04 Sie 2014, 16:52
Nie słuchaj tych wszystkich ludzi bo onic co najwyżej widzieli i jedno i drugie auto ale na okładce auto świata. A założę się, że wiekszość z tych ludzi nie ma nawet prawa jazdy.
Obejrzyj jedno i drugie auto i sam oceń które jest lepsze. Taki temat to jak wyższość Świą Wielkanocnych nad Bożego narodzenia...
Do tej pory nawet jedenej obiektywnej wypowiedzi nie przeczytałem.
1) "Leon ma niby beznadziejne silniki". Sprostujmy.
W leonie są dostępne silniki benyznowe:
1.4 - 85KM - zbyt słaby do tego auta ale dobrze znosi GAZ,
1,6 - 102 KM - rozsądny wybór, dobry stosunek osiągów do spalania i dobrze znosi zasilanie gazowe.
1,4 TSI 125KM - podobno wyciągają się łańcuchy rozrządu, ale na ilość sprzedanych silników wcale nie było aż tak dużo usterek (nie zapomnijmy że silniki napedzaja Seata, VW, Skode i Audi)
1,8 TSI 160KM jedna z lepszych jednostek napedowcyh w Leonie. Nie ma nadmiernie problemu z łańcuchem ogólnie bardzo dobre osiągi plus spalanie okolo 10 litrów w mieście.
2,0 TSI 211/240KM - silniki bardzo wytrzymałe i o ile nie zajeżdzone to bezproblemowe. I śmiesznę są wypowiedzi typu nigdy nie miał tyle km... większość wypluwa albo okolice 240 km albo więcej. Argumenty? Wejdź na stronę streetracing i popatrz na wydruki z hamowni.
Teraz ty potwierdz, że nie wypluwają nawet 200km hę?
Oraz silniki diesla:
1,9 TDI 105 KM - w rzeczywistości rzadko kiedy mają 105 KM bo w większości ich moc oscyluje w okolicach 108-120km. Silnik wszystkim znany i lubiany. Niestety w większości przypadków ma na karku kilkaset tysięcy km przebiegu. Trzeba się postarać o dobry egzemplarz. Jesli trafisz na taki bierz w ciemno.
2,0 TDI 140KM sprzed 2008 roku na PD - jedni sobie chwalą jeżdzą po 300-400 tysiecy km i nic się nie dzieje innym padają po 50 000 km.
2,0 TDI 140/170 po 2008 roku na CR - bezproblemowe silniki, masz kase bierz w ciemno.
1,6 TDI 105km - wariant którym się jezdzi subiektywnie zdecydowanie gorzej niz 1,9 TDI. Inna charakterystyka silnika.
Teraz CIVIC:
Silniki benzynowe:
1,4 - zbyt słaby
1,8 ok 140 KM - dobry silnik, bierze olej i musisz lubić kręcenie obrotów. Do 4000 obr nie jedzie ze względu na charakterystykę silnika. Warty polecenia.
2,0 201 KM - bezkompromisowy, wiertarka ale także musisz lubic krecenie silnika do 7000-8000 obr min. Do 5000 malo co sie dzieje.
Tyle....
Diesle:
2,2 140km - Dobry, sprawdzony silnik. Zadbany brac. Psuja się duperele jak w kazdym dieslu.
Skrzynia biegow:
W leonie malo kto narzeka na skrzynie, chodzi plynnie.
W Civicku ludzie narzekaja na haczace skrzynie biegow.
Zawieszenie:
LEON : z tylu zawieszenie wielowahaczowe, prowadzenie auta fantastyczne. Wielowahacz docenisz na szybkich zakretach zwlaszcza kiedy droga tak jak w polsce jest niezbyt rowna.
W wielu testach zawieszenie i prowadzenie leona II jest porownywane do Focusa. A to wiele jzu mowie za siebie.
Civic: Z tylu przestarzala belka skretna. Podobne rozwiazanie jak w Citroenie BX z 1990 roku...
Czemu to zastosowali nie wiadomo.
Wnętrze: jak kto lubi, tutaj to juz wybor wg gustu.
Leon to tradycyjna deska rozdzielcza, od razu zlapiesz co gdzie jak.
Civic projektant chyba mial adhd lub projektowalo to kilka projektantow i kazdy wstawial swoje patenty gdzie mu pasowalo...
materialy mysle ze podobne.
Design:
leon sportowa linia klinu, auto nie dla szaraków którzy na wszystko narzekają.
civic design także z zacięciem sportowym lecz ten przeszklony przód wielu osobom nie odpowiada...
Wnętrze: Podobna ilosc miejsca, ale bagaznik wyraznie wiekszy ma Civic.
Czesci/Serwis:
ciezko porownac cos do VW. Ludzie mówią że to wada i obciach.
Ale nie ma co słuchać tych dzieci neostrady.
technika VW to tanie części, możesz je kupić nawet w kwiaciarni...
Serwis: każdy zna technike vw bo tych aut jezdza milniony więc jest dobrze znana i także tania.
A np w hondzie u znajomego, sprowadzali przez 3 tygodnie z japonii łożysko do koła...
Przemyśl i nikogo nie słuchaj, dobrze ci radze.
POLECAM LEONA bo na nim sie nie zawiedziesz. Ma fenomenalne wlasciwosci jezdne. Civic tez ma dobre ale nie az tak dobre jak Loen II. Uklad kierowniczy. Przejedz sie i tym i tym. Leon ma najlepszy uklad kierowniczy w klasie. Potwierdzone wieloma testami.
Civic ma mniej silników ale wszystkie są godne polecenia. ma wiekszy bagaznik. Za diesla 2.2 zaplacisz wieksze OC niz za 2,0 TDI VW.
Robson86
Mitsumaniak
Pozdroo