Seat Cordoba 6L....złodziej prądu

29 Gru 2022, 17:31

kosmos2020 napisał(a):pobór prądu z akumulatora po czasie większym niż 30 min wskazał 0,01A gdzie po wsadzeniu bezpiecznika nr30 i zamknięciu drzwi wynosił 0,12A.

No i wszystko jest ok. to 30 minut to tzw czas na uśpienie modułu. Wkładając bezpiecznik nr 30, prąd wzrósł, bo "obudzony został moduł. Ale po włożeniu bezpiecznika nr 30 i odczekaniu tych 30 minut, prąd spada i jest ok.
kosmos2020 napisał(a):Okazało się że wyciągnięty bezpiecznik nr30 potrafił przez dobę wyciągnąć od 0,05 - 0,07V gdzie teraz po pierwszej dobie tylko 0,02V a po drugiej już 0,00V.Już nic nie rozumiem. Czary mary

Żadne czary mary. Temperatura na zewnątrz ( im zimniej tym aku bardziej traci na sprawności ), już samo otwarcie auta, czyli wyłączenie alarmu, zadziałanie cz, zaświecenie się lampki w środku i już spadek napięcia podczas pomiaru. Zrób sobie doświadczenie - nie uruchamiając silnika, po np. całej nocy, sprawdź napięcie na aku, potem włącz światła np. pozycyjne i sprawdź napięcie na aku. Będzie mniejsze?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2022, 19:31

kosmos2020 napisał(a):.Dziwnym moim trafem wygląda że sobie chyba sam pomogłem i obym się nie mylił
Czyżby ? Poza pomiarami nic nie naprawiłeś , nic nie wymieniłeś . Podejrzewam że nie doszedłeś do właściwych wniosków . Oby temat nie wrócił ponownie . Również pozdrawiam .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4946
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2022, 22:28

A ja myślę, że tematu praktycznie nie było...
Z aku był pobierany prąd rzędu 120mA. Jak się okazuje, przez 30 minut. Czyli do uśpienia modułu ( popularnie BSI ). Kiedyś w samochodach max prąd pobierany z aku po wyłączeniu silnika to 50mA. W dzisiejszych samochodach, jest to nawet 80mA. Więc 120mA przez 30 minut to tak naprawdę nic.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2023, 20:18

No i trafiła do mnie taka fura na nadmierny pobór prądu. Niby :mrgreen: Trochę młodsza . Pobór prądu 140 mA zaraz po zamknięciu auta . Z zegarkiem w ręku po 30 minutach spadek do 10 mA . No ok . Dążymy do poprawy . Do tego aby szybciej to nastąpiło . Więc- moduł centralnej elektryki - adaptacje-kanał 1 . Domyślnie jest tam wartość 46 czyli około 30 minut całkowitego uśpienia elektryki . Po wpisaniu nowej wartości np. 10 daje dokładnie 6 minut i 50 sek . Aby dokonać tutaj zmiany w zależności jakim to programem dokonujemy być może trzeba będzie się cofnąć do zakładki -logowanie . Numer logowania jest dostępny na necie , trzeba poszukać . Logowanie pozwala niejako na otwarcie sterownika na wprowadzane zmiany . W moim programie logowanie pomijam - skrót.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4946
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna