Yammie napisał(a):było wszystko dobrze dopóki nie zapaliła mi się kontrolka DPF. W samochodzie zaczęło śmierdzieć paliwem, do tego doszło większe spalanie.
Zgodnie z instrukcją, zaświecenie sie kontrolki DPF oznacza, że w filtrze cząstek stałych nagromadziła się sadza i sterownik rozpoczął wypalanie tej sadzy. Należy wówczas umożliwić sterownikowi wypalanie filtra, jadąc w odpowiedni sposób, czyli jechać przez około 15 minut na czwartym lub piątym biegu ( jak jest ASB to należy przełączyć na tryb S ) z prędkością około 60 km/h przy obrotach około 2 tyś. Po wypaleniu sadzy w filtrze, lampka kontrolna zgaśnie. Jeżeli lampka nie wyłączy się po max 20 minutach jazdy, lub zaświecą się dodatkowo lampka świec żarowych i układu emisji spalin, to należy pojechać do serwisu ( w uproszczeniu oznacza to, że należy filtr wypalić " ręcznie ".
Yammie napisał(a):Bez namysłu pojechałem do mechanika, który wyczyścił DPF, wymienił czujnik od niego i klops.. problem pozostał.
No właśnie. Szkoda, że bez namysłu....Mechanik prawdopodobnie coś spaprał i tyle. Powrót do niego i niech naprawia, bo jego metoda prób i błędów nie zadziałała. Oczywiście upierać się, że naprawa ma być zrobiona za darmo, bo ty już za naprawę zapłaciłeś...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...