Seat Toledo z centralnym. Jak podłączyć pilot ??

06 Sty 2011, 21:00

Witam. Mam dwa pytania.
1. Mam Toledo z 1992 r. posiada on centralny zamek (elektryczny) i od szwagra mam zestaw centralnego z siłownikami i z pilotem. Nie chciałbym wymieniać wszystkich siłowników - w tedy było by to dosyć proste idąc za wzorem dołączonym do kompletu - chce tylko podłączyć odbiornik od pilota.
Ma ktoś jakąś sugestie gdzie znajdę przewody od centralnego? Wiem mogę iść od drzwi i szukać pod deską rozdzielczą ale może ktoś wie gdzie jest jakaś kostka i jak ewentualnie to podłączyć.

2. Na tylnej szybie tylko trzy paski mi grzeją. Jest szansa na to by jej naprawić czy trzeba by było szybę wymienić? Może są jakieś serwisy które nadlewają te paski.
Ostatnio edytowany przez sever321, 06 Sty 2011, 21:42, edytowano w sumie 1 raz
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Sty 2011, 21:17

Jesli chodzi o centralny zamek musisz meć do tego zestawu instrukcje montażu i według niej podłącz centralke ( siłowników nie wymieniaj) - może kolory przewodów będą takie jak są w instrukcji bo ja kupując swój zestaw miałem zupełnie co innego niż kolory przewodów w samoch. i tu już trzeba działać na chybił = trafil. Centralke podłącz pod deską roździelczą - tak aby pilot miał dobry zasięg a nie na slupku.
Jeśli chodzi o paski na szybie to mozna to naprawić i obejdzie się bez wymiany szyby - o ile się nie myle to są takie specjalne farby czy tasmy - czytałem to na naszym forum ale nie pamietam dokładnie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Sty 2011, 09:09

Instrukcja jest i chyba nawet wiem jak to zrobić. Chodzi mi o to czy ktoś wie czy jest jakaś kostka po deską rozdzielczą z której można wypiąć te kable czy mam sie bawić w przecinanie i lutowanie przewodów.
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Sty 2011, 09:38

sever321 napisał(a):jest jakaś kostka po deską rozdzielczą z której można wypiąć te kable

Nie wiem jaką ty masz instalacje i pewnie nikt ci dokładnie tego nie powie czy jest jedna kostka w którą możesz się wpiąć.
U mnie musiałem szukać - dużo czytałem na ten temat i tak po mału dochodziłem co i jak - najpierw ciołem przewody aby znaleźć od centralki ( uciołem przewód i zamykałem auto kluczykiem aż do momentu kiedy się nie zamkło) dalej też nie było łatwo ale uruchomiłem to jakoś po 6 godz.
Uważaj na centralke bo jak zrobisz zwarcie to już masz po luksusie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Sty 2011, 11:32

Wystarczy tylko, że znajdziesz moduł centralnego w samochodzie. Potem musisz wiedzieć, jaki kabelek z czego jest od strony instalacji w samochodzie. Musisz też wiedzieć który kabelek wychodzący z modułu od kolegi jest od czego. Potem odpinasz wtyczke, ucinasz od niej przewody i na nowo łączysz wtyczkę z modułu kolegi z kabelkami. Jak do wtyczki z modułu nie będziesz mógł dostać takich konektorków, to możesz gniazdo złącza połączyć z inną wtyczką, obojętnie jaką kupioną w sklepie. Oczywiście musisz mieć komplet - gniazdo i wtyczka - gniazdo łączysz z wtyczką modułu kolegi, a wtyczkę łączysz z instalacją od strony samochodu. W ten sposób zrobisz sobie "przejścówkę" gnazdo-wtyczka modułu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2011, 12:30

To już mi troszeczkę naświetliło obraz. Bo się zastanawiałem czy wystarczy podłączyć centralny od kierowcy czy trzeba wszystkie. No ale to już jasne dzięki.
I tak dopiero zabiorę się za to w cieplejsze dni bo nie mam ogrzewanego garażu a ten który mam to i tak taki mały, że nie warto tam zaczynać roboty.
Jeżeli ma ktoś jeszcze coś do powiedzenie to proszę pisać :).
Przypomniałem sobie jeszcze że mam podłączone do centralnego bagażnik i klapę od wlewu paliwa.
Czyli trzeba by było pilot podłączyć bezpośredni do już istniejącego modułu centralnego zamka.
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    BMW Concept CS 2007
    BMW Concept CS to wizja czterodrzwiowego samochodu, który łączy w sobie prestiż luksusowego Gran Turismo z fascynującym urokiem sportowego samochodu o wysokich osiągach. Ekspresyjny design, wyselekcjonowane materiały ...

07 Sty 2011, 16:44

Bo się zastanawiałem czy wystarczy podłączyć centralny od kierowcy czy trzeba wszystkie


Nie wiem o co ci chodzi... Centralny to centralny.. Nie ma czegoś takiego jak centralny od kierowcy.
Co do bagażnika i klapki paliwa - podłączenie zależy od tego jaki masz pilot i moduł centralnego ( ten od kolegi ). Może być tak, że na tym centralnym co masz teraz bagażnik jest podłączony do wszystkich drzwi, a klapka od wlewu paliwa ma osobny kanał na pilocie i lecą do niej osobne przewody. Tak samo otwieranie bagażnika może mieć osobny kanał. Sprawdz też, czy klapka wlewu paliwa jest na centralny zamek czy czasami nie jest to otwieranie elektryczne za pomocą przycisku w samochodzie...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000