Seat Cordoba silnik nie pracuje czysto jak powinien

07 Sty 2014, 11:19

Silnik na postoju lub w trakcie jazdy jedna predkoscia dziala tak jak powinien.
Gdy odpalam auto jak silnik jest cieply potrafi spasc mocno z obrotow po czym sie normuje do jednostajnej pracy, tworzy sie efekt takiego falowania obrotow ktore wystepuje 2 razy pod rzad po odpaleniu. ( kiedy na zimnym silniko wiadomo zalacza sie automatyczne ssanie tego problemu nie ma, silnik idzie jakos tak sztywno ty mu w gaz a on idzie nie jak taki kapec jakby nie mial sily)
Kiedy rozpedzam auto na biegu 2 przy predkosci 35 km/h wystepuje takie poszarpywanie jakby pompa paliwa przerywala czy nie domagala zmienie na bieg 3 i sie normuje, ale kiedy przy 60 km/h zmieniam na bieg 4 wowczas znow zaczyna poszarpywac a jak osiagnie 70 km sie normuje i rozpedza sie normalnie.
To sie dzieje jak rozpedzam sie bardziej gwaltownie ale auto to auto powinno w trybie takiej pracy nawet nie zajeczec przy silniku 1.6 benzyna + lpg bo taki ma zapomnialem dodac
Powoli zauwazam ze coraz ciezej ma sie rozpedzic do 100km/h ja mu na sile gaz a on sie cos ociaga. Gazowalem mu ostatnio na postoju z obserwacji do 40 rpm normalnie dobry dzwiek po 40 rpm takie przerywane pyr pyr pyr jakby co chwila strzelal kartoflami z tlumika.
Uprzedze piszac ze filtry niedawno wymieniane, przewody, kopolka, palec tez ale swiece nie. na lpg chodzi sztywniej wiec wina jest na bank po stronie benzyny.
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2014, 13:56

Czyli co? Na gazie i na benzynie usterka występuje czy tylko na benzynie? :) Jeśli tylko na benzynie to zacznij od pompy paliwowej. Jesli tu i tu,to oglądnij czy nie ma podziurawionych wężyków w dolocie powietrza. Może czas zajrzeć do przepustnicy??? :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2014, 23:30

sorka ze tak pozno odpisuje ale stracilem nadzieje ze wogole sie ktos odezwie. to jest tak wezyki ogladalem tak powierzchownie na szybko i nic tam nie zauwazylem zeby bylo zle przepustnice sam czyscilem troche brudna byla i nic sie nie zmienilo. usterka wystepuje tu i tu z tym ze na benzynie mocniej jest ja czuc na gazie auto chodzi sztywniej. co rozumiem przez slowo sztywniej tj. auto lepiej reaguje na pedal gazu gdy sie rozpedza czuc jest ze sie nie meczy, w gazie chodzi prawie tak twardo jak na automatycznym ssaniu i wlasnie efekt tego ssania mi sie podoba. ale wydaje mi sie w tym wszystkim ze to cos po stronie benzyny oslabia go tez troche i na gazie, gdy wrzucam bieg nr 2 i wiadomo chce rozpedzic auto do 40 km/h by przejsc na bieg nr 3 czuje takie delikatne cos jakby pompa paliwa nie podawala rowno, nie sa to jakies szarpniecia ze auto deba staje tylko takie delikatne jakby pompa sobie nie radzila lub jakis jeden wtrysk podawal o polowe mniejsza dawke niz potrzeba silnikowi, wychodze z zalozenia ze auto powinno na kazdym biegu ciagnac rowno nawet przy gwaltownym dodaniu gazu nie powinien sie zachlysnac. sytuacja o ktorej pisze ma tez przy zmianie biegu z 4 na 5, osiagam 60 km/h przelaczam na bieg 4 wciskam gaz auto sie meczy do 70 km/h tym niby lagodnym poszarpywaniem pozniej idzie juz na lajcie acz kolwiek czuje dyskomfort ze nie idzie pelna moca jakby cos bylo przypchane. ratujcie moze to co powiecie wkoncu mnie oswieci. kiedys bede sie z tego napewno smial ze bylem taki ciemny a to wbrew pozora nie sa trudne rzeczy a mechanicy ciagle strasza by trzymac klienta im mniej wie tym jest lepszym klientem
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2014, 23:50

Koyote napisał(a):kiedys bede sie z tego napewno smial ze bylem taki ciemny a to wbrew pozora nie sa trudne rzeczy a mechanicy ciagle strasza by trzymac klienta im mniej wie tym jest lepszym klientem


Nie doceniasz mechaników :yes:. Odpowiednią wiedzę uzyskuje się minimum w ciągu 3 lat :).

Ale ok. Na gazie i na benzynie jest to samo tylko na gazie trochę lepiej???

Najpierw odczytaj błędy W JAKIMŚ PORZĄDNYM MIEJSCU i podaj nam wyniki (podpięcie pod kompa, diagnostyka komputerowa). Później wykręć świece i powiedz nam jak wygląda końcówka świecy od strony cylindra - kolor i "suchość". Czarna/brązowa, sucha/mokra itp. itd. A później radzę zmienić świecę, nie wiem czemu nie zmieniłeś ich jeśli prawie cały układ jest wymieniony. Przed diagnostyką niczego nie dotykaj bo możesz sfałszować wyniki... Zachowaj kolejność po prostu.

Po diagnostyce sprawdź jak wyglądają styki na kopułce/palcu.

Potem przejdziemy na lewe powietrze i masy... Jak na razie czekam na wyniki z diagnostyki. Czekamy na odpowiedź.

