Seat Cupra III 265KM - która to generacja silnika, czy warto?

07 Maj 2023, 21:13

Trevor napisał(a):Daj sobie spokój, te auta są do śmigania a nie rozkim czy biorą olej, je się modyfikuje podnosi moce o 100 koni, latają na prawdę konkretnie.


Seat Leon, auto dla krezusów, którzy nie muszą liczyć się z kosztami, hiszpańska alternatywa dla maserati czy bugatti.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Maj 2023, 21:14

galakty napisał(a):Sprawne silniki z turbo nie biorą oleju na tyle, by go dolewać między wymianami... Ja mam starego diesla gdzie turbo gwiżdże i co? Nic nie dolewam, więc ochłoń że turbo = branie oleju. Za dużo VAGa i przywykłeś.

a gdzie jeździsz powiedz? do sklepu? albo 50 km krajówką 90 km/h? korzystasz chociaż w 80% z mocy silnika?
Przegoń go na autostradzie z prędkościami typu 160-180 - wtedy pogadamy :ok:


Jak chcecie się kłócić z założeniami które są znane od lat, to spoko.


Tak swoją drogą Galakty skąd wiesz że to gwizdanie to turbina a nie nieszczelność gdzieś?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2023, 21:47

Trevor napisał(a):Ale o czym tu mówić przecież wszystko co miałeś/będziesz miał się nie psuje, samo produkuje olej, naprawia się itd.

Dobrze się czujesz ?
Pisze dokładnie wszystkie usterki o jakich wiem i jakich doświadczyłem.
Więc czy posiadam auto czy nie nie ma to znaczenia.
Co do 2,0t z meg3 jest mi temat znany tak samo jak tsi bo ... (już 100 razy pisałem :D )
Trevor napisał(a):w Megane żarówki się nie przepalają

Co Ty z tymi żarówkami :? ? A wadliwe ledy szybko przepalające się znasz ? :D
Trevor napisał(a): mimo że branie oleju dotyczy 99% aut z turbo to nie dotyczy to aut koncernu Renault.

Dobre :D Akurat sporo upalałem/jeździłem turbiakami, mam w firmir Tjety i kilka ich sprowadziłem w żadnym nie było brania oleju.

Są trzy rodzaje brania oleju:

-wada techniczna (dotyczy poszczególnych tsi, renault 1,2tce itd)
-sposób użytkowania np. upalanie torowe i to też raczej już opcje podchodzone.
-wiek auta/zaniedbania techniczne.


Od czasu do czasu trafiają się silniki różnej maści z braniem oleju wpisanym w użytkowanie (pasowanie) ale to nie musi być turbo.
Trevor napisał(a):Żadnych problemów z elektroniką, przewody podciśnienia są wieczne żywe nic się nigdy nie roszczelni nawet w 15 letnim aucie.


Nie wiem o co Ci biega ?

Trevor napisał(a):żadnych wycieków, turbina lata 20 lat i 800 tys km na jakimkolwiek oleju.


Tymi głupotami chcesz siebie ośmieszyć czy kogoś ?
Trevor napisał(a):Wiadomo że tylko to co niemieckie się psuje i ma wady.


O co Ci chodzi ? Mam w poważaniu kraj pochodzenia auta, jeżdżę wszystkim co mi się spodoba i realnie szykuje się na określone problemy ale też znając zalety.

Trevor napisał(a):gdzie jeździsz powiedz? do sklepu? albo 50 km krajówką 90 km/h? korzystasz chociaż w 80% z mocy silnika?
Przegoń go na autostradzie z prędkościami typu 160-180 - wtedy pogadamy


O czym chcesz pogadać :mrgreen:
Ostatnio zrobiłem 800km.w de 200km.caly czas koło 200kmh pozostałe kilosy tempomat 160kmh i nic. Olej jest git.
Zresztą podczas strojenia też nic wziął oleju a chyba nie był strojony na wolnych obrotach :naughty:

Raziel11 napisał(a): tego co wiem to nie chodzi o mapy paliwa, zaplonu i doładowania tylko głębiej dlatego nazwałem to baza programu. U mnie problem był i na sofcie i na serii

Gdzieś oddałeś kompa ? Czy samym softem był potraktowany?
W focusie też był podobny problem ale tylko w jednym miejscu w Wawie to robią.
Najchętniej odpuścił bym temat ale auto kolegi, przytaknąłem mu zakup a teraz głupio :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2023, 22:10

szybki napisał(a):Pisze dokładnie wszystkie usterki o jakich wiem i jakich doświadczyłem.

To wymień te usterki bo jakoś ich nie widzę

szybki napisał(a):Zresztą podczas strojenia też nic wziął oleju a chyba nie był strojony na wolnych obrotach
No tak parę razy wkręcony na obroty silnik ma brać olej dobre :)

serio? myślisz że raz pojedziesz autostradą i masz suchy bagnet? to by musiał być śmietnik nie silnik..

szybki napisał(a):O czym chcesz pogadać Ostatnio zrobiłem 800km.w de 200km.caly czas koło 200kmh pozostałe kilosy tempomat 160kmh i nic. Olej jest git.
Przecież o tym już rozmawialiśmy wszystko co Ty masz, czym Ty jeździsz, na co tylko spojrzysz się nie psuje i jest wręcz okazem, ideałem.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2023, 22:33

Trevor napisał(a):a gdzie jeździsz powiedz? do sklepu? albo 50 km krajówką 90 km/h? korzystasz chociaż w 80% z mocy silnika?
Przegoń go na autostradzie z prędkościami typu 160-180 - wtedy pogadamy


Chciałem odpisać poważnie, ale jak zobaczyłem że sugerujesz jazdę 180 km/h w Polsce to stwierdziłem że masz max 15 lat i nie będę się produkował...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Maj 2023, 22:43

Trevor napisał(a):Przecież o tym już rozmawialiśmy wszystko co Ty masz, czym Ty jeździsz, na co tylko spojrzysz się nie psuje i jest wręcz okazem, ideałem.

