Passat b5 2001 lift

20 Sie 2016, 19:30

Witam, jestem właścicielem passat'a b5 1.6 w benzynie (75kW). Od 2 dni borykam się z problemem dotyczącym "Check engine", pojawił się na desce rozdzielczej. Z początku sądziłem, że jest to sygnalizacja kończącego się paliwa, co prawda miałem jeszcze zapas na najbliższe 110km, no ale po zalaniu benzyny problem nie zniknął, więc postanowiłem sprawdzić w czym tkwi problem wpisując w google o żółtej kontrolce. Silnik pracuje dobrze, nie słychać w nim żadnych stuków ani puków, dzwoniłem do zaufanego fachowca aut który powiedział, że w passatach przy najmniejszym błędzie wyskakuje właśnie ta kontrolka i najlepszym rozwiązaniem będzie umówienie się z elektrykiem na podpięcie komputera i rozwiązanie błędu. A wy co sądzicie na ten temat, co może być przyczyną?
Whitelexuz19
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 07 05 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Volkswagen passat b5
Silnik: 1.6 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Sie 2016, 20:42

Whitelexuz19 napisał(a):A wy co sądzicie na ten temat, co może być przyczyną?

Ja proponuję przeczytać instrukcję obsługi samochodu - uwierz mi, że jest coś takiego. Mało tego - jest tam nawet opis wszystkich kontrolek. Odszukaj kontrolkę, która ci się świeci i zastosuj się do tego co piszą w objaśnieniu.
Whitelexuz19 napisał(a):Od 2 dni borykam się z problemem dotyczącym "Check engine", pojawił się na desce rozdzielczej. Z początku sądziłem, że jest to sygnalizacja kończącego się paliwa,

Nie obraź się, ale dam ci dobrą radę - sprzedaj samochód i kup rower.
Nie - nie jestem złośliwy. Nawet na kursie na prawko uczą co oznacza dana kontrolka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Sie 2016, 23:39

Książka serwisowa jest w języku Niemieckim, jeśli to nie stwarza dla Ciebie problemu to mogę podesłać Ci kilka zdjęć i z największą przyjemnością poczekam na przetłumaczenie a co do audytu to nie przyglądałem się jej z początku co na niej widnieje, dopiero następnego dnia zauważyłem, że nie jest to kontrolka od paliwa, a co do prawa jazda i kontrolek, to uczą tylko podstawowe bo gdyby instruktor miał zagłębiać się w każdą i tłumaczyć co może być potencjalną przyczyną zapalenia się danego światełka to te śmieszne 30godzin było by mało.

Zakładając ten temat myślałem, że ktoś z użytkowników miał albo ma podobny problem więc sądziłem, że dostane w półprofesjonalną pomoc jak zaradzić sytuacji, ale jak narazie dostałem tylko durne informacje które nikomu nie są potrzebne. :ok:
Whitelexuz19
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 07 05 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Volkswagen passat b5
Silnik: 1.6 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Sie 2016, 10:51

Whitelexuz19 napisał(a):Książka serwisowa jest w języku Niemieckim, jeśli to nie stwarza dla Ciebie problemu to mogę podesłać Ci kilka zdjęć i z największą przyjemnością poczekam na przetłumaczenie

Ja nie pisałem o książce serwisowej, tylko o instrukcji obsługi. A ta jest w necie po polsku i nie ma najmniejszego problemu z jej znalezieniem. Więc nie ściemniaj.
Whitelexuz19 napisał(a):a co do audytu to nie przyglądałem się jej z początku co na niej widnieje, dopiero następnego dnia zauważyłem, że nie jest to kontrolka od paliwa, a co do prawa jazda i kontrolek, to uczą tylko podstawowe bo gdyby instruktor miał zagłębiać się w każdą i tłumaczyć co może być potencjalną przyczyną zapalenia się danego światełka to te śmieszne 30godzin było by mało.

Nie wierzę, że instruktor nie pokazywał ci kontrolek i nie mówił, która jest od czego. Nie trzeba na to 30 godzin - trwa to jakąś minutę, czy dwie. I nie mów mi, że nie umialeś odróżnić kontrolki od rezerwy paliwa, od kontrolki silnika. No chyba, że posiadasz poważną wadę wzroku. A wtedy powinieneś zastanowić się nad wsiadaniem za kierownicę...
Whitelexuz19 napisał(a):Zakładając ten temat myślałem, że ktoś z użytkowników miał albo ma podobny problem więc sądziłem, że dostane w półprofesjonalną pomoc jak zaradzić sytuacji, ale jak narazie dostałem tylko durne informacje które nikomu nie są potrzebne.

