Seat Leon - dym z korka oleju

13 Lip 2020, 16:12

Witam. Planuję kupić nowe auto. I znalazłem Seata Leona z 2013 roku(model 2014), z silnikiem 1.6 TDI. I wszystko jest z nim w porządku. Tylko jedyną rzeczą, którą zauważyłem jest to że po odkręceniu korka oleju wydobywa się stamtąd coś w rodzaju dymu. I stąd moje pytanie. Czy to coś poważnego? Słyszałem, że to może być coś z odmą. Czy ewentualna naprawa byłaby kosztowna? I czy w ogóle warto się tym egzemplarzem interesować?
P.S. Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę, więc proszę o wyrozumiałość :D
adorianu99
Obserwowany

14 Lip 2020, 08:11

Raczej nie masz się czym stresować :) bo w nowszych takich silnikach to raczej norma na rozgrzanym silniku. Chodzi tu o samą konstrukcję silnika i coraz większe moce.
Przyjrzyj się czy silnik równo pracuje, czy ma moc, czy nie dymi itp.

Generalnie kiedyś patrzyłem sobie na TDI zaraz po wyjechaniu z salonu (2016 rok) u kolegi i dmuchało z pod korka i tu jest to norma w nowych samochodach z takimi silnikami. Sprawdzałem tak z ciekawości kila innych silników TDI z małym przebiegiem i było to samo. Znajomy dostał auto na jazdę testową i również dmuchało. Wychodzi na to że w nowych to norma.
Inaczej jest w starszych gdzie taki przedmuch oznaczał zazwyczaj, że silnik zbliża się do remontu i jest już w kiepskiej kondycji.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

14 Lip 2020, 08:37

Tylko, że to się zadziało kilka minut po odpaleniu, gdy jeszcze nawet nie zdąrzył się dobrze rozgrzać. Dodam też że na postoju silnik pracował równo
adorianu99
Obserwowany

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nie wchodź na czerwonym świetle!