Seat Alhambra - technika z pożytkiem dla całej rodziny

06 Paź 2010, 23:44

- Nowy punkt odniesienia w segmencie vanów
- Nowe wersje wyposażenia z przesuwanymi drzwiami
- Nowa gama wydajnych i mocnych silników TDI i TSI
- Wyjątkowy komfort jazdy i doskonała dynamika
- Większa dowolność w kształtowaniu przestrzeni – 5 lub 7 miejsc

SEAT kontynuuje swoją ofensywę produktową, wprowadzając wyjątkowo wszechstronny model samochodu. Nowa Alhambra to idealny partner dla rodzin aktywnych i prowadzących sportowy tryb życia. W tym przestronnym vanie SEAT-a jest mnóstwo miejsca na wszystko, co potrzebne w pracy, w czasie wolnym i do uprawiania hobby, dzięki czemu odpowiada on potrzebom nie tylko rodziny, ale też osób często podróżujących w interesach.

Nowa, przeprojektowana od podstaw Alhambra łączy wysokie walory użytkowe ze sportowym charakterem w stylu typowym dla SEAT-a. Zaawansowany układ jezdny i bogate, nowoczesne wyposażenie oferowane są do wyboru z czterema mocnymi i niezwykle wydajnymi silnikami. Zużywający jedynie 5,5 l oleju napędowego na 100 km silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM (103 kW) jest absolutnym rekordzistą w swojej klasie. To dzięki niemu ta właśnie Alhambra zyskała nowe oznaczenie E-ECOMOTIVE, którym SEAT wyróżnia modele o szczególnie niskiej emisji spalin. Co więcej, oba silniki, 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TDI o mocy 170 KM, są wyposażone w technologię ECOMOTIVE i dzięki systemowi wyłączania silnika na biegu jałowym Start/Stop oraz hamulcom z układem odzyskiwania energii, które są częścią pakietu obniżającego zużycie paliwa, mogą się pochwalić niezwykle oszczędnym spalaniem; oba też noszą logo ECOMOTIVE.

„Innowacyjność i inteligencja – tak w skrócie można opisać nową Alhambrę. To duży krok naprzód pod względem walorów użytkowych, a także dynamiki i bezpieczeństwa” – mówi James Muir, prezes SEAT S.A. - „W tej niezwykłej koncepcji najwyższy poziom funkcjonalności idzie w parze z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi oraz doskonałą jakością i standardem wykonania. Oczywiście, SEAT nie byłby sobą, gdyby nie oferował jednocześnie wyjątkowo korzystnego stosunku wartości do ceny”.

Wymiary

Alhambra nowej generacji ma idealne wymiary funkcjonalnego vana. Jest teraz o 22 cm dłuższa od swojego poprzednika i mierzy 4,85 m. Szeroka na 1,90 m, tu również zyskała dodatkowe 9 cm. Dzięki tym wymiarom w samochodzie jest wyjątkowo przestronnie, a w trzecim rzędzie nawet dwie dorosłe osoby będą miały sporo miejsca. Duże przesuwane drzwi, które w wersji Style mogą być sterowane elektrycznie, zapewniają łatwy dostęp do wszystkich siedzeń. Bagażnik jest więcej niż spory. Jeśli w pięcioosobowej wersji złożymy drugi rząd siedzeń, jego pojemność wyniesie całe 2430 l, tj. prawie 2,5 m3.

Podłoga bagażnika pozostaje całkowicie płaska nawet przy złożonych fotelach. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń płaska powierzchnia załadunkowa, wyłożona wysokiej jakości wykładziną, ma 1,3 m długości. Przy rozłożonych pięciu fotelach pojemność bagażnika mierzona do dolnej linii okien wyniesie 809 l, a mierzona do sufitu, po zamontowaniu opcjonalnej siatki oddzielającej część pasażerską – 1339 l. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń pojemność bagażowa zwiększy się do 2430 l.

Idealnym dopełnieniem olbrzymiego bagażnika w nowym SEAT-cie Alhambra jest zmieniona klapa, która w wersji Style może być elektrycznie sterowana, aby jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z niego.

Koncepcja

Celem prac konstrukcyjnych było stworzenie inteligentnej i wielowariantowej koncepcji konfiguracji siedzeń. Nowa Alhambra może mieć pięć lub siedem miejsc. Dzięki systemowi „EasyFold” jednym ruchem można schować w podłodze drugi i trzeci rząd foteli. Siedzenia w drugim rzędzie można też przesuwać na boki, opcją są zintegrowane foteliki dla dzieci. Idealnie ergonomiczna pozycja kierowcy zapewnia znakomitą widoczność i sportowe doznania w czasie jazdy.

