Sedan - 40 tys

02 Mar 2014, 15:27

Część,

Przymierzam się do zakupu nowego auta.
Kwota jaką jestem w stanie wydać na samochód to jakieś 40 tys zł, szukam czegoś wygodnego z dobrym wykończeniem wnętrza i ciekawym wyposażeniem. Oprócz tego chciałbym żeby samochód miał chociaż 130 koni mechanicznych bo duży samochód potrzebuje trochę więcej mocy, dużą uwagę przykładam do wyglądu samochodu, co jest chyba normalną sprawą.
Oczywiście zainteresowałem się już tematem i mam już kilka samochodów na oku oprócz tego dodam że chciałbym żeby samochód był z rocznika minimum 2008, a także żeby był to diesel (dużo jeżdżę).

Zainteresowałem się modelami:

Saab 93 - Fajny samochód, tylko mały wybór.
Chevrolet Cruze - Ciekawe ceny, fajnie wyposażone samochody.
Citroen c5 - Jak wyżej, tylko boje się zawieszenia, że mogą być wysokie koszty napraw.
Audi a4 - Tutaj chyba nie ma dobrych silników do wyboru.
Volvo s40 - Wszystko na poziomie, ale trochę wnętrze mnie odstrasza.
Opel insignia - wydaje mi się że to jednak za mały budżet.
Ford Mondeo - Tutaj nie wiem co napisać.

Czekam na pomoc, może jakieś inne propozycje, a także doradzenie jaki silnik wybrać i ew. jakieś linki.

Dziękuje, pozdrawiam.
Matiu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Brak

02 Mar 2014, 16:56

Honde Accord dorzuć do listy. Volvo ma trwałego diesla 2.4 wartego uwagi.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Mar 2014, 19:14

Honde accord miałem już, fajny samochód ale nie bardzo pasuje kupić nowszy z tym samym wyglądem. Jeśli chodzi o Volvo to znalazłem z tym silnikiem niestety tylko 6 sztuk.
Matiu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Brak

02 Mar 2014, 21:25

Niby kasy sporo a wyboru nie ma :) Cruze ma włoskiego diesla pod maską o trwałości ciężko coś powiedzieć, ale silnik ten robiła bardzo duża firma która ma jednocześnie sporo udanych i sporo bardzo nie udanych silników :) Na pewno plusem byłby młody rocznik auta.
Saab i Insygnia ma silnik Fiata JTD bardzo dobry w wersji 1.9. 2.0 troszkę przekombinowany.
Patrząc dalej zawsze znajdziemy jakis haczyk.
Np Laguna III z 2.0dCi na papierze wygląda super, auto tez bardzo wygodne jednak jak dla mnie ryzykowne pod względem elektroniki i osprzętu który nie jest trwały.
Mietek np C klasa W211 tez ciekawe auto, ale j.w E klasa do tego pneo z tylu i inne wygibasy.
Urwanie łba jak coś się zacznie.
Z tych co podałeś Saab można szukać 9.3 lub 9.5. Myśle, ze to dobra opcja jak ma byc auto z dieslem. Volvo tez można rozważyć inne modele, ale ważne aby był 2.4D
Mondeo ma francuza HDI pod maską znany temat mechaniką.
Volvo z 2.0D to tez silnik HDI.
Mazda ma wadliwego diesla, ale wady są rozpoznane i jak się to ogarnie w porę to nic się dziać nie bedzie. Chodzi o podkładki pod wtryskami i smok olejowy.
W silniku 2.2 dodatkowo dochodzi problem z łańcuchem rozrządu dlatego jak juz lepiej jest brać 2.0.
Tyle w skrócie :D
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Mar 2014, 22:14

Mondeo, Insignia, C5. To są najlepsze wybory. Co do Laguny III to odpuść, ostatnio się przekonałem jakie to dziadostwo..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Mar 2014, 23:11

Mondeo ma francuza HDI pod maską znany temat mechaniką.


Mondeo, Insignia, C5. To są najlepsze wybory. Co do Laguny III to odpuść, ostatnio się przekonałem jakie to dziadostwo.


Czyli warto brać samochód z silnikiem HDI?

-Patrzyłem na insignie, no ale budżet troszkę mały.
-Volvo mały wybór z silnikiem 2.4.

Spory wybór jest C5, Mondeo, Cruze, Saab.
Matiu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator ET i szerokości felgi
    Porównywarka ET i szerokości felgi pozwoli wizualnie przedstawić różnice jakie wynikną po zmianie felg. Na tej podstawie jesteśmy w stanie sprawdzić jeszcze przed zakupem czy takie felgi nie będą nam wystawały ...

02 Mar 2014, 23:14

Mondeo i C5 są okej. Szczególnie Mondeo ale uważaj na auta po flotach. Silnik ten to jedna z lepszych konstrukcji. W Mondeo można jeszcze rozważyć 1.8 TDCI. Ten silnik to konstrukcja Forda. Została poprawiona, bo w Focusie siadały wtryski. Silnik ten nie ma DPF-u.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Mar 2014, 23:30

A w c5 zawieszenie w razie awarii nie wyczyści mi za bardzo kieszeni?
Matiu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Brak

02 Mar 2014, 23:32

Zawieszenie wytrzymuje 150 tysięcy jeśli jest zadbane. Koszty porównywalne do normalnego zawieszenia.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Mar 2014, 09:06

HDI ma ten plus, ze ma nieco tansze czesci od konkurencji. Jak zostawisz sobie coś grosza na pakiet startowy czyli ogarnięcie auta po zakupie na jakiś czas powinien byc spokój.
C5 moim zdaniem to tez śliska sprawa. Temat pod Lagune.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2014, 11:51

z C5 jest tak, że najlepiej poszukać wersji bez hydropneumatyki i nie z silnikiem THP i jest ok
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Mar 2014, 18:45

A który w tej kwocie byłby najlepszy według Was?
Może jakiś inny nie z mojej listy?
Matiu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Brak

03 Mar 2014, 18:54

noisy napisał(a):Mietek np C klasa W211 tez ciekawe auto

W211 to akurat E klasa :wink:
Jeśli chodzi o auto na trasy najlepiej poszukać C5 ( z hydro ) lub 9-5 bardzo komfortowe auta. W saabie odpuść diesla 3.0
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2014, 23:42

Volvo S40 spokojnie z 2,0D wystarczy, to dobry i trwały silnik, 136 KM i 320 Nm daje spokojnie radę, płyta i zawias bez zarzutu, wykończenie lepiej niż dobre, nic nie skrzypi, nie trzeszczy. 2,4D jest rzeczywiście najlepszym silnikiem w marce ale w s40 jest jeden minus z tym silnikiem, pod maską jest koszmarnie mało miejsca. D5 czyli 2.4D najlepiej się sprawdza w s60/s80, dobry stosunek wielkości samochodu, masy i mocy silnika. Koszty utrzymania niższe niż audi czy bmw, żadnych problemów z częściami czy serwisem. Wyposażenie nawet w standardzie przyzwoite. Polecam markę i model, to bardzo niedoceniany samochód i pełno krąży o marce opowieści dziwnej treści kompletnie nie opartych na faktach. W razie gdyś potrzebował pomocy pisz śmiało PW
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Mar 2014, 09:45

Volvo warte uwagi najlepiej z 2.4D. 2.0D to francuski HDI nie jest zle. Pakiet startowy zrobić po zakupie i bedzie ok. To samo Mondeo.
Na pewno bedzie mniej problemów i prostszy serwis niz z Mietkiem.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004