Seat ibiza problem z uruchomieniem silnika

10 Lis 2007, 22:30

Witam! mam pewien problem z seatem ibizą 1,4 benzyna 95 rok silnik abd. od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika. Raz sie uruchomi a raz nie. Nie mam pojęcia co może być.. świece są nowe i przewody.
daniello1024
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • 10 Lis 2007, 22:43

    a kreci i nie zapala czy jak
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    10 Lis 2007, 22:53

    kręci cały czas a nie może zaskoczyć..
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    11 Lis 2007, 00:53

    a jak nie chce zapalić to iskra jest na wszystkich garach?jak zapali juz to dobrze ciągnie czy muli sie?masz gaz w nim?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    11 Lis 2007, 03:03

    nie mam gazu jest na benzynie jak sie załapie to ze 3 sekundy pochodzi i gaśnie. iskra raczej jest.
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    11 Lis 2007, 13:38

    Czytajac ten post znowu się denerwuję :twisted: .Nie ma czegoś takiego jak odpowiedz w stylu "raczej jest lub było sprawdzone tydzień temu".Ma być jasna odpowiedz - "jest" lub "nie ma" lub "dzisiaj sprawdziłem i ..."
    Tak więc napisz,czy jest iskra na wszystkich cylindrach,czy dochodzi paliwo do wtrysku.Wypadałoby też sprawdzić filtr paliwa,powietrza.No i zawory oraz ustawienie zapłonu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lis 2007, 13:38

    po tak krotkim czasie immobilajzer moze przerwac prace silnika
    olop
    Początkujący
     
    Posty: 58

    11 Lis 2007, 13:45

    sprawdzałem i iskra jest na wszystkich cylindrach, paliwo dochodzi do wtrysku, filtr paliwa i powietrza wymieniany 2 tygodnie temu.
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    11 Lis 2007, 13:47

    czasami cewka zapłonowa jest ciepła... czy to może byc przyczyną?
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    11 Lis 2007, 13:52

    W takim razie nalezałoby sprawdzić immo,jak pisze kolega Olop.Pozatym zawory i ustawienie zapłonu.Wartałoby jeszcze sprawdzić,czy jest odpowiednia moc iskry na świecach - końcówke przewodu WN trzymać w odległości około 0,5 - 1 cm od obudowy silnika,druga osoba musi w tym czasie zakręcić rozrusznikiem.Iskra powinna przeskoczyć z wyraźnie słyszalnym trzaskiem i powinna mieć niebieskawy kolor.Natomiast wieczorem warto też sprawdzić,czy podczas próby uruchomienia silnika,po przewodach WN i cewce nie biegają niebieskawe ogniki.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lis 2007, 13:57

    dzieki za pomoc.
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    11 Lis 2007, 14:00

    Pisz jakie efekty - dla potomności :)
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lis 2007, 14:10

    ok...
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    18 Lis 2007, 22:21

    okazało sie że na cewce pojawiało się duże przebicie. wymieniłem cewkę i działa bez zarzutu. dzięki za pomoc.
    daniello1024
    Nowicjusz
     
    Posty: 13