

I dodaje: "Ma bardzo dobre proporcje, z lekkim, wizualnym przesunięciem masy kabiny nad tylnymi kołami, przy zachowaniu płynnego przejścia między przednim błotnikiem, a kabiną. Powierzchnie zostały wyraźnie wyrzeźbione w celu zwiększenia jego trójwymiarowości, widocznej dzięki wpływom światła i cienia, a jego linie mają zaznaczać asertywność, jak na przykład zewnętrzny kształt reflektorów i lamp tylnych. Podsumowując, jestem przekonany, że nowy Leon jest pełnią charakteru".
Przy 4,26 metrach długości, nowy Seat Leon jest o około 5 centymetrów krótszy od swojego poprzednika, jednak jego rozstaw osi zwiększył się o prawie 6 centymetrów. Tak sprytne opakowanie umożliwiają krótkie zwisy poprawiając silną wizualna obecność kół i dając praktyczne korzyści takie jak poprawa wielkości wnętrza, zwłaszcza dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach, jak również przewożonego bagażu.

Kanciasta linia reflektorów to typowa cecha nowego, projektowego języka SEAT-a, a jednocześnie element doskonale zintegrowany z nową wyrzeźbioną formą Leona. Pełne światła LED-owe są po raz pierwszy dostępne w klasie aut kompaktowych. Nowe reflektory dodają niepowtarzalnego wyglądu przodowi Leona. Dodatkowo nowy Leon ma teraz charakterystyczny wygląd, dzięki "podpisowi", wzorowi złożonemu z LED-owych świateł dziennych.

Z boku, nowy SEAT Leon wygląda jak precyzyjnie wykonana rzeźba na kołach. Charakterystycznie nieprzerwana „Linea Dinámica” biegnie do tyłu nad nadkolami przypominając napięcie dobrze wyrzeźbionego mięśnia. Charakterystyczne dla Leona trapezoidalne słupki C są krótkie i mieszczą skierowane ku górze trzecie okna.
Tył nowego Leona został intensywnie nakreślony. Duże logo służy jako klamka tylnej klapy, a lekko klinowate, dostępne w technologii LED światła tylne podkreślają szerokość samochodu.
POLECAMY Nowy SEAT Leon
źródło: Seat