Seat Obroty - podwyższone na gazie, falujące na benzynie

29 Paź 2014, 09:49

Witam,

Mam taki problem.
Mój seat vario, beznzyna+gaz, 1.4 16v. 2001r. Pali dobrze, zazwyczaj na cyknięcie. Ruszam i ostatnio po przejechaniu kilometra, maks dwóch silnik przestaje "ciągnąć". Nie gaśnie. jak wrzucam na jałowy to na gazie, obroty jak dodam gazu, idą w górę i nie spadają, natomiast na benzynie falują od 1k do 1.5k. Pomocy!!!

Pozdrawiam
dambojar
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Seat Vario
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2001

30 Paź 2014, 13:33

Według mnie możesz mieć rozszczelniony dolot powietrza. Trzeba wszystko obejrzeć. Jako,że na gazie jest bardziej czuły na wszystkie zakłócenia w obrębie właśnie dolotu powietrza,to wygląda to gorzej niż na benzynie, gdzie tylko przy tym samym lewym powietrzu obroty falują.
Oczywiście problem może się wiązać z niedomaganiem przepustnicy lub silniczka krokowego. Oby dwie te rzeczy warto wykluczyć wykręcając np. krokowca i myjąc go w benzynie. Przepustnicę też warto wyczyścić i sprawdzić jej uszczelkę i może czujnik położenia przepustnicy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi RS 6 Avant V8-Biturbo 4.0 TFSI 560 KM i 700Nm
    Nowe Audi RS 6 Avant to symbol technicznych możliwości jutra. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s, a na życzenie klienta ...
    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...