Seat Cordoba 6L....złodziej prądu

11 Gru 2022, 20:42

Witam serdecznie.Proszę o pomoc. Chodzi o pobór prądu w stanie spoczynku rzędu 0,12A na bezpieczniku nr 30 po jego wyciągnięciu pobór spada do 0,01(nie działają wtedy wycieraczki podświetlenie zegarów wnętrza samochodu i bagażnika) samochód był pół dnia u elektryka i stwierdził że musiałby jeszcze z 2 dni sprawdzać a i tak nie wie czy by znalazł.normalnie ręcę opadają..Może ktoś coś pomoże...
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

12 Gru 2022, 11:35

Jak masz dokładnie opisany ten bezpiecznik (za co odpowiada)?
Spróbowałeś zostawić auto i sprawdzić pobór po około 30 min. czy czasem nie spadnie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

12 Gru 2022, 12:52

Zakładając, że podczas pomiaru prądu, napięcie wynosi 12V, to coś pobiera ci około 1,5W. Prawdopodobnie gdzieś robi się zwarcie. Nie znajdziesz tego bez schematu instalacji elektrycznej bezpiecznika nr 30. Elektryk sobie odpuścił zapewne dlatego, że nie ma schematu, albo nawet jak ma, to jest jak dla niego za dużo demontowania części, a co za tym idzie czasu, żeby to odszukać. Bo robota nie warta stawki godzinowej. Zapewne woli w tym samym czasie wymienić sprzęgło czy coś innego, bo więcej zarobi :)
Na pewno jest potrzebny schemat. Bez niego nic za bardzo nie znajdziesz. chyba, że będziesz "szedł" za każdym kabelkiem z bezpiecznika nr 30. Z tym, że na jakichś wtyczkach czy to jeszcze w silniku czy to w kabinie, ten kabelek może się rozchodzić na inne kabelki, a tak jest na pewno. I jest mała pajęczyna kabli. Dlatego bez schematu nic nie zdziałasz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2022, 19:56

Po 24h pobór spadł około 0,05V na wyciągniętym bezpieczniku...Żeby wcale nie pobierało to pozostaje odłączyć klemę minusową na czas postoju w garażu.Wiadomo to nie rozwiąże problemu.A gdzie szukać albo gdzie można dostać taki schemat instalacji elektrycznej bezpiecznika nr 30 ??Pozdrawiam
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

12 Gru 2022, 23:45

Cordoba Twoja z którego jest roku ? Na pewno bezpiecznik nr 30 ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2022, 00:17

Ja natrafiłem na schematy 2, w jednym nie ma takiego bezpiecznika a w drugim jest to centralny zamek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fundacja Audi dla Środowiska wyróżniona przez ONZ
    Centrum Ekologii "Pracownia Natura" w Breitengüßbach zyskało międzynarodowe uznanie. W imieniu Agencji ONZ ds. dziesięcioletniego Ekologicznego Planu Strategicznego, Melanie Huml, bawarska Sekretarz Stanu ds. Środowiska, ...

13 Gru 2022, 18:59

Cordoba 2004r Wszystkie wyciągałem bezpieczniki po kolei żeby sprawdzić pobór i jest tylko na nr 30 Sprawdzałem w książce oryginalnej seata i pokazuje że nr 30 jest bezpiecznikiem wolnym ale tak nie jest u mnie.jak napisałem wcześniej po wyciągnięciu bezpiecznika nie działają wycieraczki podświetlenie zegarów wnętrza samochodu i bagażnika a centralny zamek działa.Od nowości serwis tylko zainstalował autoalarm a tak z elektryki nie było nic robione...
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

13 Gru 2022, 20:47

kosmos2020 napisał(a):Cordoba 2004r
Gdzieś tam na dysku znalazłem kawałek schematu dla tego auta z 2003 roku i jest tam bezpiecznik
nr 30 o wartości 5A. Jest to zasilanie modułu centralnej elektryki ( nie mylić z modułem komfortu ) Jego wyjęcie rzeczywiście wyłącza z użycia odbiorniki tak jak pisałeś. Jako że tutaj elektryka jest w zasadzie na bazie fabii pierwszej to parę słów o pomiarze prądu spoczynkowego . Pomiar należy wykonać na zamkniętych drzwiach , centralny zamek zaryglowany . Musi być spełniony warunek tzw. uśpienie centralnej elektryki co wiąże się z czasem . Nawet 30 minut lub więcej. Wyciąganie bezpieczników dla sprawdzenia jak tutaj trzeba otworzyć drzwi ? Trzeba niejako zasymulować ich zamknięcie . Np śrubokrętem zatrzasnąć zamek .
A powiedz mi jaki powód tych poszukiwań złodzieja prądu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Gru 2022, 20:35

