Seat pije bardzo dużo wody.

06 Cze 2015, 19:16

Witam, mam seata cordobe 1997r. benzyna. Sprawa wygląda tak że msc temu przejechałem z domu 5km i nagle spod maski zaczął lecieć biały dym od strony zbiornika płynu chłodniczego (pierwszy raz to się zdarzyło). Wywaliło cały płyn chłodnicy na silnik i zbiornik był pusty, po tej akcji mechanik mi wymienił termostat razem z obudową bo była pęknięta + przy okazji czujnik temperatury który od roku był niesprawny. Potem było ok, tydzień później wymieniłem cały rozrząd razem z pompą wody i pasek alternatora. Pojechałem tym autem do Anglii i w połowie drogi zaczeło się robić tak że jak jechałem autem ok 4,5-5tyś obrotów to musiałem stawać co jakiś czas i dolewać wody bo albo zbiornik był pusty albo było jej bardzo mało. Teraz jeździłem po anglii i bylo spoko, ale jakiś tydzień temu problem wrócił i teraz prawie codziennie muszę mu dolewać ok 1l wody, czasem się zdarzy że jej w ogóle nie ma, a czasem jest lekko poniżej minimu, dziennie autem jeżdże ok 80km (40km w 1 i po 8godzinach 40km w drugą stronę) i obroty jakie robię to do 5tyś bo jade autostradą, dodam że zauważyłem że wody szybko ubywa tylko wtedy jeśli jeżdże powyżej 120km/h, jeśli jeżdże poniżej 120 to czujnik temperatury wariuje i dochodzi do czerwonej kreski, a jeśli jeżdże ok 150-160 to czujnik jest przy połowie. Starałem się opisać szczegółowo bo auto jest mi potrzebne na codzień i owszem mogę jeździć i dolewać wody codziennie, ale jest to trochę męczące a z drugiej strony wydaje mi się że jak tak będę robił to w końcu rozwali mi chłodnice albo coś, wycieku pod autem nie ma, wody ubywa tylko przy wyższych obrotach, w trakcie jazdy, jak stoi w miejscu pod domem to nic nie ubywa.

Ktoś ma jakiś pomysł?
adrian01818
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Cordoba 1997
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Cze 2015, 10:41

Odkręć korek oleju i sprawdź jak wygląda sprawa. Czy nie ma jakichś klusek pod korkiem?
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Cze 2015, 15:16

odkręcałem, sprawddzałem i nic nie widać, wszystko normalnie tam wygląda
adrian01818
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Cordoba 1997
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Cze 2015, 17:31

A z rury wydechowej nie leci zbyt dużo dymka? Jaki ma kolor?
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2015, 20:25

nie leci żaden dymek z rury.. ;)
adrian01818
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Cordoba 1997
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Cze 2015, 22:04

Jeżeli więc z rury wydechowej nie leci biały dym, nie masz problemów z porannym uruchamianiem silnika, olej nie ma koloru kawy z mlekiem, to masz wyciek zewnętrzny. Musisz obserwować cały układ chłodzenia od momentu rozruchu, przez moment całkowitego nagrzania silknika do momentu stygnięcia. Wyciek może się pojawić dopiero jak silnik się nagrzeje i w układzie zrobi się ciśnienie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Toyota GT86 i Shelby Toyota 2000 GT
    W niedzielę zakończył się Goodwood Festival of Speed, święto motoryzacji w Wielkiej Brytanii. Wśród atrakcji przygotowanych przez Toyotę znalazło się 6 specjalnie opracowanych egzemplarzy Toyoty GT86, które ...

13 Cze 2015, 17:05

@MotoAlbercik dzięki za informacje :)
Jednak byłem u mechanika i okazało się że mimo że z rury nie widziałem dymu to uszczelka pod glowica jest dupnieta, wiec lipa, auto na zlom leci :S
adrian01818
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Cordoba 1997
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Cze 2015, 19:06

adrian01818 napisał(a):ednak byłem u mechanika i okazało się że mimo że z rury nie widziałem dymu to uszczelka pod glowica jest dupnieta

O obecnej porze roku, jak jest ciepło, to ciężko zdiagnozować niestety w ten sposób UPG. W zimie nie byłoby problemu, bo zostawiałbyś za sobą kłęby białego dymu.
adrian01818 napisał(a):auto na zlom leci

A dlaczego? Nie szoda ci tego auta? wymiana UPG to ni jakieś kosmiczne kwoty. chyba, że ci gnije lub masz inne defekty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000