Seat Cordoba 6L....złodziej prądu

15 Gru 2022, 21:22

kosmos2020 napisał(a):Masz rację.Z tym że ja akuratnie nie załączam autoalarmu w garażu i nie zamykam na kluczyk.
To nic nie zmienia . Systemy w dalszym ciągu czuwają i niejako czekają np. na sygnał z pilota do zamknięcia auta.
kosmos2020 napisał(a): kumatego elektryka dzisiaj znależć to pewnie sam wiesz jak jest
Nie wiem , nie szukam takiego . Ja zawodowo rozwiązuję takie problemy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Gru 2022, 18:19

To duże szczęście mają Ci którzy trafiają do Cb.Nic tylko im pozazdrościć....
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

21 Gru 2022, 17:51

Mój brat miał identycznyproblem w Fiacie Doblo,myślał,że akumulator całkiem padł gdy po 3 dniowympostoju latem nie mógł odpalić auta(aku zbyt słabe),podładowałem aku,zrobił długą trasę i w identycznym przypadku,czyli po ok.3 dniach postoju lipa.Kupił nową Vartę,objaw taki sam,podejrzewałem zwarcie w silniczku wentylatora na dachu,,paki,,lub świecącą się cały czas zaróweczkę,której nie widać,czyli podswietlenie bagażnika,wykręciłem żaróweczkę,objaw ustąpił,zdjałem obudowę,przy zamkniętej ,,budzie,,z tyłu swieciła,ciekawe jest to,że wystarczyło wymienić żaróweczkę na nową,ona nie świeciła,od tamtego czasu nie ma problemu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Gru 2022, 20:45

Znając napięcie aku i mierząc pobór prądu z aku, można obliczyć ile wat jest pobierane z aku i można bliżej określić czy to któraś z żarówek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2022, 21:05

MotoAlbercik napisał(a):Znając napięcie aku i mierząc pobór prądu z aku, można obliczyć ile wat jest pobierane z aku i można bliżej określić czy to któraś z żarówek.
To tylko teoria. No to mając dane sugerujące że to jakaś żarówka to która - oświetlenie schowka ,czy bagażnika ? Może inna ,jaka ? Piszecie a nic to nie wnosi do tematu.Autor tematu zaprzestał współpracy , więc ......Oczekiwał zerowego poboru prądu z akumulatora po zagarożawaniu auta .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2022, 21:02

bonifacy napisał(a):Autor tematu zaprzestał współpracy , więc ......

Być może dał sobie spokój albo nie ma czasu .Może się odezwie.
bonifacy napisał(a):To tylko teoria. No to mając dane sugerujące że to jakaś żarówka to która - oświetlenie schowka ,czy bagażnika ? Może inna ,jaka ?

Znając pobór prądu w watach, możemy określić czy to jakaś żarówka. Teraz wystarczy wiedzieć ilu watowe żarówki gdzie mamy i tam zacząć sprawdzać.
bonifacy napisał(a):Piszecie a nic to nie wnosi do tematu.

Ale podyskutować przy okazji można... Już to gdzieś czytałem...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdy kierowca patrzy, ale nie widzi
    Kierowcy, którzy spowodowali wypadek z udziałem motocyklisty czy rowerzysty, niekiedy tłumaczą, że po prostu nie zauważyli dwukołowego pojazdu. Czy to tylko kiepska wymówka? Okazuje się, że nie zawsze. Jednym ...

22 Gru 2022, 21:44

Witam..Wcale nie zaprzestałem.Próbuję po swojemu ogarnąć.Cały czas jest wyciągnięty bezpiecznik nr30 Odłączyłem plusowy kabel od czujnika klapy maski bo tez bezpiecznik nr30 ma wpływ na niego zasilając go.Do tego wyciągnąłem bezpiecznik od centralnego zamka.Myśląc że może w tym kierunku coś pomoże .wszystko to nic nie dało a pobory dobowe wahają się między 0.05 - 0.07V..Nie oczekuję zerowego poboru bo wiem że taki nie będzie. Po podłączeniu miernika pomiar w całkowitym spoczynku wyniósł 0.01A ...
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

23 Gru 2022, 15:51

Czyli rozumieć mamy że - wyjęty bezpiecznik nr 30 to pobór prądu z akumulatora jest 0,01 A. Nie działa wtedy wycieraczka , oświetlenie wnętrza i bagażnika . Być może coś jeszcze. Włożony bezpiecznik nr 30 to pobór prądu jest raz piszesz 0,12 A , a innym razem 0,19 A . Utrzymuje się na tym poziomie cały czas od rozpoczęcia pomiaru , po 30 minutach i więcej.
W zasadzie schemat zasilania bezpiecznika 30 jest proste ( według tego co mam ) Jedna strona połączona jest z akumulatorem , druga złącze 6-stykowe koloru czarnego - pin nr 1 na module centralnej elektryki. Można sprawdzić czy tak jest i czy aby coś nie jest dodatkowo włączone na przewodzie między bezpiecznikiem a modułem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Gru 2022, 19:47