No nie do końca tak jest - informacje, które dostałeś nie są durne - są jak najbardziej pomocne. Jak przeczytasz instrukcję swojego samochodu, to wszystkiego się dowiesz. Na forum pomagamy jak tylko możemy. Ale lenistwa nie popieramy. A przez ciebie właśnie lenistwo przemawia.
Mało tego - tą kontrolkę znajdziesz nawet na naszym forum. Znajdziesz też, co należy wówczas zrobić, jak się takowa kontrolka zaświeci.
Oprócz tego dam ci jeszcze jedną i też nie dyrną radę - tą instrukcję przeczytaj jak najprędzej i jak najprędzej postąp tak jak tam piszą. Zwlekanie i jeżdżenie z tą kontrolką może się źle skończyć. Oczywiście niekoniecznie - wszystko zależy od powodu zaświecania się tej kontrolki.
A jak już będziesz znał powód, to pisz - wtedy będziemy mogli pomóc. Bo narazie pomóc nie możemy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Sie 2016, 13:05

Whitelexuz19 napisał(a):dzwoniłem do zaufanego fachowca aut który powiedział, że w passatach przy najmniejszym błędzie wyskakuje właśnie ta kontrolka i najlepszym rozwiązaniem będzie umówienie się z elektrykiem na podpięcie komputera i rozwiązanie błędu
Ty dostałeś już nawet profesjonalną odpowiedż.
Whitelexuz19 napisał(a): co może być przyczyną?
Prawdę powie tylko i wyłącznie
podpięcie komputera
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2016, 17:04

Facet po co Ty próbujesz się wymądrzać, przyszedłem na te forum z pytaniem a ty próbujesz na wszelkie sposoby udowodnić, że masz racje swoim cwaniactwem. Twierdzisz, że jestem leniwym człowiekiem bo zapytałem się o przyczynę wyświetlenia się kontrolki , dziwne są Twoje posty w których próbuje " pomóc ". Swoją drogą podkreślam i mówię po raz wtórny, że nie zwróciłem uwagi z początku JAKA KONTROLKA SIĘ ŚWIECI, nie wiem czy jest to efekt państwowej edukacji, że takim ludziom jak Ty trzeba pisać po kilka razy, żeby może w końcu zrozumieli co nadawca ma na myśli. Co do kontrolek, tak jak najbardziej instruktor pokazywał mi kontrolki ale były to:
światła mijania
światła drogowe
światła awaryjne
światła pozycyjne
światła przeciwmgłowe tylne
hamulec ręczny
kontrolki kierunkowskazów
jeśli nie mylę się nic więcej nie zostało mi pokazane, nie wiem w ogóle co ma na celu powiedzenie Ci co nauczyłem się na kursie prawa jazdy ale jeśli ma to uszczęśliwić CI dzień to proszę uprzejmie.

Wracając do głównego wątku elektryk podpiął pod komputer i usunął błąd, oczywiście zrobiłem zdjęcie tego co zostało wyświetlone jako nieprawidłowe działanie. Zalecił on też, żeby pojechać do jakiegoś mechanika i on przeczyści zawór. Jeśli to nie pomoże to jakich kosztów powinienem się spodziewać (na oko). Z góry dziękuje za pomoc

[link wygasł]
Whitelexuz19
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 07 05 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Volkswagen passat b5
Silnik: 1.6 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Sie 2016, 10:08

Whitelexuz19 napisał(a):acet po co Ty próbujesz się wymądrzać, przyszedłem na te forum z pytaniem a ty próbujesz na wszelkie sposoby udowodnić, że masz racje swoim cwaniactwem. Twierdzisz, że jestem leniwym człowiekiem bo zapytałem się o przyczynę wyświetlenia się kontrolki, dziwne są Twoje posty w których próbuje " pomóc ". Swoją drogą podkreślam i mówię po raz wtórny, że nie zwróciłem uwagi z początku JAKA KONTROLKA SIĘ ŚWIECI, nie wiem czy jest to efekt państwowej edukacji, że takim ludziom jak Ty trzeba pisać po kilka razy, żeby może w końcu zrozumieli co nadawca ma na myśli.

