Seat Leon 14 16V. Skoki temperatury wskaźnika

13 Cze 2015, 11:45

Witam. Mam problem z moim Leonem 1.4 16 V. Mianowicie wariuje mi wskaźnik temperatury. Jak przejadę 10-15 km to jest wszystko w porządku,temperatura dochodzi do 90 stopni i stoi. Aż w pewnej chwili strzałka zjeżdża do zera (trwa to dosłownie 2 sekundy), potem troszkę wzrośnie, nagle znowu spada do zera i tak na okrągło. Tydzień temu auto mi się zagotowało, choć wskaźnik także pokazywał 0 stopni (jednak czerwona kontrolka obok wskaźnika migała i piszczała, że temperatura jest za wysoka). Zmieniłem termostat, na najdroższy jaki był w sklepie(wcześniej miałem jakieś tani śmietnik) jednak wczoraj znów temperatura zaczęła wariować, spadła do 0. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, dolny wąż był zimny, a górny gorący, w zbiorniczku jakby przybyło płyny, bo jest ponad stan, a po wymianie termostatu pilnowałem żeby ilość była odpowiednia. Nie wiem, czy da coś wymiana czujnika, czy to nie coś poważniejszego, bo wymiana kolejnego termostatu raczej nie wchodzi w grę bo i tak nic to nie zmienia, choć słyszałem że dość wadliwy element. Proszę o pomoc, bo bez samochodu jak bez ręki, a nie chcę jeździć na ryzyku.
mistrzuniu91
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 23 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2015, 18:01

Węże z chłodnicy przy nagrzanym silniku nie były czasem twarde?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2015, 19:27

Były dość twarde.
mistrzuniu91
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 23 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2015, 14:30

Tak więc prawdopodobnie zapowietrza ci się układ, albo korek zbiorniczka wyrównawczego jest uszkodzony i nie upuszcza ciśnienia. Zacznij od korka - na zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka, uzupełnij płyn jak masz mało i nagrzewaj auto. Po nagrzaniu sprawdz węże, czy dalej są takie twarde i czy dalej temp. skacze. Możesz się też przejechać autem bez tego korka, żeby zaobserwować temperaturę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #1 - Lexus IS XE10 mk1 (1999-2005)
    Geneza Lexus IS pierwszej generacji dostępny był początkowo jedynie jako sedan z dwulitrowym silnikiem. W 2001 roku do oferty wprowadzono wersję kombi o nazwie SportCross oraz wersję IS 300 z legendarnym silnikiem 2JZ. Modernizacje: ...