Saxo 1.6 16v a może coś innego?

22 Cze 2012, 13:58

Witam,

Planuję zakup małego, dynamicznego auta, które dodatkowo będzie dość tanie w eksploatacji, stąd pomysł aby miało przynajmniej te 100km i pojemność do 1.6 (chyba że ktoś zaproponuje coś ciekawszego).
Budżet na samo auto to skromne 5-6 tys. zł.
Auto w planach do jazdy na 3-4 lata, głównie po dużym mieście i od czasu do czasu jakieś dłuższe wypady za miasto dlatego nie wiem czy zabawa w gaz będzie opłacalna (przewaga krótkich tras do 10km).

Zacząłem poszukiwania od silnika i najbardziej podoba mi się jednostka 1.6 16v, niestety nigdy nie maiłem okazji jechać autem z takim silnikiem więc tutaj pytanie o ich "niezawodność" i dynamiczność w małych autach.

Wiem, że budżet jest bardzo skromny jak na auto moich marzeń stąd pytanie czy wersja saxo 1.4 VTS 75km nie będzie łatwiejsza do znalezienia (w dobrym stanie) a może w ogóle wybrać coś innego?

pozdrawiam
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009

24 Cze 2012, 12:21

@up
ostatnio pojawiła się taka oferta, tylko czy to aby nie za tanio jak za ten rocznik i taki przebieg? :/
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009

24 Cze 2012, 12:50

Moim zdaniem wieś tańczy i śpiewa.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Cze 2012, 13:06

Był już temat a Saxo vts , poszukaj w tym dziale dokładnie i Pan się czuł oszukany, że auto po zakupie się zaczęło sypać... Oczywiście to stereotyp , że francuzy się psuja :lol: Mitsubishi Colt lub civic 6gen z mojej strony
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

24 Cze 2012, 13:46

hehe czytałem ten temat o "oszustwie" i nie skomentuje ;)
Liczę się z tym, że przy tego typu autach na pewno zdarzą się jakieś niespodzianki i to w krótkim czasie.
Ale czy na prawdę saxo 1.6 16v to taka bomba zegarowa?
No i jakie wersje silnikowe proponujesz nitro w przypadku colta i 6gen? Zależy mi na dobrym stosunku osiągi/spalanie.
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009

24 Cze 2012, 14:55

118 koni przy takiej masie śmiga dobrze,wystarczy popatrzeć na jakiś kjs.... Skrzynia jest krótko zestopniowana i fajnie startuje... Civic 1.4is ale pewnie przekroczy budżet ,colt najlepiej 1.6 16v. Myśle, że spalanie w granicach 8l ,trasa 6,5-7 jest osiągalne w tych autach
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota Hilux w nowej wersji Black Bison
    Japońska firma WALD International po raz kolejny opracowała pakiet tuningowy do samochodu Toyoty. Tym razem fachowcy od tuningu wzięli na warsztat pick-upa marki i stworzyli model Hilux Sports Line Black Bison Edition. Rasowa ...

24 Cze 2012, 15:02

Raczej nie znajdziesz zdrowego Saxo 1.6 w tym budżecie.
Szukałbym 1.4-silnik bardzo trwały i niezawodny poza tym auto powinno być mniej wymęczone.
W Saxo więcej nie potrzeba bo to bardzo sztywne auto a 1.4 ciągnie od samego dołu i da się tym dynamicznie jeździć.
Znajomy ma takie od dwóch lat, jeździłem tym i wrażenia bardzo fajne.
Nikt nie robi tak ostrych małych aut jak francuzi i to widać bo obok Swiftów to właśnie Saxo/106 1.6 i Clio 2.0 są najczęściej wykorzystywanymi autami w KJS i to praktycznie oprócz klatki bez większych ingerencji, są też oczywiście CC i SC ale tam bez SWAP i ingerencji w zawieszenie nie da rady.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Cze 2012, 15:18

Zgodzę się z tym, że robią ostre samochody ale niezawodnością nie grzeszą... najlepiej popytać zawodników i zrobić zestawienie awaryjności saxo/swift , megane/civic i zakładam się, że to japońce wypadną lepiej...
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

24 Cze 2012, 17:12

Oceniasz na podstawie ostatniego tematu w którym ktoś skarżył się, że mu się sypie bo kupił zajeżdżonego złoma?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Cze 2012, 22:08

Ja polecam, sam mam mk1, właśnie zeswapowałem 1.6 16v, co przy mniejszej masie mk1 niż mk2, gdzie seryjnie te silniki siedziały daje jakieś ~7 do setki, więc jako tako jedzie. :roll:
W zakręcie jedne z lepszych autek.
Jak dbasz tak masz, nie ma się co bać francuzów, warsztaty zajmujące się tylnymi belkami w każdej części polski znajdzie się kogoś kto to robi, a robi się to raz i przynajmniej 100 tys km z głowy z tylnym zawieszeniem albo i więcej. Części tanie, dobre wsparcie na klubowym forum, gdzie we wszystkim pomogą. Silniki jak najbardziej się do modzenia nadają, od 1.1, przez 1.4 aż do 1.6 16v.
W tym budżecie możesz poszukać 106 xsi lub sporta 1.4 75KM
http://www.club106.pl/viewtopic.php?t=17536
Tu masz akurat ładny okaz do sprzedaży w takiej cenie, polecam.
Później możesz zrobić swapa jak zabraknie mocy. :D

Co do dynamiki to 1.4 daje radę, 1.6 16v w zupełności powinno wystarczyć prawie każdemu, a ze spalaniem to podobno na zbliżonym poziomie co 1.4, albo 1.6 8v, może ciutkę więcej ale to chyba przy mocnym upalaniu. :D
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

28 Cze 2012, 13:17

No właśnie dlatego tak się waham między 1.4 a 1.6 bo spalanie podobne przy spokojnej jeździe ale jednak w razie potrzeby mocy o połowę więcej...
Z drugiej strony 1.6 w dobrym stanie będzie znacznie trudniej dostać niż 1.4
Ehhh
No nic, pozostaje tylko czekać na jakiś ciekawy model i odkładać $$$...
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009