Przetarte podwozie, co z tym zrobić....?

01 Sie 2017, 09:17

Cześć! :)

Ostatnio bardzo mocno przytarłem podwozie w swoim Oplu Corsie C :( :x Niestety nie wiem co z tym zrobić... :(

Sytuacja wygląda tak, że w dwóch miejscach z jednej strony starłem warstwę ochroną podwozia, do gołej blachy. Na szczęście oprócz zdartej warstwy ochronnej nic się nie stało.


Co z tym powinienem zrobić?

- zostawić i liczyć, że nie będzie mocno rdzewieć? Chciałbym jeszcze tym autem pojeździć przez około 3 lata.
- zakonserwować od nowa całe podwozie? Wydatek rzędu 500-700 zł ( u mechanika)
- zakonserwować tylko i wyłącznie te przetarte elementy*? Jak/czym i u kogo?

*Sam nie jestem wstanie tego zrobić, nie mam miejsca, narzędzi, ani zdolności do tego, a chciałbym żeby było to zrobione dobrze.

Poniżej zdjęcia:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

cmmwdf
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 08 02 2013
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Sie 2017, 11:04

No zostawic tego nie mozesz bo zaraz rdza zje. Postaw na pełną konserwacje to i przy okazji wszystko bedzie zabezpieczone.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sie 2017, 12:55

Można też zabezpieczyć tylko miejsca uszkodzone na których widać gołą blachę. To wyjdzie na pewno taniej np. podkład w sprayu i baranek w sprayu (lepszy jest nakładany pod ciśnieniem za pomocą pistoletu i sprężarki ale to powinno zabezpieczyć te powierzchnie). Chyba że podwozie w pozostałych miejscach wymaga ingerencji więc wtedy wskazane jest zabezpieczenie całego podwozia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sie 2017, 10:49

Musisz zabezpieczyć podwozie woskową masą. Dobre są te z firmy APP. warto mieć taki wosk, bo często sie przydaje.
bask
Początkujący
 
Posty: 116
Auto: Opel

08 Wrz 2017, 10:30

Z tego co widzę to obtarcie nie jest duże, więc masz dwa wyjścia; albo robisz i zabezpieczasz to samodzielnie, albo też oddajesz do lakiernika.,w tym przypadku bezie drożej ale i pewniej że całość zostanie wykonana poprawnie.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2017, 11:01

tak jak wyżej, oddaj do speca, on Ci to zrobi profesjonalnie i zajmie się prawdopodobnie tylko zdartą częścią. Nie jest to duże, więc koszt nie będzie astronomiczny
nangen
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 03 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...