SEAT CORDOBA NIE PALI NA BENZYNIE??

15 Wrz 2007, 12:02

witam mam problem.auto jest na gaz i takze odpala tylko na gazie czy to czyms grozi??podobno pompa paliwowa siadła.prosze o porade
jac_lop
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: dolnoślaskie

15 Wrz 2007, 17:07

Uruchamianie zimnego silnika na gazie,narazie,póki temperatura nie spada jeszcze tak bardzo blisko zera,nie jest aż takie szkodliwe,aczkolwiek szkodliwe oczywiście jest.Dlatego w wielu silnikach nie da się uruchomić silnika na gazie,tylko dopiero po uzyskaniu przez silnik temp. cieczy chłodzącej 35 stopni.
A co znaczy,że uruchamia się tylko na gazie?Przełączyłes przełącznik gazu w tryb benzyna i próbowałes uruchomić na benzynie?Czy poprostu sterownik gazu nie przełącza się w tryb "benzyna",nawet po przełączeniu tego przełącznika?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Wrz 2007, 20:48

Bardzo prawdopodobne, iż spaliłeś pompę... Pewnie miałeś zbyt mało benzyny w baku i zarżnąłeś pompę.

Na razie możesz palić na gazie i nie powinno to spowodować niz złego, ale przy większych mrozach możesz Cordi nie odpalić.
damczer
Początkujący
 
Posty: 78

02 Paź 2007, 20:47

a zapytam czemu odpalnie w niższej temp na gazie jest szkodliwe dla silnika?słyszałem ze gaz jest "suchy" i ze dlatego.to prawda??
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

02 Paź 2007, 21:01

Nieprawda...
...wrogość..? tak...żałosne...
Judym
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Piątkowo

03 Paź 2007, 00:03

Czy mozemy prosić o bardziej konstruktywną odpowiedz z wyjaśnieniem dlaczego??
Judym napisał(a):Nieprawda...
Tablice Rejestracyjne - wpisz numer i sprawdź skąd pochodzi auto.
Michał
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 483
Zdjęcia: 7
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...

03 Paź 2007, 14:07

:D Ponieważ nie występuje w żadnej literaturze nt autogazu, a powstało w umysłach zagorzałych wrogów gazu, których na instalację - sekwencyjną zwłaszcza - nie było stać. Także mniej douczeni mechanicy, nie radzący sobie z pracą silnika wymyślali i wymyslają niestworzone historie, aby udowodnić swoją rację. Zupełnie, jak Pani Moderator Kasik... :wink:
...wrogość..? tak...żałosne...
Judym
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Piątkowo

03 Paź 2007, 15:25

:shock: :shock: :shock: Ubliżyłem Panom Mechanikom, czy Pani Moderator Kasik :evil: Bo, kiedy to prawda w zdecydowanej większości?
...wrogość..? tak...żałosne...
Judym
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Piątkowo

03 Paź 2007, 23:50

Judym - powinieneś się powstrzymać od swoich komentarzy w tym stylu.Faktycznie napisałeś tylko słowo "nieprawda",które nic nie wnosi do tematu,ponieważ nie napisałeś do czego to słowo się odnosi - do suchego gazu czy do odpalania na gazie na zimnym silniku.
A co do pytania - jest kilka powodów - robocza temperatura silnika wynosi 87 - 95 stopni.Zawsze nalezy dążyć do tego,żeby silnik nagrzał się jak najprędzej,ponieważ chodzi o olej silnikowy - jak jest zimny,to jest gesty i nie dociera na czas tam gdzie powinien.Gaz natomiast przechodzi przez reduktor,który go ogrzewa.Ale sam gaz jest zimny(dlatego na stacjach przy tankowaniu obsługa zawsze zakłada rękawice) i oziębia dodatkowo płyn chłodniczy,czego powodem jest dłuższe nagrzewanie się silnika.A co za tym idzie - jest zwiększone zuzycie gazu,silnik jak jest zimny pracuje na ssaniu.A ile gazu silnik zuzywa na ssaniu,to już pisał nie bedę,bo to aż straszne do napisania.Innym powodem jest to,że jak silnik jest zimny,to gaz do komory spalania trafia w postaci płynu a nie gazu co powoduje niecałkowite spalanie gazu w komorze spalania,co z kolei powoduje zwiększone zuzycie gazu.Również gazu nie znoszą zimne wtruskiwacze.Przy minusowych temperaturach może nawet dojść do zamarznięcia parownika i gazu w przewdoach co spowoduje problemy z uruchomieniem silnika nawet na benzynie.No i zimny kolektor bardzo nie lubi gazu.Może nawet dojść do jego pęknięcia.
Troszkę chaotycznie to opisałem,ale myślę,ze w miarę jasno :) .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Paź 2007, 08:07

zrozumiałem.wiec musze sprawdzić jak sie ma układ zasilania benzyną.przewody,pompa itp
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

04 Paź 2007, 08:10

nadmieniam ze mam ssanie ręczne i silnik jest gażnikowy
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

04 Paź 2007, 12:26

Skoro silnik jest gaźnikowy i masz ręczne ssanie,to w sumie jesteś w ciut lepszej sytuacji,ponieważ możesz to ssanie wyłączyć w dowolnej chwili,zwracając uwagę tylko na obroty,żeby silnik nie zgasł na zimnym.Czyli nie musisz czekać,aż silnik osiągnie temperaturę 87 stopni,kiedy to w silnikach z automatycznym ssaniem wyłącza się ono całkowicie.Ale z kolei wiadomo,że silnik gaźnikowy spala o wiele więcej paliwa na ssaniu niż silnik zasilany wtryskiem.Nawet mimo tego,że możesz ssanie wyłączyc w każdej chwili.Pozostaje spalnie na rozgrzanym silniku.Zawsze jest większe niż na wtrysku.Ale cóż tu szukać - na wtrysku dawką paliwa precyzyjnie steruje komputer.Ale i tak moje zdanie jest takie,że silniki gaźnikowe są o wiele lepsze niż silniki z wtryskiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000