Seat cordoba 1.4 benzyna 96

22 Paź 2007, 12:54

prosze o pomoc mialem wymieniana uszczelke pod glowica musze ja teraz dokrecic mam klucz dynamometryczne lecz nie wiem jak to zrobi prosze o pomoc
grzes
grze030881
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: spytkowice
  • 22 Paź 2007, 19:05

    ważna jest tez kolejność dokręcania śrub.należy dokręcać je zaczynając od srodkowych dwuch i nastepnie po spirali zgodnie z ruchem wskazówek zegara czyli np masz 10 śrub na głowicy to dokręcasz je w takiej kolejności:
    10 6 2 3 7
    9 5 1 4 8
    jeżeli masz 8 srub to:
    6 2 3 7
    5 1 4 8
    a sześć to:
    6 2 3
    5 1 4.
    Ostatnio edytowany przez chicken19, 22 Paź 2007, 21:40, edytowano w sumie 1 raz
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    22 Paź 2007, 21:26

    Czegoś tu nie rozumiem . Jak Ci tą uszczelke wymieniał mechanik , to niech on ją dokręci !? Nie robie tego typu napraw , więc nie jestem pewny czy taka czynność jest wymagana . Mam np. instrukcje montażu głowicy W Fiacie uno 1000 cm. i tam nie pisze o dokręcaniu głowicy po jakimś tam czasie . A samo dokręcanie wygląda następująco - pierwsza faza , z siłą 30 n.m ( a jest to niewielka siła ) a póżniej dwa razy każdą śróbe po 90 stopni . Więc ostateczne dokręcenie głowicy nie jest podawane z jaką siłą , lecz w kątach obrotu klucza . Reasumując , należy dokładnie przeczytać instrukcje dokręcania głowicy danego typu silnika .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4975
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+
      Nowa Toyota RAV4, znalazła się w elitarnym klubie Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Model uzyskał najwyższe noty we wszystkich pięciu testach bezpieczeństwa, w tym w niezwykle ...