Seat Cupra III 265KM - która to generacja silnika, czy warto?

07 Maj 2023, 01:33

Siema,
Przymierzam się do kupna Cupry Leona III z silnikiem 2.0tsi 265 koni.
Chciałbym się jednak dowiedzieć jaka generacja silnika to jest? Czy bierze olej?
W internecie znalazłem zdjęcia 2 generacji EA888 które są podobne do silnika cupry a ta generacja chyba uchodzi za dosyć awaryjna…
Chciałem wiec się upewnić czy to faktycznie tej silnik jest pod maska cupry 265km. Pozdrawiam wszystkich :)
OliD
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Maj 2023, 11:16

OliD napisał(a):Czy bierze olej?

jak każde TFSI , badziew
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

07 Maj 2023, 13:19

Są dwie generacje tych silników - EA888 i EA113. Najpierw były EA113, a potem je poprawiono i zyskały oznaczenie EA888 - weszły chyba od 2008 roku ). Oczywiście że silnik lepszy, poprawiony nie oznacza, że lepszy do ewentualnych napraw - silnik ulepszono, poprawiono błędy, ale z kolei zmieniono kilka rzeczy, które są drogie i kłopotliwe w ewentualnych naprawach. Silnik 2.0 TSi 280KM ma 350 Nm, a do tego samo auto nie dużo waży bo coś około 1300kg, więc resztę można samemu wydedukować :wink:
Samo auto naszpikowane elektroniką, a więc normalka, że ewentualne naprawy nie będą ani tanie ani łatwe. Nawet zawieszenie jest elektronicznie sterowane ( DCC ), układ kierowniczy również elektronika ( progresywny ) - fajna sprawa jak trzeba dużo kręcić kierownicą, ale to tylko ta jedna zaleta. Są też wersje ze skrzynią DSG, a wtedy z tym silnikiem to autko to naprawdę daje poczuć moc i przyspieszenie. Pytanie tylko - po co to wszystko, skoro praktycznie mało kiedy da się ten potencjał wykorzystać.
W silniku EA888 pierwszej generacji był wielki problem z olejem, który doprowadzał do zacierania się silników i nawet pojawiły się gotowe zestawy naprawcze do tego silnika, by ten problem wyeliminować. Ale my piszemy o 3 generacji ( jak sie nie mylę ta wersja silnika weszła w 2011 roku ), a więc ten problem został już wykluczony. I ta generacja jest uważana za raczej bezproblemowa. A potem ( nie wiem w którym roku ) weszła jeszcze nieco zmieniona odmiana tego silnika EA888/3b.
Więc jak silnik 2.0 TSi 280 km to EA888 3 generacji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Maj 2023, 13:42

Wszystkie silniki 2.0 w MQB to 3 generacja TSI więc bez większych obaw, chociaż kilka bolączek jest jak korpus pompy wody, nadal problemy z rozrządem.

5F fajne auto ogólnie ale już mocno ugrzecznione np w porównaniu do 1P, do tego jakość wykończenia pozostawia wiele do życzenia, pękające plastiki wyświetlaczy klimy, tapicerka foteli wyciera się bardzo szybko, a eko skóra pęka od samego patrzenia na nia

@MotoAlbercik

VAG nie chciał "poprawiac" EA113, kolejna generacja była wymuszona normami i ekologia, a jak wyszło to każdy wie.

Zmienili rozrzad który okazał się jeszcze mniej trwały i 2x droższy w wymianie, zmienili pompę oleju o zmiennym wydatku że sterowaniem która również ma sporo za uszami, pakowali tłoki z cieńszymi pierścieniami co powodowało ich szybkie zanagarowanie i gigantyczne pobory oleju.

Zwykłe EA888 ma tylko 1 przewagę nad EA113, jest bardziej podatna na modyfikacje i to wszystko
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2023, 13:49

toyman40 napisał(a):jak każde TFSI , badziew

Olej brała tylko pierwsza wersja silnikow z rodziny EA888 produkowana w latach 2009-2012
W międzyczasie od roku 2006 do 2012 była równolegle produkowana generacja EA113 bez wad olejowych, mamy rok 2023, przez 17 lat produkcji silnikow TSI te które brały olej stanowiły mały %, taka wpadkę miał praktycznie każdy producent m.in honda, toyota, Ford, bmw, fiat, opel

Każdemu z nich zdarzylo sie wyprodukować model silnika biorący olej.

