Seat Ibiza Wymienilem pasek rozrzadu i cos nie tak:(

18 Lut 2007, 22:15

Witam,
Kupilem wlasnie swoje drugie auto w zyciu- Seat Ibiza 1.0 rok 1997

Autko chodzilo super jak kupilem (czasami mial tylko problem z odpalaniem oraz na wolnych obrotach nie trzymal rownych obrotow). Ze wzgledu na to ze dbam o wszystko chcialem jak najszybciej wymienic w nim rozrzad bo nie wiedzialem kiedy byl wymieniany.
Kupilem nowy pasek rozrzadu oraz napinacz do tego modelu.
Samochod oddalem koledze (zawodowemu mechanikowi) i wymienil mi pasek rozrzadu oraz napinacz. Po zalozeniu odpalil silnik i wszystko bylo ok wiec poskladal cala reszte do kupy. Pozniej odpalil silnik raz jeszcze i zaczelo cos stukac (raczej zawory) :cry:
Od tamtej pory caly czas tak stuka.
Mehcanik ustawial rozrzad na swoje znaki zanim sciagnal pasek. Nie krecil wogole zebatkami i zalozyl nowy pasek z napinaczem. Mowil rowniez ze znaki na kole tzn z lewej strony silnika nie zgadzaja sie ze znakami z prawej strony... nie znam sie na tym wiec pisze tak jak go zrozumialem.
Pozatym przed sciagniecem paska jak ustawial pierwsza zebatke na znaki oryginalne to zebatka na dole (chyba od walu) nie zgadzala sie z oryginalnymi znakami.


Co moglo sie stac? Co wogole moge teraz zrobic aby auto chodzilo normalnie ??:( Glowilismy sie z tym mechanikiem i naprawde nie wiemy co zrobic. On cos probowal przestawiac z rozrzadem ale nic dalej to samo:(

Czy sa jakies inne znaki dzieki ktorym mozna ustawic rozrzad wedlug ustawien fabrycznych?

Prosze Was bardzo wszystkich o pomoc! Bardzo mi zalezy na tym samochodzie!Bede bardzo wdzieczny za kazda informacje!

Pozdrawiam i z gory dziekuje,
Kamil
Kokesz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Navan, Irlandia (ur.Bartoszyce)
  • 19 Lut 2007, 18:53

    może pasek przeskoczył o ząb trzeba ustawić na fabryczne znaki
    tomala2301
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Miejscowość: dolnyśląsk

    20 Lut 2007, 01:12

    Dzieki bardzo za wszystkie wypowiedzi.
    Nr silnika nie mam ale jutro postaram sie zdobyc i podrzucic. Jest to zwykly silnik z roku 1997 poj. 1.0, 8 zaworów, benzyna. Dzis probowalismy ustawic rozrzad na oznaczenia fabryczne no i silnik odpalil i chodzil rowno ale dalej te stuki bylo slychac. Jest jeszcze okienko w skrzyni biegow i tam tez sa jakies znaki (cos jak kreska czy wypustka) czy wiecei w jakiej pozycji to ma byc ulozone?
    Ustawialismy wal patrzac na znaki przy skrzyni i na znaki na kole od korbowodu zalozylismy pasek i auto nie chcialo odpalic. Wrocilismy do ustawien fabrycznych (nacinka na dolnej zebatce-wypustka ; kropka na gornej zebatce-wypustka) i silnik pali bez problemu, rowna praca jednak klepanie nadal jest.

    TOMEK bylbym bardzo wdzieczny jakbys mogl mi przeslac ten schemat
    e-mail: [email widoczny po zalogowaniu]

    Poza tym sciagnelismy pokrywe klawiatury no i 3 albo 4 samoregulatory byly dosc mocno luzne... czy to mogloby powodowac takie klepanie? Tylko teraz zastanawia mnie to ze przed sciagnieciem paska silniczek chodzil bardzo cichutko. Czy samoregulatory zaczynaja odrazu klepac czy jest to stiopniowe nasilanie sie z biegiem czasu im dluzej sie jezdzi tym mocniej zaczynaja klepac?

    Wogole olej wygladal jak kaszanka przy klawiaturze... musze zmienic koniecznie...

    Co byscie mi doradzili w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Kamil
    Kokesz
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Navan, Irlandia (ur.Bartoszyce)

    20 Lut 2007, 10:05

    A zaplon ustawiliscie?
    hot-garage
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Miejscowość: Górny Śląsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s
      BMW i3 wyznacza na świecie standardy radości z jazdy w samochodzie elektrycznych. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy silnika w nowym BMW i3s, ale też innowacyjnego układu kontroli trakcji specjalnie dostosowanego do dynamicznej ...