Seat Ibiza 1.9 sdi czy peugeot 206 1,4 hdi auto do 15000

06 Wrz 2009, 11:47

Witam
Chciałbym kupić pierwsze auto, maksymalnie 10 letnie najlepiej żeby miało poniżej 200000 tyś. przebiegu, okolice 150000. Auto ma służyć gł. do dojazdów do Warszawy, dziennie 50km i być jak najbardziej oszczędne, przy tym nie wyglądać jak kloc. Cena do 15000 tyś zł. Oczywiście diesel.
Moimi typem jest tu Seat Ibiza II FL 1.9 sdi z 2000 r. taki jak tu:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
lub tu
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Myślę też o Peugeocie 206 1.4 hdi lecz o nich słyszę skrajne opinie. Ale ten który mam na oku jest interesujący z tego względy że jest z 2005 roku i ma przebieg niewielki (chociaż w sumie jak na ten rocznik to duży): [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Proszę o jakąś rade ewentualnie propozycje innych samochodów (Golf i Polo odpadają)
mar9990
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Sulejówek

06 Wrz 2009, 15:43

206-tkę odradzam. Kapryśne, usterkowe auto, którego atutem jest tylko wygląd.
Jeżeli już to silnik 2.0 HDI, który zbiera nieporównywalnie lepsze opinie, a różnice w spalaniu nie są aż takie kosmiczne.

Zdecydowanie lepszym wyborem jest Ibiza, ale nie z silnikiem SDI, ale TDI. SDI to niestety muł, bardzo słabe przyspieszenie, a jednak po Warszawie przydałoby się mieć auto szybsze od Żuka.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

06 Wrz 2009, 16:30

no cóż ale sdi jest nie do zajechania a w tdi po uszkodzeniu turbiny koszt naprawy jest dość spory i pali pewnie co najmniej 1 l więcej
mar9990
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Sulejówek

06 Wrz 2009, 17:03

no cóż ale sdi jest nie do zajechania a w tdi po uszkodzeniu turbiny koszt naprawy jest dość spory i pali pewnie co najmniej 1 l więcej

no koszt turbiny jak się uszkodzi jest dość spory (można regenerować). W spalaniu różnicy nie bedzie ewentualnie bardzo niska. Ibiza samochodem ciężkim nie jest i w sumie SDI powinno tu wystarczyć ale jak masz codziennie dojeżdżać 50 km to ja bym wybrał TDI bo w trasie jednak lepiej jest mieć więcej koni. Przy wyprzedzaniu itp. samochód jest bezpieczniejszy.
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Wrz 2009, 22:26

mar9990 napisał(a):no cóż ale sdi jest nie do zajechania a w tdi po uszkodzeniu turbiny koszt naprawy jest dość spory i pali pewnie co najmniej 1 l więcej

Prawda, ale jak już pan woli. Stawiasz trwałość nad sprawne poruszanie się? Twój wybór. Widocznie skoro takie silniki są rynku to jest na nie popyt.

SDI jest bardziej ekonomiczne, ale też bez przesady. Jestem skłonny twierdzić, że stolica i specyficzna jazda po niej zatuszuje różnice w spalaniu obydwu silników.

W moim odczuciu zarówno na trasie, jak i w Warszawie warto mieć zapas koni pod maską. Ale to jest moja opinia, Ty możesz mieć własną. :mrgreen:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

07 Wrz 2009, 07:20

Generalnie więc Seat z dieslem a o 206 zapomnij.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Toyota Environmental Challenge 2050
    W 2015 roku, na 2 miesiące przed konferencją klimatyczną w Paryżu, Toyota ogłosiła swój plan Toyota Environmental Challenge 2050. Firma, która jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny samochód hybrydowy, ...