Oczywiście VAG ma wiele więcej za uszami, ale ile można takie bzdury czytać
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2023, 14:16

OliD napisał(a):Chciałbym się jednak dowiedzieć jaka generacja silnika to jest? Czy bierze olej?
W internecie znalazłem zdjęcia 2 generacji EA888 które są podobne do silnika cupry a ta generacja chyba uchodzi za dosyć awaryjna…

Daj sobie spokój, te auta są do śmigania a nie rozkim czy biorą olej, je się modyfikuje podnosi moce o 100 koni, latają na prawdę konkretnie.
Olej to potrafi brać nawet 2,0 TDI po przegonieniu na autostradzie.
Wszystko co ma turbo może brać olej i to nie tylko w VAG-u

Jak chcesz kupić to skupić się na stanie auta, bo same hamulce swoje kosztują itd, a nie na pierdołach.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

07 Maj 2023, 14:28

Raziel11 napisał(a):Każdemu z nich zdarzylo sie wyprodukować model silnika biorący olej.

No ok. Branie oleju zminimalizowano ale dalej pozostaje radosna twórczość VW.

Jutro mi wjeżdża 2,0 TSI (sam go polecałem bo zwiodły mnie te mity o poprawieniu silnika) a niestety jest to kolega któremu od już prawie 15lat pomagałem kupić Japońca.

Co pozostało po zminimalizowano brania oleju ?

A no pozostała problematyczna elektromechanika, wieczne komunikaty o błędach a to czujnik tego a tego, ciągła potrzeba czegoś poprawiania teraz dla odmiany wypadanie zapłonów gdzie wtryski są już nowe. Okazuje się że wypadanie zapłonu w tym aucie jest "must have".

Jako że to jest drugie A6 poprzednie było 3,0tdi w opcji max biednej (też je pomagałem wyszukać) ale z małym nalotem, elektromechanika płatała figle tak kolega znowu wraca na łono swoich dawnych preferencji bo ma dość tzw. "wiecznej kamerki na desce rozdzielczej"

Więc jest to kwestia Moto preferencji oraz tego ile i co akceptujemy.
Są osoby takie jak ja gdzie przepalona żarówka potrafi mi zepsuć humor a są tacy co to lubią i im nie przeszkadza "zawsze coś".
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2023, 14:58

szybki napisał(a):teraz dla odmiany wypadanie zapłonów gdzie wtryski są już nowe. Okazuje się że wypadanie zapłonu w tym aucie jest "must have".

Skąd ja to znam :p
Jak upewnisz się ze odma, zawór sterujący zmianna faza są sprawne i ogólnie dolot szczelny to baza programu do poprawy

Walczyłem z tym w zeszłym roku, Miras z VAG Tune ogarnal temat, okazuje się że wszystkie sterowniki TSI dla PQ35 i MQB są spierdzielone przez ekologię, teraz wgl nie czuć że silnik pracuje jakby to jakieś v12 było, wcześniej telepało silnikiem jak w maluchu
Błędów brak bo zaplon wypadał tylko kilka razy na minutę, cała reszta też była ok
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2023, 15:37

No cóż to pozostaje autorowi wybór Megane TCE 180, tam nic się nie dzieje, żarówki palą się wiecznie, 500 tys przelotu na luzie, po 3h jazdy na torze nawet kropli oleju nie uroni, po wsadzeniu z 10k okolice 250 KM w zasięgu
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2023, 18:07

Raziel11 napisał(a):Skąd ja to znam :p
Jak upewnisz się ze odma, zawór sterujący zmianna faza są sprawne i ogólnie dolot szczelny to baza programu do poprawy

W przyszłym tygodniu coś będę wiedział więcej. Tylko że to było auto dla osoby która celowo nie robiła żadnych softów bo ceni skrajnie bezawaryjną jazdę.