Witam.Zauważyłem że bezpiecznik nr30 tez jest odp za świecenie kontrolki akumulatora.Pytanie jak to sprawdzić i czy sam jestem w stanie to zrobić ? Patrzę na zdjęcie modułu i jego umiejscowienie w samochodzie to pewnie bez wizyty u elektryka nie obejdzie się.Chyba że jestem w błędzie i mnie nakierujesz :) Dzięki ze mi podpowiadasz i starasz się jakoś pomóc..
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

25 Gru 2022, 15:04

kosmos2020 napisał(a):Zauważyłem że bezpiecznik nr30 tez jest odp za świecenie kontrolki akumulatora
Z tą kontrolką akumulatora to jest tak że układ wzbudzenia alternatora , kontroli napięcia ładowania znajduje się w module centralnej elektryki. Moduł ten zaś po tzw linii CAN przekazuje komendę do licznika czy zapalić kontrolkę akumulatora czy ją wygasić. Jeżeli bezpiecznik nr 30 jest zasilającym w napięcie moduł, to jego wyciągnięcie go wyłączy . Stąd nie będzie działać to co już zauważyłeś i być może więcej , np klakson .
Co by nie patrzeć bezpiecznik musi być włożony. A napisz w końcu konkretnie - jaki jest pobór prądu z akumulatora po czasie większym niż 30 min. Z zegarkiem w ręku , auto zamknięte ( chociaż drzwi klapnięte ) nie otwierane w czasie pomiaru , bezpiecznik nr 30 włożony.
Dlaczego ciągle te 30 minut . Bo moduł centralnej elektryki jest programowalny . W adaptacjach kanał pierwszy - programowanie czasu rozłączenia / resetu zasilania 30G . Dostępny zakres od 1 do 173 min. Domyślnie przez fabrykę ustawione na 30 minut.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2022, 19:58

Witam.Miałeś rację że klakson też może nie działać.Zrobiłem jak pisałeś i pobór prądu z akumulatora po czasie większym niż 30 min wskazał 0,01A gdzie po wsadzeniu bezpiecznika nr30 i zamknięciu drzwi wynosił 0,12A. Okazało się że wyciągnięty bezpiecznik nr30 potrafił przez dobę wyciągnąć od 0,05 - 0,07V gdzie teraz po pierwszej dobie tylko 0,02V a po drugiej już 0,00V.Już nic nie rozumiem.Czary mary :D Podpowiedz Bonifacy.Pozdrawiam
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

28 Gru 2022, 21:05

kosmos2020 napisał(a):.Zrobiłem jak pisałeś i pobór prądu z akumulatora po czasie większym niż 30 min wskazał 0,01A
Tutaj robiłeś pomiar na włożonym bezpieczniku nr 30 ? W ogóle się uparłeś na ten bezpiecznik . Wyciągasz go , wkładasz - ruletka . Tak samo jak z pomiarem spadku napięcia na akumulatorze . On sam w sobie będzie miał upływność napięcia nawet jak nie będzie podłączony . To nie perpetuum mobile . Nie będzie wieki trzymać napięcia nie doładowywany. Jak sam w sobie zbyt szybko gubi napięcie to jest zły , do wymiany . To że jest niby nowy nie znaczy że jest dobry . Są wątpliwości to należy go sprawdzić .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2022, 22:03

Robiłem pomiar na włożonym bezpieczniku nr30 Akumulator był sprawdzany testerem i jest ok.
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

28 Gru 2022, 22:12

Czyli podsumowanie . Po 30 minutach na zamkniętych drzwiach pobór prądu z akumulatora wynosi 0,01 A .Tak ? Akumulator sprawdzany , jest Ok , Tak ? To nie ma problemu . Więc o co chodzi ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2022, 23:16

Problem był bo przecież sam pomagałeś mi go rozwiązać..Mój dzisiejszy pierwszy komentarz dziwił mnie tylko że takie duże są różnice w spadku napięcia dziennego.Dziwnym moim trafem wygląda że sobie chyba sam pomogłem i obym się nie mylił .Za wszelką pomoc i radę bardzo Dziękuję.Pozdrawiam
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13