Seat Toledo 1.9TDI - Chwilowe odcięcie mocy

04 Wrz 2014, 20:44

Witajcie,

Do rzeczy. Samochód Seat Toledo 1.9TDI wersja oryginalnie 110km przemapowana na 140. Przy ok 120kmh na autostradzie i wcisnieciu gazu auto przyśpiesza ale co ok 150 obrotów auto traci moc na 1-2 sekundy i przyspiesza dalej. Problem dziwny bo czasami na 3 biegu przy wyprzedzaniu autko traci moc po 3000rpm i obroty stoją prawie w miejscu. Problem jest najczęsciej spotykany na 3 lub 5 biegu.

Szukałem rozwiązan na ten temat i niektórzy mówią że moze byc to n75 albo różnego typu węrzyki ale moje auto traci moc na dosłownie 1-2 sekundy i za chwile ona wraca.

Od czego zacząć? Ine tematy nie za dokładnie opisują diagnoze dlatego pisze tutaj poniewaz mój problem jest troche inny od całkowitej utraty mocy.
madakaczka
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo MK2
Silnik: 1.9TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Wrz 2014, 19:13

zawór n75 lub przepływomierz. podłącz do kompa on powinien wyłapać usterkę
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

07 Wrz 2014, 21:15

pewnie turbo sie przycina. zrobic logi.
Waqa
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 21 06 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Bora i Golf 4
Silnik: AJM, AKQ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Wrz 2014, 11:55

Tak więc po odpaleniu autka na lotnisku, autko wesżło na obroty tak do 2000rpm; zabulgotało troche i spadło do normalnych obrotów. Po wyjechaniu na ulice, auto straciło całą swoją moc. Tak więc auto jest teraz u mechanika i czekam na odpowiedź od niego.

Ja bym stawiał na turbo albo n75 (troche o tym czytałem) ale mechanik powiedział że to nie jest turbo. Z drugiej strony mój ojciec poruszał trochę sztangą od turbo i nie chodziła ona tak płynnie jak powinna więc to jednak może być turbo a mechanik chce mnie naciągnąć na kase niestety. Dzięki za odpowidzi dam znać co było przyczyną po naprawie.



EDIT:

Tak więc padnięty okazał sie przepływomierz + nie było odpowiedniego ciśnienia w niekturych wężykach.

Problem rozwiązany
madakaczka
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo MK2
Silnik: 1.9TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Gru 2014, 11:49

witam, mam podobny problem z moim audi a4 b5 110 koni, mianowicie, auto pali normalnie, nie kopci ale do 2tys obr jest strasznie mułowate , podejrzewam że może to być przepływomierz ale po podłączeniu komputera nic nie pokazuje, wszystko jest ok. u Ciebie też tak było?? czy kopmuter pokazał błąd przepływomierza ??
herbi16
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: audi a4 b5
Silnik: 1,9 tdi 110 koni
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa
    Badania wykazały, że brudna przednia szyba dwukrotnie zwiększa ryzyko kolizji. Kolejnym efektem zaniedbania czystości auta jest większe i szybciej postępujące zmęczenie kierującego pojazdem w porównaniu do sytuacji, ...