Trevor napisał(a):No cóż to pozostaje autorowi wybór Megane TCE 180, tam nic się nie dzieje, żarówki palą się wiecznie, 500 tys przelotu na luzie, po 3h jazdy na torze nawet kropli oleju nie uroni, po wsadzeniu z 10k okolice 250 KM w zasięgu


Jak już nie wiesz co pisać to tak piszesz dla pisania.

W odróżnieniu od Ciebie (tak jak pisałem wcześniej) jak będę polecał nawet jednego Lexusa który bije na głowę bezawaryjnością Twoje ukochane TSI to wymienię więcej możliwych usterek niż Ty w ostatnich 10 tematach o walecznych audi/VW/seat.

Co do Megane 3 to niestety w opcji 2,0 tce bije na głowę silnikowo 2,0tsi oczywiście w ujęciu zwykłej jazdy z minimalnym modami. Czyli nie pali się kamerka, nie bierze oleju, nie ma nagaru a rozrząd wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta. Do tego jest max stabilna skrzynia z opcją LSD.
Nie rdzewieje, wyciszenie ok.lepsze niż w ufo, Auris itp., nagłośnienie bose gra ok.

Po założeniu LPG jazda staje się tania, silnik lubi się z gazem.

Przy zakupie starter obowiązkowy to około 5-6k.z robotą, przy okazji (jedna robotą przy rozrządzie) można kupić nową turbinę i IC 3,5k z Megane RS + odetkać wydech.
Strojenie 2k. Tak więc za około 12k.możemy przeserwisować auto z rozrządem i kzf, nową turbiną i IC oraz podłubanym wydechem.

Megane 3 ma problem ze stabilnością elektromechaniki, mogá zaskoczyć ceny jakiś głupot bo są wysokie, w razie dzwonu też jest drogo.

To taki skrót co do Megane 3 gt :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2023, 18:30

szybki napisał(a):W przyszłym tygodniu coś będę wiedział więcej. Tylko że to było auto dla osoby która celowo nie robiła żadnych softów bo ceni skrajnie bezawaryjną jazdę.

Z tego co wiem to nie chodzi o mapy paliwa, zaplonu i doładowania tylko głębiej dlatego nazwałem to baza programu. U mnie problem był i na sofcie i na serii
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2023, 19:20

szybki napisał(a):Co do Megane 3 to niestety w opcji 2,0 tce bije na głowę silnikowo 2,0tsi oczywiście w ujęciu zwykłej jazdy z minimalnym modami. Czyli nie pali się kamerka, nie bierze oleju, nie ma nagaru a rozrząd wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta. Do tego jest max stabilna skrzynia z opcją LSD.
Nie rdzewieje, wyciszenie ok.lepsze niż w ufo, Auris itp., nagłośnienie bose gra ok.

Ale o czym tu mówić przecież wszystko co miałeś/będziesz miał się nie psuje, samo produkuje olej, naprawia się itd.
w Megane żarówki się nie przepalają, oleju nie bierze, mimo że branie oleju dotyczy 99% aut z turbo to nie dotyczy to aut koncernu Renault.
Żadnych problemów z elektroniką, przewody podciśnienia są wieczne żywe nic się nigdy nie roszczelni nawet w 15 letnim aucie.
żadnych wycieków, turbina lata 20 lat i 800 tys km na jakimkolwiek oleju.
Cały osprzęt też.
Wiadomo że tylko to co niemieckie się psuje i ma wady.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2023, 19:37

To co turbo rozchlapie to jest margines, fakt jest mokro w IC ale na 10tys km nie zauważysz tego ubytku więc IMO. nie ma sensu pisać że każdy doładowany silnik coś bierze oleju
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2023, 19:40

Tak nie zauważy się szczególnie jak się nie potrafi korzystać z gazu i obrotomierza w pełnym zakresie w jakim producent go daje użytkownikowi...
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2023, 20:41

Sprawne silniki z turbo nie biorą oleju na tyle, by go dolewać między wymianami... Ja mam starego diesla gdzie turbo gwiżdże i co? Nic nie dolewam, więc ochłoń że turbo = branie oleju.

Za dużo VAGa i przywykłeś.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007