Seat Ibiza IV benzyna+LPG, gaśnie podczas jazdy nie można odpalić

01 Wrz 2017, 09:12

Witam mam problem z moim Seatem, otóż co jakis czas gaśnie podczas jazdy nie moge znaleść reguły z jakiego powodu czasami raz dziennie czasami dwa nie jest to az tak czeste no ale jesli gasnie podczas jazdy jest cos nie tak.
Po takim zgaśnięciu silnika nie moge odpalic, co dziwne wszystkie kontrolki na tablicy działają rozrusznik kreci, jedynie kontrolka od poziomu gazu nie świeci, ruszalem przewodami od bezpiecznika i nie wiem czy tym jest to spowodowane ale zapalil za jakis czas moze za kilka minut, nie wiem czy to moja interwencja czy po prostu czas ze po kilku minutach odpala, nie wiem jak to sprawdzic bo ruszylem juz wszystkimi przewodami i nie moge zasymulowac tej usterki. Ale ewidentnie jak nie moge odpalic to kontrolka gazu jest zgaszona a powinna sie swiecic przy wlaczeniu zaplonu.
Ktos ma jakies pomysly??
Z gory dzieki za odpowiedz
Benyyyy
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Ibiza IV
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Wrz 2017, 16:48

Benyyyy napisał(a):Ale ewidentnie jak nie moge odpalic to kontrolka gazu jest zgaszona a powinna sie swiecic przy wlaczeniu zaplonu.
No ale odpalasz chyba na benzynie czy próbujesz na gazie? To spora różnica.

Z zapalaniem zimnego silnika nie masz problemów?

Benyyyy napisał(a):Ktos ma jakies pomysly??
Czujnik obrotów wału korbowego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Lis 2017, 17:14

Napisz jaką masz instalację gazową ale wszystko wskazuje na uszkodzone wtryskiwacze gazowe albo reduktor, najlepiej zrób zdjęcie z pod maski i umieść na forum.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2017, 13:47

Z opisu można wnioskować, że problem leży po stronie połączeń elektrycznych. Zwróć uwagę, czy w momencie jak silnik zgaśnie, to czy świecą się diody na sterowniku LPG czy jest ciemny. Jak będzie ciemny, to jest gdzieś jakiś luz na przewodach zasilających sterownik. Problem może leżeć w wiązce z bezpiecznika tak jak sam sugerujesz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lis 2017, 19:47

MotoAlbercik napisał(a):Z opisu można wnioskować, że problem leży po stronie połączeń elektrycznych

Nie od końca się zgodzę bo gdy jest problem z zasilaniem występuje cały czas a nie tylko podczas rozruchu, fakt że zastanawiające jest to gaśnięcie podczas jazdy. Nasuwa się kolejne pytanie w jakich momentach to auto zaczyna gasnąć czy na wysokich obrotach podczas równej jazdy czy przy wyjściu z cut-offa.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2017, 21:36

djkranc napisał(a):Nie od końca się zgodzę bo gdy jest problem z zasilaniem występuje cały czas a nie tylko podczas rozruchu, fakt że zastanawiające jest to gaśnięcie podczas jazdy.

A jak któryś styk jest luźny? I raz jest, a jak się wjedzie na jakąś nierówność, albo od drgań silnika styk zaniknie albo jest za słaby? Jest wtedy taka możliwość, o której wspomniałem?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Wideorejestrator – 5 powodów, dla których musisz go mieć
    Bezpieczeństwo na drodze to podstawa. Czasem jednak wystarczy chwila nieuwagi innego uczestnika ruchu, aby doszło do stłuczki. W takich sytuacjach może się zdarzyć, że trudno będzie dowieść, kto tak naprawdę okazał się sprawcą ...

07 Lis 2017, 22:47

Ja mimo wszystko obstaje przy swoim, a mianowicie reduktor albo wtryskiwacze ale bez większej ilości danych możemy sobie "gdybać". Dobrze jakby właściciel auta napisał co to za instalacja zdjęcie z pod maski też było by wskazane.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lis 2017, 18:28

Autora to obchodziło 1 Wrzesień 2017, 09:12 ale masz racje djkranc
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna