Sciąganie auta podczas jazdy

12 Paź 2009, 06:58

Mimo kategorii stały formułowicz,uważam że nikt nie jest wszystkowiedzącym i nieomylnym dlatego piszę żeby upewnić się co do moich przypuszczeń i poznać opinię innych formułowiczów...
3 tygodnie temu wymieniałem w Astrze przednie amortyzatory oraz przy okazji obie końcówki drążków kierowniczych.Tego samego dnia po południu pojechałem do profesjonalnego warsztatu ustawiono mi zbieżność (otrzymałem wydruk).
Od tej pory coraz mocniej auto ściąga w lewo podczas jazdy na wprost (stale trzeba korygować tor jazdy),poza tym podczas ruszania jest wyrazny ruch kierownicy w lewo(takie krótkie szarpnięcie).
Czy coś się stało ze zbieżnością..?
Dodam,że przed wymianą drążków (stare miały już nieco luzu przy większych prędkościach) wszystko było ok. a żona klnie się że nie wjechała ostatnio w żadną dziurę...Auto jest bezwypadkowe...
Tak więc czy warto składać reklamację tam gdzie ustawiano zbieżność,bo wydruk mówi że była prawidłowo ustawiona geometria,a może jakiś człowieczek nie skręcił tam czegoś dobrze po regulacji..?
Co radzicie..?
Z góry dziękuję.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • 12 Paź 2009, 08:55

    Pierwsza lepsza stacja diagnostyczna i sprawdzenie zbieżności koszt ok 10zł jak nic nie wyjdzie to sprawdzenie zawieszenia u mnie tak było, że jak auto stało na kołach to wszystko było ok nic nie było do wyczucia a jak diagnosta podniósł przednią oś to okazało się, że sworzeń górnego wahacza był do wymiany, diagnosta wytłumaczył mi to tak, że po prostu czasami jak najechało się na jakąś nierówność to wchodził dobrze a czasami nie.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    12 Paź 2009, 09:06

    Zastanawiam się jeszcze czy nie zamienić kół prawo-lewo i zobaczyć czy to coś nie da..?
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Paź 2009, 10:08

    witaj za ściąganie auta czy to w prawo czy w lewo odpowiedzialny jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w twoim aucie nie regulowany zbieżność nie ma nic do rzeczy więc sprawdz opony a jak to nie pomoze to masz cos skrzywione mc phersona lub wahacz innej opcji nie ma
    krzysiek 29
    krzysiek..
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: włoszczowa

    12 Paź 2009, 10:43

    Mi jak ostatnio zbieżność w aucie ustawili to nic tylko płakać kierownice najpierw stawili za mocno w prawo... :D potem pojechałem na reklamacje to ustawili za mocno w lewo... bym pojechał do nich jeszcze raz ale po prostu już czasu nie miałem... :/ Straciłem 100zł.... grrr ... Takie to u nas warsztaty są... jeszcze gościu wmawiał mi że mam skrzywione auto a później mnie przepraszał bo nie zauważył że mam z tyłu szersze opony... :/ A przed wymianą amortyzatorów było wszystko dobrze i opon mi nie zdzierało... Co prawda mam z przodu jakieś made in china ale było wszystko ok...
    JEST:
    - Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
    - Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
    - Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
    - ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    12 Paź 2009, 10:54

    widocznie ktos ustawiał ci kiepskim sprzetem ja pracowałem na beisbarth urzadzenie pokazuje kompletną geometrie czyli wszystkie kąty tobie po wymianie amortyzatorów zmienił sie kąt pochylenia koła jeśli go nie skorygowali tylko poprawili zbieżność to nie wyrobisz na opony pozdrawiam
    krzysiek 29
    krzysiek..
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: włoszczowa
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      ALT - Amatorska Liga Torowa 2009 / relacja
      To były już ostatnie w tym roku zmagania ALT na Torze Poznań. Druga, a zarazem ostatnia w tym roku impreza z cyklu ALT odbyła się w niedzielę 4 października o godzinie 12:00. Po odprawie oraz badaniu technicznym zawodnicy ...

    12 Paź 2009, 11:51

    krzysiek.. napisał(a):skrzywione mc phersona lub wahacz innej opcji nie ma

    No tak ok ale wcześniej przed wymianą amortyzatorów i końcówek ,było wszystko w porządku...