Proponuję mniej ageresji, a więcej spokoju, tym bardziej, że sam jesteś sobie winny - najpierw piszesz co innego, a potem próbujesz się zawile tłumaczyć - wszystko, co ci napisałem, to tylko i wyłącznie dla twojego dobra. A właściwie dobra twojego samochodu. Wierz mi - zanim się wsiądzie do samochodu, NALEŻY przeczytać instrukcję jego obsługi. Jak jej nie przeczytasz, to nie wiesz, jakie znaczenie mają poszczególne kontrolki. A to może kosztować życie. Twoje albo innego uczestnika drogi. Czytanie instrukcji, czy szukanie na forum, dopiero po fakcie, jak kontrolka się zaświeci podczas jazdy, może być już za późno...Czasem należy się od razu zatrzymać i absolutnie nie można jechać dalej. A ktoś, kto jest nieświadomy, że zaświeciła się kontrolka, która oznacza natychmiastowe zatrzymanie, może tego gorzko żałować...
I nawet jak zaświeci sie kontrolka silnika, o której piszesz, to też warto wiedzieć, co ona oznacza i jakie są procedury postępowania, bo niewiedza może cię drogo kosztować.
Whitelexuz19 napisał(a): Swoją drogą podkreślam i mówię po raz wtórny, że nie zwróciłem uwagi z początku JAKA KONTROLKA SIĘ ŚWIECI

Whitelexuz19 napisał(a):Od 2 dni borykam się z problemem dotyczącym "Check engine", pojawił się na desce rozdzielczej. Z początku sądziłem, że jest to sygnalizacja kończącego się paliwa, co prawda miałem jeszcze zapas na najbliższe 110km, no ale po zalaniu benzyny problem nie zniknął, więc postanowiłem sprawdzić w czym tkwi problem wpisując w google o żółtej kontrolce.

No to jak to w końcu jest - nie zwróciłeś uwagi jaka kontrolka się świeci, czy nie wiedziałeś co ona oznacza? Bo z pierwszego postu wynika, że myślałeś, iż kontrolka check engine oznacza kończące się paliwo i nawet dotankowałeś zbiornik, a potem zdziwiony, że to nie pomogło zaczałeś szukać w google o tej kontrolce. A teraz się tłumaczysz, że nie zwróciłeś uwagi jaka kontrolka się świeci...No wiesz co - naprawdę bez obrazy, ale jak ty nie zwracasz uwagi na kontrolki, to może powinieneś się głęboko zastanowić, zanim kolejny raz wsiądziesz do samochodu? Bo następnym razem możesz kogoś zabić na drodze...
Inna sprawa to taka, że jakbyś przeczytał instrukcję obsługi swojego samochodu, to sprawa byłaby zamknięta już kilka dni temu. A tak, dzisiaj mija już 9 dzień, a ty dopiero doszedłeś do tego, co jest powodem zaświecenia się tej kontrolki...
Ale wracając do tematu, bo szkoda czasu na jałowe dyskusje, ponieważ samochód czaeka na lepsze życie :)
Whitelexuz19 napisał(a):Wracając do głównego wątku elektryk podpiął pod komputer i usunął błąd

Samo usunięcie błędu z pamięci sterownika silnika nic nie da - trzeba usunąć powód tego błędu. Tak naprawdę, to zazwyczaj zaczyna się od czyszczenia EGR bądz jego zaślepieni, ale z tego co się domyślam, to nie bardzo temat ogarniesz, więc proponuję pojechać poprostu do mechanika. chyba, że czujesz się na siłach i chcesz samemu spróbować, to tutaj masz instrukcję jak się to robi.
Drugi błąd, ten od sondy, jest najprawdopodobniej przyczyną tego pierwszego. Jak usuniesz problem z EGR, to ten drugi błąd też powinien zniknąć. Nie wiem tylko teraz, czy wystarczy usunąć przyczynę błędu i on znikanie sam z pamięci sterownika, czy trzeba go skasować. Ale może ktoś dopowie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sie 2016, 12:04

Drugi błąd 16804 może być spowodowany kończącym się katalizatorem. Może być konieczność jego wymiany.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2016, 19:35

Dziękuje za pomoc panowie, jeszcze jakbyście mi mogli podać przypuszczalną (na waszą intuicje) kwotę naprawy tych dwóch elementów to byłbym mega wdzięczny.
Whitelexuz19
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 07 05 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Volkswagen passat b5
Silnik: 1.6 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Sie 2016, 11:30

Trudno tu mówić o kosztach, bo każdy mechanik ma inne stawiki roboczogodzin. Są też różne ceny podłączania się pod komputer celem odczytania błędów i zrobienia diagnostyki. Ale napewno nie będą to jakieś wielkie koszty - komputer to około 50 zł, czyszczenie EGR jakieś 50, 60 zł. Koszta mogą wzrosnąc, jak się okaże, że EGR do wymiany. Cen EGR musisz sam poszukać na necie, bo też są różne.
EGR możesz też sam wyczyścić - nie jest to jakaś wielka i trudna robota. Opis znajdziesz bez problemu w necie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000