Scorpio 2,0 94-gotuje się a nie grzeje...

24 Lut 2010, 19:35

Dziś piszę w imieniu kolegi który ma problem ze swoim Scorpio.
Jakiś tydzień temu auto nie dmuchało ciepłym powietrzem,pomimo nagrzewania się silnika.
Usterka pomimo wymiany termostatu wygląda tak:
Silnik łapie normalnie temperaturę ale nie leci ciepłe powietrze z nadmuchu (klimy nie ma).W końcu zaczyna się gotowac płyn i jednocześnie uruchamia się jeden z wentylatorów (drugi jest niesprawny ) oraz uderza gorące powietrze z nadmuchu.
Moim zdaniem powinien najpierw odpowietrzyc układ ale na odległośc nie mam pojęcia jak się to w tym Fordzie robi.
Macie jakiś pomysł na zdiagnozowanie i usunięcie tej usterki..?
Moim zdaniem do wymiany jest także czujnik temperatury w chłodnicy,bo załącza wentylator jak już kipi ze zbiorniczka. I najdziwniejsze jest to ,że w tym momencie zaczyna leciec gorący nadmuch...
Może ma coś zapchane..?
Pomyślicie..?
Dzięki. :smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • 24 Lut 2010, 19:41

    Jak są dwa wentylatory, to oba mają być dobre. Każdy z nich załącza się przy innej temperaturze. Jeden jest główny drugi pomocniczy. Prawdopodobnie jest zepsuty ten główny i włacza się pomocniczy, ale jak jest już za późno. Najpierw trzeba uruchomić ten drugi wentylator, a póxniej myśleć o wymianie czujnika.
    Drugą rzeczą jest termostat - najlepiej go wymienić, bo wygląda na to, że jest cły czas zamknięty. Sprawdz, czy chłodnica jest ciepła czy zimna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Lut 2010, 14:46

    No termostat ma 4 dni od wymiany,a drugi z wentylatorów nie działał nigdy jak kolega ma to auto od 4 lat.Na starym i nowym termostacie usterka wygląda identycznie.
    Tak więc przyczyna musi byc gdzieś indziej.
    Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5799
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Lut 2010, 19:20

    artur73 napisał(a):Silnik łapie normalnie temperaturę ale nie leci ciepłe powietrze z nadmuchu (klimy nie ma).

    Nalezy przepłukać nagrzewnice , sprawdzić czy otwiera się cięgno w komorze regulacji powietrzem, odpowietrzyć nagrzewnice ( ściągając delikatnie wąż powrotny tzn. musi zrobić min. szpare aby pozbyć się powietrza)
    artur73 napisał(a):jednocześnie uruchamia się jeden z wentylatorów (drugi jest niesprawny )

    Niech spróbuje połączyć jeden wentylator z drugim ( no chyba że ma uszkodzony silnik wentylatora)
    artur73 napisał(a):Moim zdaniem do wymiany jest także czujnik temperatury w chłodnicy,bo załącza wentylator jak już kipi ze zbiorniczka

    Zalezy ile czujnik ma przewodów w kostce - jeśli ma 3 to ( a tak raczej będzie) to najpierw załącza wentylator nr. 1 przy temp. 90*C ( pozostaje kwestia czy to ten wentylator który nie działa - wyglada na to ,że tak) poźniej podczas wzrostu tamp. załącza się wentylator nr. 2 około 110*C - zależy od czujnika w chłodnicy.
    Najpierw sprawdzic musi czy wentylator jest sprawny ( 2 kabelki i podłączyc go do akum.) jesli działa to wymienić czujnik w chłodnicy.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Lut 2010, 08:21

    Serdeczne dzięki. :smile:
    Mam jeszcze pytanie czy istnieje taka możliwośc że przerwała się gdzies uszczelka pod głowicą ale tylko przy jakimś jednym otworze od chłodzenia..? I wtedy idzie w ten kanalik ciśnienie i robi się gdzieś poducha powietrzna ,która nie puszcza płynu..?
    To tylko taki mój pomysł...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5799
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lut 2010, 18:07

    artur73 napisał(a):Mam jeszcze pytanie czy istnieje taka możliwośc że przerwała się gdzies uszczelka pod głowicą ale tylko przy jakimś jednym otworze od chłodzenia..? I wtedy idzie w ten kanalik ciśnienie i robi się gdzieś poducha powietrzna ,która nie puszcza płynu..?

    Raczej nie - jak by poszła uszczelka to płyn by ciekł po silniku.
    A jesli chodzi o poduszke powietrzna to raczej robi się ona w nagrzewnicy a nie w samym silniku.
    I jeszcze jedno - jak kolega sam montował termostat to zapytaj się go jak skierował odpowietrznik ( bo każdy termostat go ma - taki mały otwór) - musi być skierowany ku górze.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

    26 Lut 2010, 18:57

    niekoniecznie , objawy pasują do walniętej uszczelki, co niestety w 2.0 jest dość częste, miałęm 2 razy wydmuchaną, ale ja nie używam silnika zgodnie z przeznaczeniem :mrgreen:
    choć najpierw bym sprawdził wszystko inne ;) zanim zrzucał bym głowice, może to nie jest bardzo drogie ale dość pracochłonne ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    26 Lut 2010, 19:49

    Dziś wieczorem kolega zajarzy do auta z moim bratem. Jak do czegoś dojdą to napiszę.Oczywiście najpierw wysłałem im link z naszym tematem na pocztę więc potraktują wasze podpowiedzi jako instrukcję do działania. :wink:
    Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5799
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lut 2010, 21:18

    W VW problem był podobny, przed ściagnięciem głowicy najpierw starałem się wymienić korek ze zbiorniczka wyrównawczego i niekiedy to pomagało, ale VW to nie ford =]

    Co do odpowietrzania sprawdz czy nie ma odpowietrzników na wężach z chłodnicy. Jeśli są odkręc je i tak długo czekaj aż poleci woda bez powietrza. Pozdro =D

    //edit:
    Sprawdź pompe wody, moze miales wode wlana do chodnicy w zimie przez co moglo rozwalic pompe [czyli łopatki w środku tej pompy].
    lelek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Rybnik

    01 Mar 2010, 09:18

    Niestety...Problem nie został zdiagnozowany.
    Odpowietrzyli układ,sprawdzili położenie odpowietrznika termostatu,odpowietrzyli nagrzewniczkę.
    Przy okazji stwierdzili,że niestety silnik drugiego wentylatora jest "kaput". Na szczęście to mniejszy z wentylatorów i pomocniczy.Ten główny jest sprawny.
    Przyjdzie wymienic czujnik w chłodnicy i pewnie zwalic głowicę... :neutral:


    Najnowsze i ostateczne wieści !!!
    Do wymiany czujnik w chłodnicy oraz kompletnie zużyta pompa wody !!!
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5799
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna