Seat Toledo II 2.3 vr5 99r. Akumulator rozładowuje się przez dwie doby

30 Sie 2021, 23:26

Witam Panowie. Do sedna to dwie doby bez odpalenia starczaja, żeby zjadło w pełni naładowany akumulator (zamek centralny nie byl włączony). Gdy klemy są odłączone to nie ma problemu. Gdy codziennie jeżdżę do pracy (5km w jedną stronę) to akumulator wytrzymuje 4 dni ciągłego podłączenia. Znajomy podpytał elektryka, że to może być "coś przy alternatorze", ale w sumie co tam moze byc nie tak, oprócz zaśniedziałych stykow? Mam w planach pare rzeczy do zrobienia jak czyszczenie styków, zmiana klemy jednej i sprawdzenie radia czy tam cos nie ucieka. Przydałby mi się multimetr elektryczny, polecacie jakiś model typowo do auta tak w okolicach 100zł? Macie jakies sugestie w temacie?
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

31 Sie 2021, 08:54

W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić jaki masz prąd spoczynkowy po wyłączeniu wszystkiego tak jak zostawiasz auto na noc.

Będzie widać jak duży jest i można wtedy zastanowić się co go pobiera np. wyłączając bezpieczniki.

Masz radio w samochodzie nieoryginalne?

Akumulator jest ogólnie w dobrej kondycji?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

31 Sie 2021, 14:29

O z bezpiecznikami dobry pomysł. Co do radia to sie zgadza, jest nieoryginalne, myślałem że to zaznaczyłem ale trochę kocioł w pracy miałem pisząc posta. A akumulator ma rok, poziom płynu w każdej części akumulatora jest odpowiedni. Małe doświadczenie zrobiłem i odłączyłem akumulator na 5 dni a po tym podłączyłem i auto odpaliło bez problemu.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

31 Sie 2021, 15:53

Możesz w pierwszej kolejności odłączyć radio od instalcji i zobaczyć czy to coś da.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

31 Sie 2021, 16:09

Okej tak zrobię. A co do multimetra to jakieś miałbyś propozycje Rokiko? Czy w okolicach 100zł to nie ma znaczenia dużego jaki wybiorę?
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

31 Sie 2021, 16:41

Możesz coć takiego kupić jak UNI-T UT202+ [link do oferty na Allegro wygasł] powinien Ci spokojnie wystarczyć. Jak chcesz coś tańszego to np. UNI-T UT-33C+ do podstawowych pomiarów wystarczy [link do oferty na Allegro wygasł] Ja mam chyba ten właśnie od kilku lat i jestem z niego zadowolony.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

01 Wrz 2021, 13:46

Dzięki za polecenie, skorzystam napewno :) Tylko teraz, wracajac do auta jest taka sytuacja, że po wyciagnieciu bezpiecznika odpowoadajacego za radio, ono nadal działa. Czyli teraz zostaje wymontowanie radia i sprawdzenie jak jest podłączone tak? Bezpiecznik napewno dobry wyjąłem.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

01 Wrz 2021, 14:30

Skrzynia napisał(a):po wyciagnieciu bezpiecznika odpowoadajacego za radio, ono nadal działa.
To znaczy że ktoś tam kombinował i podłączył po swojemu. Musisz to sprawdzić bo być może jest ono podłączone bezpośrednio pod akumulator jaką inną wiązką kabli.

Działa Ci ono też po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

01 Wrz 2021, 17:17

Znaczy wyjąłem bezpiecznik i włączyłem radio bez wkładania kluczyka do stacyjki wogóle. Poprzedni właściciel był mechanikiem i widac, że specjalnie nie inwestował ani czasu ani pieniędzy w to auto, wiec nie zdziwi mnie nic :P
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

01 Wrz 2021, 17:47

W takim razie zrób sobie test odłącz kostkę od radia na noc lub dwa dni jak nie używasz auta i zobacz czy po tym czasie Ci normalnie odpali i akumulator nie rozładuje się.

Miałem kiedyś (dawno) radio podobnie podłączone i przez trzy dni panel od radia rozładowywał do zera akumulator. Nic się na nim nie wyświetlało, wystarczyło ze był wpięty.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

01 Wrz 2021, 17:53

Tak zrobię. Dzięki za pomoc Rokiko ;)
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

09 Wrz 2021, 10:29

Można to zrobić o wiele szybciej niż takie kombinowanie. Aczkolwiek najczęściej winnym zbyt dużego poboru prądu na postoju jest właśnie radio.
Mierniki które polecił kolega są bardzo dobre. Kup sobie cęgi, bo można mierzyć nimi prąd z aku, nie odpinając przewodu od bolca aku.
Zacznij od pomiaru napięcia ładowania. Następnie po około poł godziny po wyłączeniu silnika, zmierz napięcie na aku. Następnie zmierz jaki prąd jest pobierany z aku przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Nie zapomnij o lampce przy otwartych drzwiach. Jak będzie za duży, to wyjmuj po kolei bezpieczniki i obserwuj kiedy ten prąd spadnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000