięciu obroty podchodziły). Wymieniłem kopułkę, przewody WN (przy okazji), ale w 100% problem usunęło ustawienie zapłonu. Miałem po prostu przestawiony zapłon. Obstawiam, że u ciebie będzie to samo.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

24 Wrz 2012, 20:58

Też stawiam na sonde lambde jeśli jest 4 przewodowa to padła grzałka w sondzie i dopóki silnik jest zimny nie pracuje tak jak powinna, trzeba podpiąć auto pod kompa <jak jest zimne> i sprawdzić wskazania sondy w czasie rzeczywistym jak pracuje, i czy w ogóle pracuje. A temperature jaką widzi sterownik?? bo nie sztuką podpiąć auto pod kompa i sprawdzić błędy jak nie ma to jest super trzeba jeszcze w blokach pomiarowych wartości posprawdzać żeby wykluczyć wadliwe działanie czujników.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Wrz 2012, 14:32

Z tego co mi wiadomo to sonda jest sprawna, świece zostały wymienione tak samo jak przewody zapłonowe.

Kamil638 co masz na myśli pod pojęciem "ustawienie zapłonu", bo nie bardzo rozumiem? :)

Może jakiś czujnik padł i nie wysyła sygnałów do krokowca (lub wysyła błędne sygnały). Z tego co czytałem w internecie to przyczyną może być czujnik położenia przepustnicy, lecz skoro monowtrysk jest wymieniony a on jest razem z czujnikiem to chyba nie ten trop. Są jeszcze jakieś czujniki odpowiadające za pracę silnika krokowego?
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2012, 15:04

http://www.auto-swiat.pl/1-kat-wyprzedzenia-zaplonu-0
Poczytaj. Nawet gdybyś nie miał u siebie źle ustawionego kąta zapłonu to czegoś się przynajmniej dowiesz :D
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2012, 15:26

Za prace krokowca jest odpowiedzialny sterownik który powinien widzieć w jakim położeniu jest przepustnica z czujnika położenia przepustnicy. W twoim przypadku zapomnij o krokowcu bo z tego co piszesz jak auto sie zagrzeje działa normalnie więc szukasz przyczyny nie tu gdzie trzeba. Sonda sprawna ale jak sprawna?? jakie parametry na zimnym a jakie na ciepłym silniku?? cewka w jakim stanie?? bo rozgrzany silnik nie potrzebuje tak silnej iskry jak zimny , wtrysk nowy czy używka??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2012, 14:38

"W twoim przypadku zapomnij o krokowcu bo z tego co piszesz jak auto sie zagrzeje działa normalnie więc szukasz przyczyny nie tu gdzie trzeba."
Źle mnie zrozumiałeś. Jak autko się zagrzeje to normalnie wchodzi na obroty (to było do tego że go dusi na zimnym), a wolne obroty czy na zimnym czy na ciepłym szwankują.

"Sonda sprawna ale jak sprawna??"
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi w tej kwestii, sonda po prostu działa.
Co do parametrów to rozumiem że mam jechać znowu na komputer tak? :(
Wtrysk kupiony używany.

Wczoraj odpaliłem samochód, obroty trzymały się tak na pograniczu 300-400 obr/min, podniosłem maskę i nacisnąłem palcem tą głowicę w silniczku krokowym po czym ona ruszyła się i ustawiła prawidłowe obroty, lecz na tym zakończyła się jej praca. Za każdym razem jak nacisnę tą głowicę silniczek coś tam się rusza ale tylko wtedy, nie mam pojęcia co o tym myśleć. :|
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Wrz 2012, 18:01

bioły napisał(a):nacisnąłem palcem tą głowicę w silniczku krokowym po czym ona ruszyła się i ustawiła prawidłowe obroty, lecz na tym zakończyła się jej praca. Za każdym razem jak nacisnę tą głowicę silniczek coś tam się rusza ale tylko wtedy, nie mam pojęcia co o tym myśleć. :|


O ile dobrze zrozumiałem Twój opis to Ty nie masz silniczka krokowego , a Regulator wolnych obrotów. W takim przypadku ważne jest właściwe ustawienie luzu na lince gazu . Piszesz że jak naciśniesz głowiczkę to toto chodzi . Zasada działania tego ustrojstwa jest taka że jak nie naciskasz gazu , czyli silnik ma chodzić na wolnych obrotach , to manetka gazu ma naciskać na tą głowiczkę , Wewnątrz jest styk który wykrywa ten stan i podaje sygnał do ECU. Ten zaś wtedy wie że mają być wolne obroty i wysyła do regulatora odpowiednie napięcia wymuszające jego pracę . Pytanie- dobrze wyregulowałeś linkę gazu?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4899
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2012, 09:51

Coś o module M14 Pozycjonowania przepustnicy:
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
No ostatnim obrazku masz jak szybko sprawdzić moduł.

Jeszcze takie coś znalazłem
[link wygasł]
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Wrz 2012, 15:00

http://wroclaw.szybkooferty.pl/silnicze ... 36198.html
Mam to co na zdjęciach wyżej więc to jest chyba silniczek krokowy.

przemek217 dzięki wielkie za fatygę ;) Jak skombinuje miernik to posprawdzam te wszystkie wartości, mam nadzieje że coś znajdę :)
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999