Seat Altea Freetrack DPF problem

23 Wrz 2022, 03:23

Cześć,
Ostatnio zakupiłem samochód Seat Altea XL Freetrack 2007r z silnikiem 2.0TDI BMN 170km i było wszystko dobrze dopóki nie zapaliła mi się kontrolka DPF. W samochodzie zaczęło śmierdzieć paliwem, do tego doszło większe spalanie. Bez namysłu pojechałem do mechanika, który wyczyścił DPF, wymienił czujnik od niego i klops.. problem pozostał. Owy mechanik podpiął komputer, gdzie stwierdził brak błędów i już sam nie wiem, co robić. Na sam koniec dodam, że w moim odczuciu samochód dosyć słabo się zbiera z 1 i 2 biegu, dopiero po wrzuceniu 3 czuję mocniejsze przyspieszenie. Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.
Yammie
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Wrz 2022, 09:35

Yammie napisał(a):zapaliła mi się kontrolka DPF
Sprawdzałeś jaki dokładnie był błąd w sterowniku?
Yammie napisał(a):Bez namysłu pojechałem do mechanika, który wyczyścił DPF, wymienił czujnik od niego i klops.. problem pozostał
Jak wyczyścił ten DPF? Wiesz coś więcej na ten temat?
Yammie napisał(a):W samochodzie zaczęło śmierdzieć paliwem, do tego doszło większe spalanie
Przy wypalaniu DPF spalanie zawsze jest większe bo dawka paliwa się zwiększa ale nie powinno śmierdzieć paliwem. Czy było wtedy widać większa intensywność dymu z rury wydechowej?
Yammie napisał(a):Owy mechanik podpiął komputer, gdzie stwierdził brak błędów i już sam nie wiem, co robić.
Ale to było za drugim razem jak problem pozostał czy jak sprawdzał przy pierwszej wizycie?

Jaki masz przebieg?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

23 Wrz 2022, 10:36

Yammie napisał(a):było wszystko dobrze dopóki nie zapaliła mi się kontrolka DPF. W samochodzie zaczęło śmierdzieć paliwem, do tego doszło większe spalanie.

Zgodnie z instrukcją, zaświecenie sie kontrolki DPF oznacza, że w filtrze cząstek stałych nagromadziła się sadza i sterownik rozpoczął wypalanie tej sadzy. Należy wówczas umożliwić sterownikowi wypalanie filtra, jadąc w odpowiedni sposób, czyli jechać przez około 15 minut na czwartym lub piątym biegu ( jak jest ASB to należy przełączyć na tryb S ) z prędkością około 60 km/h przy obrotach około 2 tyś. Po wypaleniu sadzy w filtrze, lampka kontrolna zgaśnie. Jeżeli lampka nie wyłączy się po max 20 minutach jazdy, lub zaświecą się dodatkowo lampka świec żarowych i układu emisji spalin, to należy pojechać do serwisu ( w uproszczeniu oznacza to, że należy filtr wypalić " ręcznie ".
Yammie napisał(a):Bez namysłu pojechałem do mechanika, który wyczyścił DPF, wymienił czujnik od niego i klops.. problem pozostał.

No właśnie. Szkoda, że bez namysłu....Mechanik prawdopodobnie coś spaprał i tyle. Powrót do niego i niech naprawia, bo jego metoda prób i błędów nie zadziałała. Oczywiście upierać się, że naprawa ma być zrobiona za darmo, bo ty już za naprawę zapłaciłeś...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Wrz 2022, 14:50

Nie sprawdzałem, bo nie posiadam odpowiedniej wiedzy, ale mechanik, który mi to "robił" twierdził, że wszystko jest dobrze. Jak wyczyścił dpf również nie mam pojęcia, ale posiadam na tę usługę fakturę, więc zawsze mogę reklamować. Na koniec dodam, że samochód nie dymił wcześniej jak i nie dymi teraz.
Yammie
Nowicjusz
 
Posty: 9