Wskaż mi gdzie napisałem że to czym jeżdżę jest ideałem.
Pisaliśmy o braniu oleju i tyle. Mam/miałem turbiaki nowe/stare i nie doświadczyłem brania w nich oleju w chorobliwy sposób a były sztuki które nic nie brały oleju.

O Megane o tyle jest problem pisać bo technika wokół samego silnika, silnik i skrzynia są ok.
Reszta to przypadki których może być sporo typu zamki drzwi, czujnik temperatury, karta itd.
Wynalazków tak jak w Espace nie ma zbyt wiele, postojowy na linkę :D dostęp do amorów ok. Wynalazkiem są tylne heble czyli tarcze z łożyskami chociaż da się to rozmontować.

Ogólnie jest jak jest z kosztami i awariami elektromechanicznymi liczę się i sadzę że wystąpią.

Nie jest to idealne auto a miłośnik stabilności w stylu starych Japów nie będzie zadowolony.

Natomiast z fwd TSI może spokojnie konkurować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zadbaj o szyby i czyste światła
    Jazda samochodem z brudnymi szybami potrafi być bardzo niebezpieczna i znacznie ograniczać pole widzenia. Zwłaszcza zimą podczas opadów deszczu lub śniegu, gdy na drogach leży sól i błoto, które stale ...

08 Maj 2023, 01:45

szybki napisał(a):Gdzieś oddałeś kompa ? Czy samym softem był potraktowany?

Całe auto, VAG Tune Oborniki Śląskie
Ale myślę że inni tunerzy w Polsce też prawdopodobnie znają temat
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2023, 09:37

Panowie, a zauważyliście w tej kłótni między sobą, że autor tematu wogóle się nie wypowiada? Nic wam to nie daje do myślenia? Autor zapytał o konkretne auto, konkretny silnik, a wy prowadzicie zażartą dyskusję, a właściwie kłótnie o Megankę...Temat ma już dwie strony, szykuje się trzecia, a autor tematu ani razu jeszcze się nie wypowiedział. Nic wam to nie daje do myślenia? Napiszcie może w końcu coś konkretnego o Seacie z postu autora...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2023, 14:29

Ja aż tak na motoryzacji się nie znam żeby prowadzić z nimi rozmowę :lol:
Chce po prostu samochód dynamiczny który jest w miarę bezawaryjny a Leon mi się bardzo podoba.
Nie zamierzam się bawić w modyfikacje...
Mam na oku egzemplarz sprzedawany przez salon Lexusa z przebiegiem około 130k z DSG.
Myślicie ze taki samochód jeszcze mi posłuży?
OliD
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Maj 2023, 15:05

130 tys? to sporo km masz jeszcze przed sobą.
Natomiast jak chcesz dynamiczne auto to zawsze możesz szukać coś nowszego z 1,4/1,5 i wtedy masz prawie nowe auto a moc można zwiększyć.
No chyba że potrzebujesz 260 konnego Leona.
No bo ile kosztuje taki Leon? z 80k pewnie.. no to za to możesz kupić słabszego Leona ale kilkuletniego z przebiegiem zdecydowanie poniżej 100 tys.

No bo mam kumpla co ma z 2016 Toledo IV 1,2 TSI (oczywiście to słaby wariant bo 110 koni) ale śmiga 3-ci rok i silnik chodzi jak lalka.
Ty możesz szukać coś ok 150 koni i pojechać na chip pod 200..
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

08 Maj 2023, 15:15

Oszczędne i bezawaryjne + TSI + DSG = strefa marzeń.
Sorry ale takie połączenie nie będzie tanie i nie ma co się czarować. Jak się nic nie zepsuje to spoko, ale niestety tu się może dużo rzeczy wysypać i 130 kkm dzisiaj to nie jest jakiś mały przebieg (auta już na gwarancji potrafią mieć wymianę silnika).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Maj 2023, 17:45

MotoAlbercik napisał(a):Panowie, a zauważyliście w tej kłótni między sobą, że autor tematu wogóle się nie wypowiada? Nic wam to nie daje do myślenia? Autor zapytał o konkretne auto, konkretny silnik, a wy prowadzicie zażartą dyskusję, a właściwie kłótnie o Megankę...Temat ma już dwie strony, szykuje się trzecia, a autor tematu ani razu jeszcze się nie wypowiedział. Nic wam to nie daje do myślenia? Napiszcie może w końcu coś konkretnego o Seacie z postu autora...


Albercik ale zobacz zgłasza się osoba która nie ma zielonego pojęcia o motoryzacji jest R11 opisuje swoje przygody, jestem ja opisuje przygody na szczęście z nie swoimi autami a potem pojawia się "miłośnik" który z tsi robi 2jzta na grubej korbie. Teraz sobie pomyśl co jest bezpieczniejsze dla nowicjusza ? Przedstawienie realiów obcowania z daną opcją technologiczną czy przypisywanie jej cech których nigdy nie miała i operowanie ogólnikami pod tytułem wszystkie turbo biorą olej ?

Co do reszty to nie nawiązywałem do Meganki zrobił to nasz "miłosnik" tsi :D notabene bardzo mądrze :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe