Seat Leon 1.9TDI ASV 100KM

07 Sie 2009, 10:50

Witam,

czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć łopatologicznie na jakiej zasadzie działa ten zaworek ? Jest to elektrozawór. Wg mnie jak sama nazwa wskazuje, powinien być w pozycji otwartej cały czas aż do momentu otrzymania jakiegoś napięcia.

Zdemontowałem u siebie w samochodzie ten zaworek. Ustami próbowałem dmuchać powietrze - było OK, normalnie przechodziło bez oporu. Podpiąłem zaworek do akumulatora i słychać było charakterystyczne cyknięcie - czyli teoretycznie działa... tylko gdy znów wdmuchałem powietrze ustami w niego to przeszło jak poprzednio, bez żadnego problemu. Czy w momencie kiedy cyknął i "załączył się" ( prawdopodobnie ) nie powinno się zmienić coś w jego pracy, tj. nie powinien się zamknąć ?

Dodam, że do zabawy zmusiły mnie notlaufy wyłapywane przy 120km/h... Turbo przeładowuje i nie wiem, czy ten zaworek po prostu umarł i chociaż cyka, nie reguluje ciśnienia, nie zamyka się bo coś się popsuło w nim w środku, czy turbo zapieczone...
domel86
Nowicjusz
 
Posty: 49
  • 07 Sie 2009, 14:49

    Jest to zawór ograniczający ciśnienie doładowania.Jak sama nazwa wskazuje,jest zawór elektryczny,a więc musi się otwierać i zamykać.Podmień go z N18 i się przejedz.Jak usterka ustapi,to jest do wymiany N75.
    Może to też być wina samej turbiny - może być zapieczona,może to być kierownica turbiny,może to być jakaś nieszczelność.Może to też być czujnik interculera lub nieszczelność na nim samym.
    Robiłeś logi?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Sie 2009, 21:08

    MotoAlbercik napisał(a):Jest to zawór ograniczający ciśnienie doładowania.Jak sama nazwa wskazuje,jest zawór elektryczny,a więc musi się otwierać i zamykać.Podmień go z N18 i się przejedz.Jak usterka ustapi,to jest do wymiany N75.
    Może to też być wina samej turbiny - może być zapieczona,może to być kierownica turbiny,może to być jakaś nieszczelność.Może to też być czujnik interculera lub nieszczelność na nim samym.
    Robiłeś logi?


    Rozebrałem zgodnie ze znalezioną instrukcją ten zaworek, przeczyściłem dokładnie WD40 wszystkie możliwe elementy, włącznie z gumką... Złożyłem całość, podkleiłem i jakie było moje zdziwienie, gdy na kierownicy przestałem wyczuwać drgania, które do tej pory na wolnych obrotach dawały o sobie znać. Do tego samochód cichszy w pracy niż do tej pory. Co jednak najważniejsze, na 15ście podjęty prób wyłapania notlaufa dwa razy się to zdarzyło w najmniej oczekiwanym momencie. Raz podczas jazdy na czwórce bez pedału w podłodze, a drugi raz na czwórce podczas spokojnej jazdy... Podczas butowania od 1500rpm do ponad 3000rpm na czwórce i piątce autko przyśpiesza ładnie - czuć jedynie taki chwilowy zanik mocy, tak jakby chwila zastanowienia przy 2500rpm po czym jedzie już ładnie i rozpędza się do dużych prędkości. Ten zastój także nie pojawia się za każdym razem... Mam podejrzenia, ze ten zaworek mimo przeczyszczenia i tak nie działa w 100% poprawnie... Nie za każdym razem cyka przy przekręceniu kluczyka. Być może uda mi się jutro nówkę sztukę założyć, wtedy zrobię logi i okaże się...
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski
      Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette. W tym roku po ...
      Sezon na jednoślady - motocykle, skutery i rowery
      Wraz z początkiem wiosny na ulicach pojawiają się motocykle i skutery. Użytkownicy takich pojazdów są w sposób szczególny narażeni na niebezpieczeństwo związane z wypadkami, ponieważ w razie kolizji nie ...