Seat Leon 2.0 TDI CR problem z UPG?

21 Lut 2021, 14:16

Witam,
Pacjent Seat Leon 2.0 tdi 170hp na common railu (225hp/485Nm)
Problem polega na ubytkach płynu około 1l na 200-300km oraz na kopceniu podczas stania na światłach bądź ruszania.
Usunięty dpf, egr, chlodniczka spalin, zostały tylko klapy wirowe.

Ubytki płynu:
Mam 100% pewność że nie ma żadnych wycieków, wlany barwnik uv i dokladnie ogladniety silnik oraz nagrzewnica pod lampa uv kilkukrotnie, brak jakiejkolwiek kropelki, wymieniony termostat, zrobiony test na upg (standardowy za 20zl z motoryzacyjnego) kolor zmienia raz na zielony raz na żółty więc wskazywało by to na upg lecz poza ubytkiem i pozytywnym testem nie ma żadnych inny objawów typowych dla uszczelki, chlodniczka spalin usunięta.

Kopcenie:
Tylko i wylacznie na biegu jałowym, zwykle podczas stania na światłach po kilku sekundach świata za mną nie widać, raz jest gorzej raz lepiej lecz widać to w lusterku,temperatura minusowa kopcenie jest wieksze, temperatura dodatnia +5 stopni kopcenie jest mniejsze kolor to zagadka biały wpadający w siwy i jednocześnie widać pod słońce poświate niebieskiego :), odma sprawdzona jest drożna+ wrzucony separator/oct - bez zmian, dodatkowo czasami podczas ruszania puszcza bąka dymu.
BRAK UBYTKÓW OLEJU a jeśli jest to nieznaczny w granicach do 200ml na 10tyś

Mi już brak pomysłów zostało tylko targać głowice i mieć nadzieje że da się ją pospawać a kopcenie według mnie będzie powodowane przez turbosprężarke ale chętnie zaczerpne wiedzy od was zanim ściągne głowe.
Epcia
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0

22 Lut 2021, 13:24

Silnik ci zawsze dobrze odpala nie z tym problemów? Tak samo z pracą na wolnych obrotach, pracuje równo?
Wszystko to co napisaleś wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Zobacz jeszcze w jakim stanie jest olej w silniku.

Ubytek 1 litra na 200-300km to bardzo dużo.

Epcia napisał(a):kopcenie według mnie będzie powodowane przez turbosprężarke
W tym przypadku to raczej nie będzie turbina.

Epcia napisał(a):Tylko i wylacznie na biegu jałowym, zwykle podczas stania na światłach po kilku sekundach świata za mną nie widać, raz jest gorzej raz lepiej lecz widać to w lusterku,temperatura minusowa kopcenie jest wieksze, temperatura dodatnia +5 stopni kopcenie jest mniejsze
Tu niestety parę wodną raczej można wykluczyć przy takim kopceniu. Płyn chodzący musi się jakoś przedostawać do komory lub komór spalania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

22 Lut 2021, 17:54

Tak, odpala na widok kluczyka, ma moc itd, brak jakichkolwiek objawów oprócz wspomnianego ubytku płynu i tego kopcenia.
Para wodna napewno to nie jest bo jak stoję na światłach to robi się coś w stylu zawiesiny i nie rozchodzi się w powietrzu tak jak para wodna, tylko wisi w powietrzu taka chmura szczególnie to widać przy ruszaniu, śmierdzi to tak olejowo troszke ale ubytek oleju jest tak mały że nie muszę nawet robić dolewek od wymiany do wymiany, płyn też jest czysty nie ma w nim oleju ani płynu w oleju, paliwo też w normie, nie pali ani więcej ani mniej, tyle samo.
Co ciekawe pierwsza chmure zauważyłem jakieś 7-8miesięcy temu ale zlałem temat, dopiero jakieś 2-3 miesiące temu zaczęło ubywać płynu na początku mniej i z czasem coraz więcej, kopcenie kiedyś też było sporadyczne, raz kopcił później tydzień spokoju itd, natomiast teraz dolewki płynu robię regularnie co te 200-300km czasem po trasie nawet częściej, ostatnio zrobiłem 150km w weekend ciągłej jazdy i na miejscu musiałem dolać prawie litr, to samo na powrocie
Epcia
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0

23 Lut 2021, 09:57

Sprawa jest prosta. Jeżeli ubywa płynu ze zbiorniczka, to ma on tylko i wyłącznie dwie drogi - wyciek zewnętrzny, albo wyciek wewnętrzny. Piszesz, że dokładnie posprawdzałeś i wycieku zewnętrznego nie ma. Pozostaje więc tylko wyciek wewnętrzny, czyli nic innego jak UPG.
Po samych spalinach z rury trudno tu cokolwiek powiedzieć, ponieważ
Epcia napisał(a):Usunięty dpf, egr, chlodniczka spalin

Chłodnica spalin usunięta, więc to wyklucza jej przepalenie. Ale ma ona za zadanie schładzać spaliny. A jak jej nie ma, to spaliny z rury wydechowej są o wiele bardziej gorące niż powinny. Stąd też może być tyle spalin, tym bardziej, że teraz mamy zimę, temp nas nie rozpieszczają. A im zimniej tym bardziej widać te spaliny wydobywające się z rury.
Jednakże gdzieś ten płyn musi się podziewać...
Robiłeś test na spaliny w płynie i wyszedł ci pozytywnie...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford Focus - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego modelu najniższym spalaniem charakteryzuje się silnik Diesla 1.5 TDCi ECOnetic o mocy 105 KM. Producent deklaruje, że średnie zapotrzebowanie na olej napędowy jednostki to 3,4 l/100 km (w mieście: 3,8 l/100, ...