Seat Ibiza II 97 1,4 gwizd z silnika na luzie

27 Kwi 2018, 18:14

Cześć,

moja Ibiza wydaje głośny, niepokojący gwizd podczas postoju z włączonym silnikiem. Nie potrafię określić skąd się wydobywa (na pewno spod maski, ale nie wiem, z którego elementu). Wiem tylko, że gdyby auto było w ruchu, dźwięku tego by nie było, lub pojawiłby się przy swobodnym toczeniu auta na dwójce, przy przyspieszaniu jest okej. Proszę o pomoc w identyfikacji problemu, niestety jestem zielony w temacie mechaniki, ta Ibiza jest moim pierwszym samochodem, o który nie umiem jeszcze dostatecznie dbać. Zależy mi na własnym bezpieczeństwie i tym minimum komfortu, jaki daje poruszanie się w miare sprawnym pojazdem. Dzięki!

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

tomulki
Obserwowany

Prawo jazdy: 18 10 2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Seat Ibiza II 97
Silnik: 1,4 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Kwi 2018, 00:35

To nie dźwięk z wentylatora chłodnicy? Może zatarte jest wszystko?
Spróbuj sprawdzić i ewentualnie wtłocz tam np. WD-40, zobacz co się dzieje.
Przede wszystkim trzeba dobrze zlokalizować skąd ten dźwięk.
Tak na odległość kiepsko.
Pionek
Stały forumowicz

Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Kwi 2018, 11:42

Poogladaj dolot czy nie ma nigdzie nieszczelnosci. Moze to pasek wyslizgany juz? Najlepiej jakbys wrzucil jakis filmik jaki to odglos. Pozdrawiam :)
wojtk
Początkujący

Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Wyjazd na wakacje samochodem – o czym pamiętać?
    Długo wyczekiwany po okresie kwarantanny czas wakacyjnych wyjazdów w końcu nadszedł. Z uwagi na bezpieczeństwo, o wiele więcej Polaków w tym roku zdecyduje się na podróże krajowe, by zobaczyć lokalne ...
    Bezpieczni rowerzyści