Scenic- drgania całej gabloty od 100km/h w górę

17 Gru 2019, 20:51

Witam. Scenic 1.9 dci. Problem następujący. Auto wpada w drgania przy dłuższych podróżach. Kilka razy do roku zdarza mi się trasa ponad 500 km. Problem pojawia się zwykle po przejechaniu ok. 150 km (+/- 20km) , zazwyczaj zaczyna się to dziać na autostradach kiedy to jedzie się że stała prędkością, niekoniecznie na tempomacie. I dzieje się to przy prędkości ponad 100km/h. Jak zaczyna drgać cała gablota ( choć w mojej opinii bardziej przednia część auta), wystarczy puścić nogę z gazu lub wyłączyć tempomat i w momencie zwalniania to drganie puszcza całkowicie. Później gdy znowu wchodzę na obraną prędkość , po chwili (czasami 2,3 minuty, czasami trochę dłużej, czasami momentalnie) znów dzieje się to samo. Jak auto postoi z godzinę, to jest spokój przez jakiś czas, ale potem znów to samo.
Nie wiem, czy to któraś część mechanicznie się nagrzewa czy co. Koła są w porządku, zawieszenie też sprawdzone. Hamulce mogłyby coś takiego robić? Koło dwumasowe? Nie znam się za grosz na mechanice samochodowej. Mechaników dwóch do których uczęszczam też na razie nie doszli do tego.. pomóżcie, bo długie trasy z małym dzieckiem z takim problemem to masakra.
Deenely7
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 17 Gru 2019, 21:24

    Przegub wewnętrzny, czyli ten umieszczony na wyjściu z mechanizmu różnicowego zużywa się dłużej niż przegub zewnętrzny , ale mimo to z biegiem czasu do tego dochodzi. Często luz na przegubie wewnętrznym jest „tajemniczym” powodem wibracji podczas jazdy, których nie można w żaden sposób wyeliminować. Innym objawem jego zużycia jest stukanie podczas przyspieszania przy jeździe na wprost ustępującego podczas jazdy na biegu jałowym.



    To by się zgadzało chyba :sly: jak myślicie. Przegub wewnętrzny , możliwe?
    Deenely7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    18 Gru 2019, 13:20

    To co piszesz jest bardzo prawdopodobne i może to być przegub wewnętrzny. Warto by je było sprawdzić dokładnie.

    Sprawdzałeś czy na niższym biegu również one występują?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    19 Gru 2019, 22:40

    No w zasadzie to nie sprawdzałem. Zazwyczaj powyżej 80km/h to już 6 wrzucam.
    Deenely7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    21 Gru 2019, 09:44

    Może być przegub wewnętrzny.
    Ale równie dobrze może to być poducha silnika czy nawet koła lub same opony.
    Poducha silnika, to jakby działo się to w określonym zakresie obrotów.
    Opony lub koła to jak dzieje się to przy tej samej prędkości. Z czasem, czyli z przebiegiem, mogą to być mniejsze prędkości.
    Ja bym zaczął od rzeczy najmniej kosztownej, najłatwiejszej do zrobienia oraz najszybszej do sprawdzenia, czyli sprawdzić poduchy na silniku, czy nie są naderwane, luźne. Potem sprawdziłbym czy któreś koło nie ma luzu na łożyskach, Następnie sprawdziłbym wyważenie kół. Jak będą ok, to zamieniłbym przód z tyłem. Dopiero potem zabrałbym się za przeguby.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Gru 2019, 13:22

    Miałem teraz dłuższą trasę, jechałem na 5 biegu i było to samo, więc wykluczamy.
    Co do poduchy, to właśnie kolega z roboty mi też tak zasugerował. Sprawdzę !
    Co do kół, to tam na pewno jest wszystko ok.
    Dzięki za sugestie, dam znać co wyszlo po nowym roku.
    Deenely7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Z pasażerem w samochodzie mniej bezpiecznie?
      Rozproszenie uwagi kierowcy może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa jazdy. Nie bez wpływu na koncentrację podczas prowadzenia pojazdu pozostaje zachowanie innych osób obecnych w samochodzie. Nawet zwykła rozmowa ...