22 Lip 2015, 17:57
Z tym audi a3 to wcale 90konna wersja nie musi być mniej kłopotliwa co 110konna, obie są na zwykłej pompie rotacyjnej jednak 90 konna wersja tak samo jak w golfie iv wychodziła w dwóch oznaczeniach silnika.
Pierwszy to 90 konny AGR, zwykła turbo bez VNT, oraz często brak dwumasy.
Druga wersja to silnik 90 konny ALH ten tak samo jak 110 wersja ma zmienną geometrię łopatek oraz dwumasę, różni się tylko wtryskiwaczami z tego co pamiętam ALH 0,184, AFN, AHF(110konny) - 0,216.
90 konna wersja miała na celu obejście jakiegoś podatku w niemczech i tylko na papierze było to 90konni, jednak fabryka dawała często więcej prawie tyle co 110 AFN.
Jednak przy wyborze kupowałbym mimo wszystko patrząc na stan, bo będziesz na siłę szukał wersji bez dwumasy, vnt, wtryskiwaczy itd. i kupisz jakiegoś kiepa, który żre olej i i tak cię nie ominą wydatki, a z doświadczenia przytoczę ci parę dla aut z vaga:
- maglownica regeneracja 700zł;
- rozrząd komplet 800zł;
- regeneracja turbo - 700zł;
- wymiana dwumasy - 1400zł, regeneracja: 700+robocizna, wrzucenie koła zamachowego valeo - 1200zł;
- ogarnięcie klimy z nabiciem - 200+;
- sprężarka klimy - 350zł;
itd.
dlatego kup w jak najlepszym stanie, albo benzynę jak nie robisz tych 25tys. rocznie.