Witam.Po prostu chciałem odpalić samochodu po jakimś tam czasie i ledwo odpalił .podładowałem akumulator który ma 1,5 roku i było ok.Póżniej znowu się to powtórzyło więc stwierdziłem że trzeba zrobić kilkudniowy pomiar i tak się zaczęło.Wczoraj po wstawieniu do garażu pomiar na akumulatorze był 12,53v a po 1,5 godz jak sprawdziłem już było 12,20v
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

15 Gru 2022, 13:36

kosmos2020 napisał(a):chciałem odpalić samochodu po jakimś tam czasie
Po jakim czasie ? ile dni ?
kosmos2020 napisał(a):Wczoraj po wstawieniu do garażu pomiar na akumulatorze był 12,53v a po 1,5 godz jak sprawdziłem już było 12,20v
To mierzysz napięcie na akumulatorze. A jaki był po tym czasie prąd spoczynkowy ? Mierzysz go w ten sposób że podpinasz amperomierz ( zakres 10A ) między plus akumulatora a dodatnią klemą . Zamykasz auto i obserwujesz wskazania miernika . Aż do uśpienia elektryki. W czasie pomiaru nie możesz otwierać drzwi , czy tylnej klapy . Jeśli klapa silnika ma włącznik od alarmu trzeba go odłączyć lub czymś go przycisnąć . Czas pomiaru większy niż 30 minut . Wyniki podać tutaj.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2022, 18:12

Witam.(chciałem odpalić samochodu po jakimś tam czasie) Nie chcę zmyślać a też nie pamiętam jaki to był okres czasu..Wcześniej robiłem taki pomiar i wyszło 0,19A .Jutro po pracy jeszcze raz sprawdzę dla pewności.
Ostatnio edytowany przez kosmos2020, 15 Gru 2022, 18:50, edytowano w sumie 1 raz
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

15 Gru 2022, 18:47

kosmos2020 napisał(a): robiłem taki pomiar i wyszło 0,19A .
Jeśli jest taki pobór prądu zachowując warunki jego pomiaru to znaczy że jest coś nie tak z modułem centralnej elektryki lub z urządzeniami / przełącznikami które są przez niego sterowane i albo jest pozyskiwana informacja o stanie np. zamkniętych drzwi . Dobrze by było podłączyć komputer z odpowiednim oprogramowaniem i sprawdzić czy w rzeczonym module są błędy jak i również jego parametry rzeczywiste . Temat złożony , do ogarnięcia przez kumatego elektryka . Nie dziw się że może to trwać nawet dwa dni .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2022, 19:12

Niech nawet potrwa to i 3 dni aby tylko ogarnąć temat.Muszę czekać do wiosny bo stwierdził że to potrwa nawet i dwa a warunków żeby to robić nie ma ...A kumatego elektryka dzisiaj znależć to pewnie sam wiesz jak jest.Na bezpieczniku pobiera 0,12A a jak wyciągnę bezpiecznik to i tak pobierze przez dobę około 0,05A czy to jest normalne??
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13

15 Gru 2022, 19:21

kosmos2020 napisał(a):jak wyciągnę bezpiecznik to i tak pobierze przez dobę około 0,05A czy to jest normalne??
Normalne . Niestety to nie maluch gdzie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki był zerowy pobór prądu . Tutaj masz alarm który czuwa , masz być może centralny zamek na pilota gdzie również system ma być gotowy na sygnał pilota do otwarcia zamka . Inne systemy też czuwają . Masz radio to na podtrzymanie pamięci zaprogramowanych stacji to też trzeba trochę prądu ......... można wyliczać .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2022, 21:00

Masz rację.Z tym że ja akuratnie nie załączam autoalarmu w garażu i nie zamykam na kluczyk.
kosmos2020
Nowicjusz
 
Posty: 13