Aha, czy samochód Ci się przegrzał w ostatnim czasie??? Ma problemy z trzymaniem temperatury??? Żadnych płynów nie ubywa (poza tym do spryskiwaczy :D)??? Dawno się to zaczęło??? Niedługo może być gorzej... Lepiej pospiesz się z diagnozą :wink:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

10 Sty 2014, 01:04

odpowiem tak auto sie nie przegrzalo to raz swiece sa suche a barwa tego co mialo stycznosc z cylindrem to ciezko okreslic bo wyjelem swiece z innego auta ktore cyka elegancko jest taka sama nieco ciemna ale wogole mnie to nie dziwi i nie moge powiedziec ze jest czarna czy spalona. odnosnie kopolki i palca byly wymienione ;) takze siedza w aucie okolo 7 miesiecy dopiero. co do plynow wydaje mi sie ze ubywa oleju silnika ale teren nie jest centralnie plaski i jak postawie auto tak sie przelewa i moge miec wtedy zwidy gdyz nie sa to jakies hardcoreowe ilosci. piszesz ze niedlugo moze byc gorzej to ja napisze ze ten problem mam od pol roku moze dluzej ale pomyslalem ze wkoncu musze to sprostowac a jezdze normalnie chodzi mi tylko o to ze chce uzyskac idealnosc w pracy silnika na zasadzie ja mu w gaz a tu rakieta i zero oporow. pod kompa podepne go na bank ale wydaje mi sie ze wywale 50 zl w bloto bo jedyny blad jaki mi sie powtarzal to ze 1 wtrysk jest otwarty kiedy przechodze na gaz mam sekwencje ale nic przez niego nie ucieka i jezdze tak dobrze ponad rok i auto wczesniej bylo w dobrej kondycji a ja oczekuje perfekcji. oblecialem kilka forow jak np internetowe forum seata gdzie moj watek bedac niewygodnym zostal usuniety i brawa ich moderatora :ok:
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Sty 2014, 01:49

A jak z cewką? (oczywiście w aucie...)
Vermin napisał(a):Żadnych płynów nie ubywa (poza tym do spryskiwaczy :D)???

No ubywa mu jeszcze dwóch oprócz oleju...PB i lpg ... :D
Poza tym moim zdaniem albo dolot albo coś z którymś z cylindrów. Stawiam na nieszczelność w dolocie i jakieś lewe powietrze (wężyk lub uszczelka przepustnicy). Możliwe też jakieś jaja w podciśnieniu przy przepustnicy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

10 Sty 2014, 03:07

artur73 napisał(a):No ubywa mu jeszcze dwóch oprócz oleju...PB i lpg ... :D


O tym nie pomyślałem :mrgreen:.

Koyote napisał(a):pod kompa podepne go na bank ale wydaje mi sie ze wywale 50 zl w bloto


Brak błędów w kompie to często lepszy trop niż same błędy :).

Koyote napisał(a):odnosnie kopolki i palca byly wymienione ;) takze siedza w aucie okolo 7 miesiecy dopiero.


Przeczytałem, mimo wszystko sprawdź styki po diagnostyce :wink:, lub 200 km przed diagnostyką po prostu zresetuj kompa.

artur73 napisał(a):Poza tym moim zdaniem albo dolot albo coś z którymś z cylindrów. Stawiam na nieszczelność w dolocie i jakieś lewe powietrze (wężyk lub uszczelka przepustnicy). Możliwe też jakieś jaja w podciśnieniu przy przepustnicy.


Też bym się skłaniał w stronę lewego powietrza (podciśnienia, serwo, uszczelka kolektor-głowica, uszczelka przepustnica - kolektor, dolot), zobaczymy. Jeszcze trochę mnie zapłon kręci, te nie zmienione świece np. Kompresję można sprawdź profilaktycznie...

Jeśli komp coś wywali to podejrzewam, że potencjometr przepustnicy, czujnik halla, czy czujnik temperatury, sonda lambda... BLA BLA BLA, nie zgadujmy :). Niedługo po prostu zobaczymy :ok:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Sty 2014, 07:57

Sonde lambda mi wywalilo juz wczesniej takze wymieniona. gdy odkrecalem przepustnice sprawdzalem uszczelke ;) ale ciekawi mnie te wspomniane podcisnienie. Nie mam katalizatora podobno po jego wyjeciu autp traci nieco na sile. A co do cewki to musze ja obadac niewiem kiedy byla wymieniana ale skoro pale go codziennie i jade. Kolektor mnie zastanawia, chcialbym odkrecic ten ssacy i go przeczyscic widzialem na zdjeciu jaki syf potrafi sie tam zebrac to przyznam ze bylem nieco w szoku ale niewiem czy podczas zdejmowania wezykow odkrecania pokrywy silnika nie zostane obrzygany olejami, smarami i nic nie schrzanie.
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Sty 2014, 00:46

Koyote napisał(a):Sonde lambda mi wywalilo juz wczesniej takze wymieniona.


A była wadliwa że ją wymieniałeś??? Zrobiłeś diagnostykę??? Zrzucanie kolektora sobie na razie odpuść, za mało "dowodów" póki co. Odczytałeś błędy???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Sie 2016, 14:12

Odkopuje archiwa. Dolot szczelny w 100 % przepustnica wymieniona na oryginal sonda lambda podmieniona przeplywomierz rowniez, zaplon sprawdzalo 4 roznych mechanikow elektryke jezdzilem 60 km sprawdzac do goscia tylko od tych spraw swiece i kable mozecie sobie odpuscic kazdy mechanik z siedmiu u jakich bylem rozklada rece w necie tez raczej nie znajde odpowiedzi. Zakladam ze kiedy znajde przyczyne i wpisze to w neta w magiczny sposob znajde tematy o podobnej usterce temat uwazam za zamkniety lecz niech widnieje dla potomnych moze kogos te powyzsze propozycje doprowadza do rozwiklania swojej zagadki
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999