Seat Leon chwilowe drgania kierownicy

06 Sie 2017, 14:15

Witam, mam dość nietypowy problem w swoim aucie. Mianowicie chodzi o to że raz na kilka dni a nawet tygodni drży mi kierownica od 60 km w górę. A na prawdę tragedia jest przy puszczeniu gazu. Wtedy to aż całe auto się trzęsie. Dziwne jest to że właśnie od czasu do czasu to się pojawia i po przejechaniu paru km drgania ustają. Ostatnio miałem tak że gdy drgania kierownicy podczas jazdy ustały to przez chwilę pojawiły się przy hamowaniu lecz po chwili wszystko się uspokoiło i podczas trasy 300 km był cały czas spokój.
domel281
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 01 1993
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Sie 2017, 13:55

Zaglądałeś może do klocków i tarcz żeby zobaczyć w jakim są stanie?

Jak hamujesz poza wspomnianym problemem to nie wyczuwasz takich wibracji? Mogło by to być spowodowane krzywymi tarczami.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sie 2017, 17:03

Ten problem zaczął się jeszcze zimą lecz drgania były delikatniejsze myślałem że to koła ale po wymianie na letnie było to samo więc myślę że może tarcze bo faktycznie czasami drgał mi delikatnie hamulec. Po wymianie tarcz nadal to samo. Również miałem luz na lewej końcówce drążka. Po wymianie dalej to samo. Tylko dziwne że lewa końcówka się wyrobiła A nie prawa od pobocza. Może te drgania wychodzą z lewej strony? Również koła wywazalem tydzień temu bez rezultatów. Diagnosta na przeglądzie nie stwierdził luzow w zawieszeniu.
domel281
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 01 1993
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Sie 2017, 13:29

Zostaje jeszcze półoś która też może być przyczyną takich problemów jak u Ciebie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sie 2017, 17:43

Mi się wydaje że półoś to drgania cały czas by powodowała.
domel281
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 01 1993
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Sie 2017, 11:09

domel281 napisał(a):Mi się wydaje że półoś to drgania cały czas by powodowała
Nie koniecznie wszystko zależy od tego jakie to jest skrzywienie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ponad 210-konna Toyota Yaris
    Sportowa wersja Yarisa z mocnym silnikiem benzynowym. Wraz z nim Toyota powraca do segmentu hot hatchów. Auto o 3-drzwiowym nadwoziu i silniku 210 KM to ogniwo łączące Yarisa WRC z rynkową linią najpopularniejszego ...

08 Wrz 2017, 11:32

Sprawdź tarze klocki oraz drążki kierownicze, być może to jedna z przyczyn, a jeżeli wszystko jest okej to pozostaje jeszcze poduszka silnika.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Wrz 2017, 17:56

Dwa razy miałem sytuację że zagrzało mi się koło. Kupiłem zestaw regeneracyjny do zacisków i jak na razie zrobiłem około 500 km i jest spokój.
domel281
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 01 1993
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Wrz 2017, 14:18

Czyli to same zaciski? Dosyć wątpliwe, ale wszystko może się zdarzyć, dla pewności wymieniłbym klocki oraz tarcze, u mnie był podobny objaw i okazało się że jedna jest po prostu krzywa.
MdmParts
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

22 Wrz 2017, 20:51

Tarcze zmieniałem przed regeneracja zacisku i nic nie dało. Dodam że uszkodzona była osłona pylowa tloczka. Mogły być wyrobione też prowadniczki i gdy zacisk trzymał dostawał wibracji. Taka moja teoria.
domel281
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 01 1993
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001