    [ Dodano: Wto Paź 13, 2009 07:25 ]
    No i zamieniłem koła na przedniej osi. Na szczęście opony nie są kierunkowe.
    Efekt..?
    Teraz ściąga w drugą stronę w prawo czyli winna opona a nie zbieżność !!! :smile:
    Chociaż coś się wyjaśniło... :wink:
    Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Paź 2009, 08:48

    Sciąga mi Laguna w lewo. Raczej pójdę do serwisu....boje sie, ze moze być cos poważnego...:(
    semer
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Basingstoke

    23 Paź 2009, 10:11

    Geometrię zawieszenia w warunkach naszych należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku,jeśli mogę tutaj coś doradzić to najlepiej jest korzystać z zakładów posiadających najnowocześniejszy sprzęt,mnie ustawiono geometrię tak,że samochodem wręcz hybotało przy większych prędkościach w końcu postanowiłem jechać do ASO Fiata,nie dość że zapłaciłem mniej to ustawienie odbyło się błyskawicznie a jak mi się teraz autko prowadzi?! Nigdy aż takiej stabilności nie miałem ,puszczę kierownicę i nie ma prawa zboczyć.Zakładają tylko na 4 koła elektroniczne urządzenia bez żadnych sznureczków,obsługuje to tylko jeden człowiek ,gdy jest ok słychać sygnał dźwiękowy! Przednie koło miałem zupełnie źle ustawione i jedno tylne ,dwa były dobrze,wniosek?Te stare urządzenia mogą być już rozkalibrowane.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8598
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    23 Paź 2009, 11:52

    PhantomASA1, zgadza się mi jak w bravo ustawi zbieżność teraz to o matko... podczas jazdy czuje się tak jakby prawe koło chciało uciec w prawo a lewe w lewo takie jakby nie dokręcenie czegoś... no i kierownica skrzywiona w lewo... A byłem w tej firmie dwa razy najpierw kiere mi ustwili w prawo że była za mocno a później w lewo.... Nie dość że robili to 4 godziny :/ To jeszcze mi wmawiali że mam auto krzywe a później przepraszali :D bo opony z tyłu są szersze i tego nie zauważyli.... Skasowali 100zł a że nie miałem już czasu kłócić się z nimi po raz 3 to dałem sobie spokój... ale gość mnie zadziwił wogóle :D .... bo stwierdził że w jego katalogu nie ma fiata bravo 1.9 JTD 105 :P ... 3 razy mnie pytał czy aby na pewno to JTD jest :P MASAKRA TE POLSKIE WARSZTATY!!! teraz jeżdżę z kierownicą skrzywioną w lewo i samochodem dziwnie zachowującym się coś ala twój PhantomASA1, Ehhh :/ A że nie mam teraz czasu jechać i to ustawić w ASO Fiata to niestety ale tak jeżdżę ...
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    23 Paź 2009, 12:15

    Ja wybrałem ASO Fiata dlatego że ten serwis koło mnie nie dawno powstał i wszystko jest nowe.Luke uważaj by koła ci w końcu nie zwiały jeśli ciągnie je tak ku wolności! :grin:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8598
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Paź 2009, 09:53

    Mam znajomego który prowadzi duży warsztat osiedlowy i ma 4 stanowiska naprawcze oraz kilku mechaników... ale jak zapytałem się o to czy ustawi mi geometrię,to powiedział że może ale lepiej żebym pojechał do firmy X,bo im te przyrządy tyle razy spadły,że są g...o warte... :wink:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Paź 2009, 11:52

    Artur, tak postępuje uczciwy mechanik,gdybym chciał porównać to urządzenie na ,którym ustawiono mi geometrię kiedyś do tego ,którym ustawiono mi teraz w ASO to tak jakbym chciał przyrównać telefon komórkowy z przed 10 lat z tymi,które teraz są obecne!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8598
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Paź 2009, 12:25

    Hmm... uczciwy to ten mechanik nie jest za bardzo... bo odradza mi - kumplowi ale innym ludziom "z ulicy",to geometrię ustawiają w tym warsztacie stale i pewnie tak jak Tobie na początku,zle się prowadzi ich auta...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Paź 2009, 14:12

    :lol: No cóż ,musi jakoś wiązać koniec z końcem ,daleki jestem od potępiania takich ludzi,nie ma pewności że akurat robi to źle! :wink:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8598
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)