Seat Arosa 1.7 SDI - kosmiczne spalanie na krótkich odcinkach

05 Lut 2018, 18:14

Witam wszystkich na forum, postaram się jak najkrócej streścić mój problem z Arosą 1.7 SDI.

Dopóki dojeżdżałem do pracy 2 kilometry problem był niezauważalny, ale od kiedy dojeżdżam 6km w jedną stronę, zauważyłem jak wielki apetyt na ropę ma moja Arosa zimą. Wyszło mi około 11-12 litrów na 100km przy spokojnej jeździe! Wiem, że zimny silnik, krótka trasa itp. ale to spalanie jest chyba nienaturalne i tak. Samochód mam od 9 miesięcy, ostatnio wymieniłem olej + filtr oleju, bez wymiany filtrów paliwa i powietrza, bo rzekomo poprzedni właściciel wymieniał. Ich wymiana mogłaby coś dać? Co jeszcze może być przyczyną? W trasie pali normalnie, ostatnio zszedłem nim do ok 4,4l przy spokojnej jeździe na trasie 400km, więc kompletnie tego nie rozumiem, ale przyznaję z góry, jestem laikiem.

Będę wdzięczny za każdą pomoc i naprowadzenie mnie, gdzie leży przyczyna.
msjaro
Nowicjusz

Auto: Seat Arosa
  • 05 Lut 2018, 19:46

Stan silnika, jakieś wycieki paliwa, ciśnienie w oponach, opór powietrza.
    gber44

05 Lut 2018, 20:47

Stan silnika jest moim zdaniem dobry, oleju nie bierze, wycieków nie ma. Jeśli chodzi o przewody paliwowe, wymieniałem je, są suche.

Ciśnienie w oponach? A to w trasie by nie powodowało też różnic? Opory powietrza? Chyba by nie spowodowały takich różnic w spalaniu przecież. :)
    msjaro
    Nowicjusz

06 Lut 2018, 10:07

msjaro napisał(a):Dopóki dojeżdżałem do pracy 2 kilometry problem był niezauważalny, ale od kiedy dojeżdżam 6km w jedną stronę, zauważyłem jak wielki apetyt na ropę ma moja Arosa zimą.