Problem z przełączaniem z benzyny na gaz

12 Paź 2017, 18:17

Witam,
dwa miesiące temu założyłem gaz do samochodu, wszystko było spoko, tylko coś było nie tak z przełączaniem się na gaz. Na zimnym silniku potrafił przełączyć mi DOSŁOWNIE po 1 sekundzie od odpalenia... Potrafił zgasnąć, odpaliłem go znowu, i przerzucił np po 30 sekundach. Jednym słowem, przerzucał na gaz jak chciał. Pojechałem do gazownika, stwierdził, że to może być wina czujnika temperatury wody w aucie. Coś pokombinował i teraz z kolei przełącza się zbyt długo. Przy temperaturze zewnętrznej 14 stopni, przy normalnej jeździe przerzuca mi po 3,5 minuty. Wydaje mi się, że zamontował czujnik temperatury reduktora, ale możliwe jest, że wcześniej go nie było, tylko brał temperaturę z czujnika temperatury chłodzenia? Może po prostu ustawił zbyt wysoką temperaturę przełączenia na gaz? Macie jakieś pomysły? :/

Pozdrawiam!
Ovenoo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 12 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Paź 2017, 00:27

Bezpieczny próg przerzucenia na LPG to powyżej 30 stopni temperatury cieczy chłodzącej. Musisz sprawdzić dokładnie przy jakiej temperaturze ci się przełącza i do tego możesz użyć najtańszego interfejsu np. Elm327 podłączając pod smartfona.

Piszesz 3.5 minuty ciężko po czasie stwierdzić czy to długo czy krótko ponieważ na rozgrzewanie silnika ma wpływ wiele czynników. Musisz też wziąć pod uwagę to że jak masz gaz to na benzynie też się jeździ najczęściej tylko podczas rozgrzewania samochodu. Tu trzeba pamiętać żeby w baku nie schodziła poniżej 1/3 objętości baku szczególnie w zimie, pomoże to uniknąć kłopotów w przyszłości.

Nie zapytałeś gazowników na jaką temperaturę ustawił przełączanie? To żadna tajemnica i bez problemu powinien ci podać taką informację.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2017, 20:39

Dzisiaj rano, przy 9 stopniach na dworzu, temperatura płynu chłodniczego pokazuje mi 30 stopni... Może to być czujnik do wymiany? Myślę, że w ciągu dwóch tygodni będę u gaziarza to się dowiem jaką ma temperaturę przełączenia :)
Ovenoo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 12 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Paź 2017, 00:12

Ovenoo napisał(a):Dzisiaj rano, przy 9 stopniach na dworzu, temperatura płynu chłodniczego pokazuje mi 30 stopni...
No to coś z czujnikiem który mierzy temperaturę płynu chłodzącego jest nie tak. Przy takiej temperaturze przeważnie zasilanie przełącza się na gaz i prawdopodobnie stąd twoje problemy że po odpaleniu od razu przełączał się na gaz.

Ja bym wymienił ten czujnik. Jakie masz auto?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Paź 2017, 10:06

Audi A3 8L :D Cena czujnika jakieś 30-40 zł, więc nieduży pieniądz... Zastanawiam się tylko czy dałoby radę go samemu wymienić...
Ovenoo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 12 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Paź 2017, 12:42

Ovenoo napisał(a):Zastanawiam się tylko czy dałoby radę go samemu wymienić...
Nie jest to trudne ale trzeba by spuścić płyn chłodzący bo jak odkręcisz czujnik to zacznie się lać tamtędy. Możesz oczywiście zrobić to odkręcając tylko czujnik (wcześniej odłącz kostkę z przewodami) ale musisz podstawić jakieś naczynie na płyn chłodzący i jak już zleci to wtedy wytrzyj otwór w którym mocowany jest czujnik, wkręcasz nowy i uzupełniasz płyn chłodzenia w układzie. Tyle :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nasz wiek, doświadczenie i bezpieczeństwo na drodze
    Możliwość swobodnego poruszania jest fundamentem wolności i niezależności. Od najmłodszych lat szukamy rozwiązań, które zwiększają naszą mobilność. Na początku uczymy się poruszania i korzystania z dostępnych środków ...

30 Paź 2017, 15:05

U mnie nie było problemów. Instalacje gazową zleciłem firmie[ reklama ] i tanio i dobrze mi zrobili. To była dobra inwestycja, o wiele taniej wychodzi.
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 30 Paź 2017, 23:03, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
Cheesburgerek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 08 1973
Przebieg/rok: 1tys. km
Auto: Honda