Seat Ibiza - nieodpalający samochód

22 Mar 2020, 02:49

Witam. Z góry przepraszam za zły dział lub temat, ale to mój pierwszy post.
Spotkała mnie dzisiaj pewna sytuacja, mianowicie stałam na parkingu na włączonym silniku przez około 10-15 minut, ręczny był zaciągnięty, luz wrzucony. W tle leciała muzyka z telefonu podłączona auxem do radia. Po upływie powyższego czasu zapaliły się wszystkie kontrolki i „auto zaczęło pipkać” (kolokwialnie mówiąc). Zgasiłam samochód i próbowałam go odpalić ponownie, jednak bez efektu. Po upływie paru minut również nic. Słychać było kręcenie rozrusznika, ale dosłownie na pół sekundy i to nie za każdym razem próby odpalenia. Koniec końców dojechałam do domu dzięki sposobie „na pych” i pomocy ludzi, ale nie zmienia to faktu że problem jest.
Czy mozliwe jest rozładowanie akumulatora podczas włączonego silnika? (pytam, ponieważ dowiedziałam się że to może być akumulator, ale czy na odpalonym silniku?). Jeśli nie, jaka może być przyczyna awarii?
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość, starałam się opisać to jak tylko mogłam. Pozdrawiam.
Paula017
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Mar 2020, 09:21

Trzeba sprawdzić ładowanie alternatora bo może być tak że nie ładuje na wolnych obrotach, akumulator jest niedoładowany i szybko pada
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Mar 2020, 12:53

Pytania pomocnicze - czy podczas przekręcania stacyjki w pozycję do kontrolek, to zaświeca się czerwona kontrolka akumulatora i gaśnie po uruchomieniu silnika? Ewentualnie jak twój samochód nie posiada wspomnianej kontrolki, to czy na wyświetlaczu radia nie pojawia się jakiś komunikat?
Należy również na sam początek sprawdzić ładowanie aku jak wspomniał kolega wyżej. Powinno być 13,9V na włączonych światłach mijania. Nie mniej. Na wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14,4V.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Mar 2020, 14:41

Nie zauważyłam nigdy tej kontrolki ani komunikatu na radiu. Nigdy nie miałam podobnego problemu, a nie raz stałam samochodem na wolnych obrotach. Dziś rano po nocy samochód odpalił, ale ponoć akumulator był mało co naładowany, więc w ruch poszły kable.
Ale dziekuje za odpowiedz, samochód oddałam w ręce taty - on lepiej się na tym zna :)
Paula017
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Mar 2020, 09:26

Sprawdzić ciągłość cienkiego niebieskiego kabelka ( zazwyczaj taki kolor ) od wtyczki dwu pinowej na alternatorze , poprzez złącze w okolicach skrzyni biegów do modułu centralnej elektryki. Urywa się lub gnije . Częsta przypadłość aut grupy VAG stąd takie czary mary.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Lexus HS 250h
    Samochodem, który trafił do regularnej sprzedaży, był natomiast Lexus HS. Auto sprzedawano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale oficjalnie nigdy nie trafiło do Europy, dlatego w Polsce praktycznie go nie znamy. Model ...