3 pytania w 1 temacie, moc silnika, Mini Cooper, auto do 25k

19 Mar 2014, 22:34

Witajcie.
To mój pierwszy post tutaj i jeśli mogę chciałabym zapytać od razu o 3 sprawy.

Otóż od 7 lat mam prawo jazdy i od 7 lat jeżdżę starą Toyota Corollą, która w tym roku skończy 16 lat. Auto jest naprawdę niezawodne, ale nadszedł czas, żeby ją zamienić coś nowszego.

Z góry uprzedzam, że jestem laikiem. Toyota ma silnik 1.3, 86kM, chciałam zamienić ją na coś bardziej zrywnego, jeżdżę głównie po mieście i nie zależy mi na ściganiu się i kolekcjonowaniu zdjęć z fotoradarów, ale no właśnie chciałabym coś bardziej dynamicznego. Zastanawiam się jak jest więc ze "zrywnością" silników w nowszych autach. Np. znalazłam Citroena C4 z 2007 z silnikiem 1.4 i 88kM czy on np. byłby odczuwalnie bardziej dynamiczny od tej mojej Toyoty?

Kolejne pytanie, marzy mi się Mini Cooper, wiem, że są zwolennicy i przeciwnicy tych samochodów, ale jestem ciekawa opinii. Otóż oglądałam już Coopera, był nawet na stacji diagnostycznej wybranej przeze mnie, obejrzany z każdej strony i orzeczono, że auto jest OK, wszystko gra. Tyle tylko, że Miniak jest z 2004, czyli ma już 10 lat. I zastanawiam się czy warto ? Zakładając, że no jakieś 5 lat chciałabym nim pojeździć... Bije się z myślami, gość chce za niego 18tys... Mini jest piękny, ale no...

Trzecie: jakie auto proponujecie do max. 25 tys? Z góry mówię co odpada: Skody, Fiaty, Peugeoty, Alfy ( są piękne, ale ponoć awaryjne, zwłaszcza w grupie cenowej w którą celuję ) , VW.

Jakie auta mi się podobają :
Seaty nowszy model Leona i Ibizy
BMW 1
Mini Cooper ( achhh )
C4 ( jest całkiem ładny )
Mazda 3

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
0kaja0
Nowicjusz

Auto: Toyota

20 Mar 2014, 00:12

W końcu mini kupuje się sercem, nie rozumem :D
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4