VW Bora 1.9 TDI, 99r - Problem z centralnym zamkiem

30 Sie 2021, 10:44

Witam , szukałem wszędzie informacji , więc nie zaszkodzi zapytać i tutaj. Otóż mój problem wygląda następująco:
Nie dawno zakupiłem vw bore, przy zakupie miała padnięty akumulator, właściciel normalnie otworzył drzwi kluczykiem od strony kierowcy, podpieliśmy kable rozruchowe, ok transakcja zakończona, pali, jeździ. Po powrocie do domu okazuję się, że samochodu nie można zamknąć ani z kluczyka ani z pilota, dodam że z konsoli wewnętrznej znajdującej się w drzwiach kierowcy wszystkie zamki działają prawidłowo. Wymieniłem baterię w pilocie jednak nie znalazłem nigdzie rzetelnych informacji jak go zakodować posiadając tylko jeden kluczyk, drugiego brak. Już pomijając zamykanie z pilota ale co może być przyczyną tego że ani od kierowcy ani od pasażera, nawet zamek bagażnika nie aktywuje centralnego zamka z kluczyka? Kluczyk mniemam jest oryginalny bo z logo producenta. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł chętnie poczytam sugestii. Pozdrawiam
bukmacher44
Nowicjusz
 
Posty: 4

30 Sie 2021, 14:43

Obstawiam uszkodzony mikrowyłącznik w zamku.

Nie działa tylko zamykanie czy otwieranie również?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

30 Sie 2021, 21:31

Sęk w tym że z zewnątrz nie działa ani zamykanie ani otwieranie. Bez znaczenia czy kluczykiem czy z pilota, nic.. Nie ma możliwości zamknięcia auta.
bukmacher44
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Wrz 2021, 08:23

Jeżeli z konsoli środkowej c.z. działa bez problemu, to trzeba zdemontować tapicerkę drzwi kierowcy i sprawdzić jaki jest tam siłownik. Podejrzewam, że będzie to master. Trzeba sprawdzić w nim czy jak siłownik jest w pozycji zamkniętej, to czy styki master mają przejście. Bo to one przesyłają sygnał do centralki o zamknięciu pozostałych drzwi. To samo będzie w drzwiach kierowcy. A jeżeli styki w siłowniku są ok, to trzeba szukać dalej, w okablowaniu - trzeba dostać sie do centralki i mierzyć przejście styków master przy centralce, pamiętając o rozłączeniu ich w drzwiach nie sprawdzanych.
Druga sprawa, to samo zakodowanie pilota. Prawdopodobnie trzeba zakodować pilot, po rozładowanym aku.
A to, że na kluczyku czy pilocie jest oryginalne logo producenta, to o niczym nie świadczy. Obudowy kluczyków jak i pilotów można bezproblemowo kupić w necie z logo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...