Wzornictwo

Już na pierwszy rzut oka dostrzec można dynamiczny charakter nowego SEAT-a Alhambry. Szerokie nadwozie, wyraziste kontury oraz mocno zarysowane nadkola – tak wyglądające auto emanuje siłą. Pokrywa silnika przypominająca kształtem grot strzały, przyciągająca wzrok osłona chłodnicy i mocno wyeksponowany przedni spojler, również wpisujący się w koncepcję strzały, decydują o podobieństwie tego dużego vana do innych modeli w rodzinie SEAT-a. Do najważniejszych elementów tylnej części nadwozia należą: potężny spojler dachowy, niska krawędź klapy bagażnika i duże tylne światła.

Nowe silniki

Atrakcyjnie wyglądająca Alhambra to pojazd całkowicie nowy, skonstruowany od podstaw i bogato wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne. Na dobry początek – silniki. Jednostki TSI i TDI mają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, a każda jest dostępna w dwóch wersjach. Silniki TSI rozwijają moc 150 KM lub 200 KM, TDI z kolei 140 KM lub 170 KM. Każdy z czterech silników odznacza się wysoką mocą i kulturą pracy.

We wszystkich wersjach silnikowych nowej Alhambry, oprócz 200-konnej 2.0 TSI, w ramach wyposażenia standardowego oferowane są dwie funkcje, które znacznie podnoszą efektywność – są to: system wyłączania silnika na biegu jałowym Start/Stop oraz hamulce z układem odzyskiwania energii. Ze średnim spalaniem na poziomie 5,5 l/100 km i emisją CO2 na poziomie zaledwie 143 g/km, 140-konna Alhambra 2.0 TDI jest rekordzistką w swojej klasie. Ponadto, obie jednostki TDI są wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej (katalizator SCR), co sprawia, że są to jedne z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie.

W nowej Alhambrze może być zamontowana 6-biegowa ręczna skrzynia biegów lub opcjonalnie automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, która w wersji 2.0 TSI oferowana jest w ramach wyposażenia standardowego. Podobnie jak silniki, nowoczesna skrzynia DSG doskonale łączy sportowy charakter z komfortem i wydajnością.

Rozwiązania techniczne i wyposażenie

Nowa Alhambra oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, dostępnych standardowo lub opcjonalnie. Są wśród nich przednie lampy biksenonowe i funkcja automatycznego wyłączania długich świateł. Nowy jest też asystent parkowania, dzięki któremu kierujący Alhambrą poradzi sobie nawet z małą ilością miejsca i zaparkuje auto równolegle i prostopadle do osi drogi. Do tego trzystrefowa automatyczna klimatyzacja Climatronic, która gwarantuje optymalną temperaturę wnętrza.

Alhambra dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia, Reference i Style, przy czym już wersja Reference jest bardzo bogata. Na długiej liście rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa znalazło się siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka kolanowa kierowcy, blokada tylnych drzwi, uniemożliwiająca ich otwarcie przez dzieci, i system ESP z funkcją stabilizacji toru jazdy przyczepy oraz kontrolką ostrzegającą o spadku ciśnienia w ogumieniu.

Nowa Alhambra produkowana jest w fabryce w Palmeli (Portugalia) i jest już dostępna w sieci dealerskiej SEAT-a z gamą wydajnych i mocnych silników oraz bogatym wyposażeniem, obejmującym między innymi zaawansowane technicznie systemy. SEAT Alhambra – teraz jeszcze bardziej funkcjonalny, oferujący większą dowolność w kształtowaniu przestrzeni i komfort jazdy – ma stać się nowym punktem odniesienia w segmencie dużych vanów osobowych.

źródło: seat.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Paź 2010, 20:02

To ciekawe z tym katalizatorem SCR. Passat BlueTDI z takim rozwiązaniem spełnia wymogi normy już nie Euro5, a Euro6. Czym to może się różnić?
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

01 Lis 2010, 14:42

Mi się podoba łądnie wygląda szczególnie w czerwonym kolorze, aczkolwiek Seat jest zbudowany na bazie Sharana
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Miejscowość: Prokowo

03 Lis 2010, 23:07

Czy to jest totalnie identyczna konstrukcja co Sharan?
Chodzi mi teraz o same nadwozie. Sharan jest robiony z blach formowanych na gorąco co znacznie wpływa na sztywność konstrukcji. To są takie niuanse, których nie widać i raczej lepiej żeby nie przekonywać się o tym. Przypuszczam, że w Seacie też takie zastosowali rozwiązania.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

09 Lis 2010, 21:47

Zastanawiam się właśnie nad zmiana mojej Alhambry na tą nową.

Jak mi radzicie poczekać, aby zobaczyć wszystkie wady i zaczekaj na ewentualne poprawki czy już kupić. Nie teraz zmieniac odrazu ze wględu na to, że moje auto jest stosunkowo młode.

Co do wyglądu w tej generacji widać dużo większe różnice pomiędzy Sharanem, a Alhambrą.
Sprzedam Audi A6, 03', 2.5 TDI, Prywatnie, Od 4 lat w PL.
Bart258
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: okolice Krakowa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM
    Silnik 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje olbrzymią moc 230 kW (313 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny od 1450 do 2800 obr/min. Audi SQ5 TDI dostępne jest na rynku od 2013 ...