Seat Leon - mała prędkość

14 Maj 2011, 13:18

Witam
Posiadam Seata Leona 1.9 TDI zachipowanego na 140 koni i mam następujący problem:
auto osiąga prędkość tylko do 120 km/h a obroty dochodzą do 3500 i nie więcej.
Z tego co zauwazyłem to na 3 biegu osiąga normalne obroty i na niższych ale od 4 już tylko do tych 3500 , choć nie jestem też pewnien czy na 3 biegu osiąga normalne obroty. Problem był sprawdzany i wyskoczył taki błąd:
17965.P1557 Cisnienie doładowania graniczna wartość regulacji przekroczona w góre.

Wiecie może w czym jest problem? Proszę o jakąs pomoc :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Maj 2011, 14:49

Te 3500 rpm przy 120km/h to jest na 4tym biegu czy 5tym? Jak na 5tym, to sprzeglo ci sie slizga pewnie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

14 Maj 2011, 16:38

Zobacz czy sztanga od turbiny się nie zawiesiła (czy nie zastały sie łopatki) i czy działa, posprawdzaj wężyki od podciśnień, i zawór EGR.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

15 Maj 2011, 00:09

te 3500 to na 4 i 5 biegu tak samo dochodzi do tej granicy i koniec, a co do turbiny to ona chodzi bo czuć ją jak się włącza nawet na tym 4 biegu bo ona się włączą od około 2500 obrotów.
Po prostu dochodzi do 3.5 i tak jak by koniec a pedał do spodu. Byłem właśnie u mechanika to mówił, że najprawdopodobniej to zawór jakiś tam N75 czy N72 nie wiem juz sam :D No nic wydam te 150 zł na ten zawór i zobaczymy wtedy. Mam nadzieję, że to pomoże :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2011, 09:07

magik22 napisał(a):najprawdopodobniej to zawór jakiś tam N75


To zawór sterowania EGR lub turbiną .
Jak nie pomoże trzeba zrobić logi i zobaczyć czy go nie przeładowuje.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

16 Maj 2011, 14:36

sprawdz cały dolot IC czy nie ma jakiś dziur.
ja bym obstawiał za przepływomierzem.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...
    Co daje aktywny mechanizm różnicowy?
    Mechanizm różnicowy to nieodzowny elementem każdego samochodu. Jego zadaniem jest umożliwienie niezależnego obracania się kół osi napędzanej na zakrętach, kiedy każde z nich pokonuje inną drogę. W tej roli bardzo ...

06 Cze 2011, 22:14

Dziś wymieniłem zawór N75 i niestety nadal jest to samo. Mechanik, który mi to wymieniał mówił dziś, że po czytaniu o tym problemie na internecie stawia na zapchaną turbinę. Co o tym sądzicie czy może tak się dziać przez zapchaną turbinę? Dodam, że turbo jako tako chodzi, choc w sumie może nie zawsze tak jak powinno bo czasem tak jak by nie łapało mocy a czasem łapie moc od 1.7 tys obrotów około. :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Cze 2011, 23:11

zdejm weza od turbiny i sprawdz w palcach jak obraca sie wirnik turbiny i czy nie ma luzów.
sprawdz tez przepływomierz...on na komputerze nie wyskoczy jak jest walniety
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

07 Cze 2011, 00:01

hmm może faktycznie ten przepływomierz, bo czytałem gdzieś, że on odpowiada także za start auta a u mnie auto czasem się rozpędza tak jak powinno a czasem wolniej czyli przymula nawet na małych obrotach. Czyli radzicie najpierw przepływomierz sprawdzić? Pytam tak o szczegóły bo jestem bezradny a na stacje diagnostyczną nie chce jechać bo mi powiedzą to samo, albo będą kazac całą turbinę wymienić jak nie będą pewni... :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Cze 2011, 10:04

tak bym spróbował, juz spotkałem sie z kilkoma takimi przypadkami.
najlepiej kupic orginał...300-400zł chyba;_)
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

07 Cze 2011, 13:47

A co uważacie o tym, że turbina może być zapchana jak mówił mechanik znajomy? Mi się troszku nie chce w to wierzyć bo turbo jako tako się włącza choć nie wiem czy dobrze bo ono się włącza od obrotów około 1.7 tys a powinno chyba 2.5... :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Cze 2011, 16:02

Turbo sie wlacza nie od predkosci obrotowej walu korbowego, ale od cisneinia spalin, ktore wylatuja kolektorem wydechowym, 1,7k rmp, to raczej tak jak byc powinno dla diesla.

Co do przeplywomierza, to mozesz go odlaczyc i zobaczyc czy z odlaczonym bedzie tak samo czy jeszcze gorzej.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Cze 2011, 16:58

Czimi napisał(a):Turbo sie wlacza nie od predkosci obrotowej walu korbowego, ale od cisneinia spalin, ktore wylatuja kolektorem wydechowym, 1,7k rmp, to raczej tak jak byc powinno dla diesla.

Co do przeplywomierza, to mozesz go odlaczyc i zobaczyc czy z odlaczonym bedzie tak samo czy jeszcze gorzej.


A jeśli będzie tak samo to znaczy, że to przez przepływomierz? :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Cze 2011, 18:35

A przynajmniej duze prawdopodobienstwo, uszkodzony przeplywomierz w 1,9 TDI 130KM, czy byl podlaczony czy odlaczony, nie bylo zadnej roznicy, w obu przypadkach samochod mial problem zeby na 3-cim biegu pod wiadukt wjechac.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Cze 2011, 23:53

hmm to może faktycznie to, wymienię ten przepływomierz i powiem wam tak za pół miesiąca czy to pomogło :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000